Gå til innhold

En natteravn skadd etter flere ungdommer kastet stein


Stina234

Anbefalte innlegg

Gjest Husmusa70

Har politiet gjort noe siden sist dette skjedde? Hva er denne "omfattende innsatsen" de har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan jo ikke stemme, ingen problemer der vel? :ironi: Er det vel, Raymond? Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmusa70
1 hour ago, Rosetelys said:

https://www.tv2.no/a/9869419/

Lokalbefolkningen tør ikke lenger å gå ut. Og ingen vil stille med navn i media, hvilket er meget forståelig.

Ja dette kan jeg forestille meg.

Jeg fortalte i en tråd en gang her at jeg har sett mer av disse gjengene på Grønland som absolutt ikke var så synlige før. De (eldre) kruser rundt med sorte BMWer og oppfører seg som de eier området, jeg opplevde det skikkelig ubehagelig sist jeg var der. Men jeg ble bare latterliggjort på KG selvsagt, folk må jo få lov til å ha biler....

Litt vanskelig å beskrive stemningen også, men det har definintivt endret seg. Oslo Øst er ikke det det en gang var. Har også ved et par anledninger vært andre steder på østkanten og jeg har mislikt stemningen.

Og jeg er ikke noen "rasist" eller "muslimhater". Jeg hadde en venn fra Iran som bodde i Oslo på 90-tallet, og jeg var mye med han rundtom på Østkanten på steder der det nesten ikke var hvite i det hele tatt, og hadde ikke noen dårlig følelse. Jeg bodde også i Oslo en periode, og elsket Grønland, men nå føles det bare annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MajaKaja skrev:

Det er sant. Men jeg lar likevel tvilen komme dem til gode. Prøver å se de som potensielt eksemplariske - ikke potensielt problematiske.

Spørsmålet er, hvor lenge skal vi la tvilen komme dem til gode? Helt til vi faktisk har svenske tilstander? Eller franske, eller belgiske, eller engelske for den saks skyld? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JeSuisLouise

Problemet ligger vel mye i at mange av disse barna kommer fra familier der det er mange søsken, og foreldrene klarer ikke å følge opp alle like godt. Kanskje kontroversielt, men kunne det vært en idé å stramme inn på barnetrygden om man får mer enn 4 barn? Mener jeg leste om noen andre land som vurderte dette, uten at jeg husker hvilke.

Politiet må bli tøffere også, og det må bli strengere straffer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, JeSuisLouise skrev:

Problemet ligger vel mye i at mange av disse barna kommer fra familier der det er mange søsken, og foreldrene klarer ikke å følge opp alle like godt. Kanskje kontroversielt, men kunne det vært en idé å stramme inn på barnetrygden om man får mer enn 4 barn? Mener jeg leste om noen andre land som vurderte dette, uten at jeg husker hvilke.

Politiet må bli tøffere også, og det må bli strengere straffer. 

Disse foreldrene har stålkontroll på jentene i familien, så det står ikke på evnen, uansett antall barn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JeSuisLouise
3 minutter siden, pinnelinn skrev:

Disse foreldrene har stålkontroll på jentene i familien, så det står ikke på evnen, uansett antall barn.

Det er sant. Jeg tror også det må en holdningskampanje til, tenk på alle de som har foreldre som snakker dårlig norsk, og ikke engasjerer seg i foreldremøter eller hvem barna deres henger med. Blant mange andre ting. 

Vet ikke om politiet har et eget team som satser spesielt på gjengkriminalitet blant ungdommer, men det må bli strengere reaksjoner. For sånn som det er nå så virker det jo ikke som det blir særlig konsekvenser av hverken steinkasting eller overfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Husmusa70 skrev:

Har politiet gjort noe siden sist dette skjedde? Hva er denne "omfattende innsatsen" de har gjort?

I flere av miljøene har gutter og menn vært fulgt tett opp av både politi og hjelpeapparat, men på tross av dette har de over flere år begått alvorlig kriminalitet. Ungdomsoppfølging i Konfliktrådet og strafferettslig reaksjon tilpasset lovbrytere mellom 15 og 18 år har vært omdiskutert.

Dette er også bekymringsfullt når en ser at det i Oslo kommunes befolkningsframskriving for 2016-2040 forventes sterk vekst i barne- og ungdomsbefolkningen. Det forventes en vekst på godt over 30 prosent i de forskjellige aldersgruppene.

Ny hendelse søndag kveld: https://www.tv2.no/nyheter/9869802/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Callisto83 skrev:

Det er jo tydelig at respekten for loven, lærerne og myndighetene er fraværende. Respekten for familien sitter derimot dypt, og hvis kanskje DE riskerer konsekvenser pga sønnenes oppførsel, så tipper jeg disiplinen kommer på banen ganske raskt..

Kanskje de kan miste statsborgerskapet?

Myndighetene MÅ faktisk få gjort noe med dette, og ikke bare snakke om "mangel på fritidsklubber" og annet tull som er et direkte hån mot alle de lovlydige borgerne som lider pga disse pøblene.

 

 

Dette tror jeg faktisk hadde funket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at foreldrene til elevene på skolene i distriktet burde organisert seg, satt opp et skift system og gått sammen med natteravnene i helgene, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 time siden, Apis skrev:

Jeg tenker at foreldrene til elevene på skolene i distriktet burde organisert seg, satt opp et skift system og gått sammen med natteravnene i helgene, 

Er det ikke nettopp det de gjør da? Natteravnene her er foreldre. Alle foreldre på gitte trinn får vakter i løpet av året. Problemet med det er vel at det er de samme som stiller hele tiden, og de samme som ikke stiller hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.5.2018 den 18.20, pinnelinn skrev:

Møte mellom politi og natteravnere har ingenting for seg. Nøkkelen ligger hos imamene. Norske myndigheter må gå i forhandlinger med imamene og være forberedt på å gi stort ved forhandlingsbordet.

Jeg tror ikke Imamene har så mye å si. Foreldrene kunne kanskje greid å gjøre noe, men med 8 unger , hvor 4 sover i stua tror jeg ikke de har kapasitet til å stoppe dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 18.40, Chiyo skrev:

Jeg syns de bør sende politiet undercover som natteravner til Vestli. :ac: Undercover, skjult kamera og hele pakken, og så når de helvetes drittfolkene ypper seg så BANG! da dem med en gang. (Altså... ikke bang som i skyt dem, men arrester dem på stedet og gi dem konsekvenser).

Det ville være idiotisk, og vil kunne rokke ved tilliten til Natteravnene som organisasjon.

Men at de kunne hatt større sivilt nærvær, derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 10.31, Callisto83 skrev:

Det er jo tydelig at respekten for loven, lærerne og myndighetene er fraværende. Respekten for familien sitter derimot dypt, og hvis kanskje DE riskerer konsekvenser pga sønnenes oppførsel, så tipper jeg disiplinen kommer på banen ganske raskt..

Kanskje de kan miste statsborgerskapet?

Myndighetene MÅ faktisk få gjort noe med dette, og ikke bare snakke om "mangel på fritidsklubber" og annet tull som er et direkte hån mot alle de lovlydige borgerne som lider pga disse pøblene.

 

 

Det høres ut som et bra forslag å miste statsborgerskapet. Det er tross alt ingen rettighet, men et privilegium. Så i de alvorligste tilfellene skulle det bare mangle at det norske statsborgerskapet tilbakekalles. Men det må svi økonomisk først. Da kommer også disiplinen og oppdragelsen, som du sier. Fordi foreldrene kan det, de har stålkontroll over jentene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En annen ting, er at disse familiene eier ikke boligen sin. De bor i leiligheter betalt av velferdssamfunnet. Når man får bolig av stat/kommune, kan stat/kommune straffe foreldrene med å flytte familien. Det vil føre til at foreldrene følger opp. De vil ikke dra fra miljøet sitt.

Ellers er vel problemet at Natteravnene ikke har noen muslimske foreldre. Disse som har valgt å ikke engasjere seg, vil vende seg innover i sin egen kultur, mønstrene fra hjemlandet med ekstremt patriarkalsk klanstruktur, konflikter løses med vold, å snakke er svakhet, og så videre. Det er bare å se hvordan familievoldsaker domineres av de med denne bakgrunnen.

Det finnes ikke politisk vilje til å gjøre noe. Noe som virkelig ville hjulpet, var å vingeklippe Antirasistisk Senter. I dag har de altfor stor makt. For å stoppe gjengene, så må politiet gå inn og gripe de som står bak, og da vil de også stanse og forhøre mange som henger rundt i utkanten og som ikke er kriminelle. Sånne som fester med de kriminelle, beundrer de, er på gli inn i miljøet. De må skremmes bort.

Når politiet stanser en av disse med rent rulleblad, så er det bare for de å mobilisere Antirasistisk Senter og hele journalistrøkla i VG, Dagbladet, Aftenposten, Nrk og TV2. Gjør klar for gråtereportasjer om det rasistiske politiet som driver profilering.

Fantes det politisk vilje til å gå inn hardt på politiets side og gjøre det klart at uansett hvor mye gråting det blir fra de "utsatte", så har politiet full tillit og fullmakter til å gjøre det som må til, så ville det hjulpet mye.

Politiet kan ikke være sosionomer og kompiser. Politiet skal gjøre politiets arbeid. Og det betyr at de må bruke makt, uten å henges ut som "den rasistiske politimannen".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig to problemer her.  Det ene er selve løbruddene og volden.  Det andre er bevisst demonstrasjon mot polit og lovgivende organ.

Dette kan løses med med benektelse av problemet slik som politikerne er veldig på for å gjøre.  Sikkert fordi de er livredde for å bli stemplet som rassister.

Det må hardere lut til.  Gå inn, ta de som står bak, er det personer uten lovlig opphold, få dem ut.  Har de lovlig opphold så må vi håndtere dem i Norge, send dem til Finnmark, Troms, Vestlandet, Indre østfold osv.  Spre dem slik at de ikke finner styrke i hverandre sitt nervær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 1.18, Stina234 skrev:

Utdrag fa kveldens nyheter.

Hvordan bør dette håndteres? Stovner kommer atter en gang i nyhetenes fokus. 

Straffeloven bør justeres. Fengsel er ikke bra, det er jo bare en forbryterutdannelsesinstitusjon. Skikkelige bøter. La steinkasterne eller deres foreldre punge ut med 100 000 kroner hver. Har de ikke penger så får de selge BMW`n 

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...