Gå til innhold

Mannen har hatt sex med prostituert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, waco skrev:

Jeg forstår det sånn at du var sammen med en mann som gjorde selv hva han ville? At han brukte masse penger på prostituerte kan jeg forstå er vondere å oppleve enn om han "bare" hadde hatt sex med ei elskerinne.

Men du vet jeg er imot utroskap og jeg er også imot det å plage folk. Det jeg nevnte med voldtekt var at det først var i 1992 det ble ansett at det fantes voldtekt innen ekteskapet.

Så jeg forstår godt hva "salt i såret" betyr, og hvor ødeleggende og ydmykende dette her var for deg.

Takk Waco. Vi kjenner en del til hverandre fra tidligere korrespondanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Roci skrev:

Det går faktisk helt fint å leve uten sex, man "må" ikke ha det. 

Hadde du orket å levd i et sexløst forhold? Sex er faktisk et av våre mest grunnleggende behov, og det er en grunn til seksuell frigjøring har vært en av vår tids største kampsaker, kampen for abort, prenvensjon etc. Årsaken er jo ene og alene at folk skal kunne nyte sex uten at de skal føle skam eller at det skal få negative konsekvenser for dem.

Du sier man ikke "må" ha det. Nei, det er forsåvidt rett. Det er mange ting man ikke "må ha". F.eks. mer penger enn nødvendig. Så lenge man lever akkurat på fattigdomsgrensa, har man "nok" til å leve. Er det greit? Mulig du kunne levd fint uten sex, men det er mange som ikke gjør det.

Jeg skal si deg en ting, mangelen på nærhet til et annet menneske kan være fryktelig tung for veldig mange. Det å ikke ha noen å være fysisk nær, dele sine tanker med og noen å ha sex med, det kan være drepende. Barn som ikke har fått oppleve at foreldrene har holdt dem, klemt dem og generelt vist dem trygghet gjennom berøring og kos, vokser opp med å slite. Mange får store problemer.

Jeg er helt uenig i at det "går helt fint å leve uten sex". Med mindre man er aseksuell, er det neppe mange som synes det går helt fint.

Husker det var en kvinne her inne for en tid tilbake som klaget sin nød på at mannen hennes aldri ville kose, holde rundt henne, han sluttet å ta på henne. Det gjorde det vanskelig for henne. Så kom det frem at årsaken var hun nektet å ha sex med han. Det førte til at han ble mer og mer fraværende og sluttet til slutt å være nær henne. Hun mente det var veldig stygt gjort av mannen, og forventet at han skulle skjerpe seg, for det var et sterkt behov for henne å få være nær han på denne måten, men bare ikke sex. Hun mente det ikke kunne sammenlignes, og man ikke kunne tvinge sex på noen, og hun sa også som deg; at det gikk jo helt fint å leve uten sex. Hun fikk oppsiktsvekkende mye støtte, og det var stort sett mannen som var egoisten her, og hvis han "virkelig elsket henne", så skulle ikke det å ikke ha sex med henne være noe stort problem, og han skulle slutte å "hevne seg" ved å nekte henne kos, nærhet og berøringer.....

Jeg kan i allefall si at jeg hadde ALDRI levd i et sexløst forhold. Jeg har selvsagt ikke noe interesse i å ha ses med noen som ikke vil ha det, men da hadde jeg selvsagt avsluttet forholdet. Aldri i livet om jeg hadde orket. Det hadde garantert ført til utroskap.

Ang. trådens tema; Jeg er sterkt i mot sexkjøp, og hadde selvsagt ikke kjøpt sex for å få meg noe. Det skaffer man på annet vis. Det er faktisk ikke SÅ vanskelig.

Anonymkode: c4ccd...3c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sunnfjording skrev:

Problemet for mange menn er vel at de mister barna hvis de prøver å "kommunisere et problem". Så virkeligheten er nok ikke fullt så sort/hvitt som du legger frem?

Dokumentaren til Fem viser vel også at ting er et litt mer blandet bilde:

https://www.dplay.no/videoer/insider-fem/season-1-episode-1

 

 

Virkeligheten er nok mye mer nyansert, ja, jeg forenklet for å få fram et poeng. Jeg mener nå uansett at kommunikasjon er minst like viktig som sex i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Commander skrev:

http://www.pnas.org/content/112/40/12354

Sammendrag nederst i artikkelen. Men oppsummert etter en undersøkelse gjennomført av 3 kvinnelige forskere blant 4000 Harvard studenter.

Kvinner flest har andre mål en topplederstillinger. Det koster for mye og går utover andre ting de ønsker å bruke tiden på. Menn fokuserer mer på toppen og ofrer mer/alt for å komme dit.

Jeg er vel en mann som prioriterer som kvinner. Å ha en interessant jobb med ok lønn, samtidig ha tid til familie og venner teller mer en å komme så høyt som mulig. Er vel derfor mange nøyer seg med mellomleder jobber i offentlig.sektor samtidig som menn søker seg mot toppene i privat næringsliv.

Kvinner er ikke ofre for menn ifølge undersøkelsen. De har andre og flere mål. Det syntes jeg kan være et fornuftig valg.

 

Nettopp!! Denne undersøkelsen viser jo at kvinner velger bort makt og maktposisjoner til fordel for andre ting, noe som jo egentlig bare understreker at ABc9a0e...235 er på feil spor når han driver og terper på at kvinner har mest makt i samfunnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du orket å levd i et sexløst forhold? Sex er faktisk et av våre mest grunnleggende behov, og det er en grunn til seksuell frigjøring har vært en av vår tids største kampsaker, kampen for abort, prenvensjon etc. Årsaken er jo ene og alene at folk skal kunne nyte sex uten at de skal føle skam eller at det skal få negative konsekvenser for dem.

Du sier man ikke "må" ha det. Nei, det er forsåvidt rett. Det er mange ting man ikke "må ha". F.eks. mer penger enn nødvendig. Så lenge man lever akkurat på fattigdomsgrensa, har man "nok" til å leve. Er det greit? Mulig du kunne levd fint uten sex, men det er mange som ikke gjør det.

Jeg skal si deg en ting, mangelen på nærhet til et annet menneske kan være fryktelig tung for veldig mange. Det å ikke ha noen å være fysisk nær, dele sine tanker med og noen å ha sex med, det kan være drepende. Barn som ikke har fått oppleve at foreldrene har holdt dem, klemt dem og generelt vist dem trygghet gjennom berøring og kos, vokser opp med å slite. Mange får store problemer.

Jeg er helt uenig i at det "går helt fint å leve uten sex". Med mindre man er aseksuell, er det neppe mange som synes det går helt fint.

Husker det var en kvinne her inne for en tid tilbake som klaget sin nød på at mannen hennes aldri ville kose, holde rundt henne, han sluttet å ta på henne. Det gjorde det vanskelig for henne. Så kom det frem at årsaken var hun nektet å ha sex med han. Det førte til at han ble mer og mer fraværende og sluttet til slutt å være nær henne. Hun mente det var veldig stygt gjort av mannen, og forventet at han skulle skjerpe seg, for det var et sterkt behov for henne å få være nær han på denne måten, men bare ikke sex. Hun mente det ikke kunne sammenlignes, og man ikke kunne tvinge sex på noen, og hun sa også som deg; at det gikk jo helt fint å leve uten sex. Hun fikk oppsiktsvekkende mye støtte, og det var stort sett mannen som var egoisten her, og hvis han "virkelig elsket henne", så skulle ikke det å ikke ha sex med henne være noe stort problem, og han skulle slutte å "hevne seg" ved å nekte henne kos, nærhet og berøringer.....

Jeg kan i allefall si at jeg hadde ALDRI levd i et sexløst forhold. Jeg har selvsagt ikke noe interesse i å ha ses med noen som ikke vil ha det, men da hadde jeg selvsagt avsluttet forholdet. Aldri i livet om jeg hadde orket. Det hadde garantert ført til utroskap.

Ang. trådens tema; Jeg er sterkt i mot sexkjøp, og hadde selvsagt ikke kjøpt sex for å få meg noe. Det skaffer man på annet vis. Det er faktisk ikke SÅ vanskelig.

Anonymkode: c4ccd...3c8

Nå var jo dette satt på spissen for å understreke et poeng, men når det er sagt, så levde jeg i et parforhold uten sex i mange år. Det er selvfølgelig ikke optimalt, men siden det skyldes at han jeg var sammen med den gangen ble syk, så ble det nå sånn. Jeg syntes ikke manglende sex var god nok grunn til å gå fram ham. Etter en tid uten sex ble også sexbehovet mindre, og jeg opplevde det faktisk ikke som spesielt problematisk, kanskje fordi vi hadde mye nærhet og kos ellers. Men det er kanskje en forskjell mellom kvinner og menn, vi setter ikke nødvendigvis likhetstegn mellom nærhet og sex. De er to sider av samme sak, ja, men man kan jo ha nærhet uten sex, på samme måte som man kan ha sex uten nærhet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde du orket å levd i et sexløst forhold? Sex er faktisk et av våre mest grunnleggende behov, og det er en grunn til seksuell frigjøring har vært en av vår tids største kampsaker, kampen for abort, prenvensjon etc. Årsaken er jo ene og alene at folk skal kunne nyte sex uten at de skal føle skam eller at det skal få negative konsekvenser for dem.

Du sier man ikke "må" ha det. Nei, det er forsåvidt rett. Det er mange ting man ikke "må ha". F.eks. mer penger enn nødvendig. Så lenge man lever akkurat på fattigdomsgrensa, har man "nok" til å leve. Er det greit? Mulig du kunne levd fint uten sex, men det er mange som ikke gjør det.

Jeg skal si deg en ting, mangelen på nærhet til et annet menneske kan være fryktelig tung for veldig mange. Det å ikke ha noen å være fysisk nær, dele sine tanker med og noen å ha sex med, det kan være drepende. Barn som ikke har fått oppleve at foreldrene har holdt dem, klemt dem og generelt vist dem trygghet gjennom berøring og kos, vokser opp med å slite. Mange får store problemer.

Jeg er helt uenig i at det "går helt fint å leve uten sex". Med mindre man er aseksuell, er det neppe mange som synes det går helt fint.

Husker det var en kvinne her inne for en tid tilbake som klaget sin nød på at mannen hennes aldri ville kose, holde rundt henne, han sluttet å ta på henne. Det gjorde det vanskelig for henne. Så kom det frem at årsaken var hun nektet å ha sex med han. Det førte til at han ble mer og mer fraværende og sluttet til slutt å være nær henne. Hun mente det var veldig stygt gjort av mannen, og forventet at han skulle skjerpe seg, for det var et sterkt behov for henne å få være nær han på denne måten, men bare ikke sex. Hun mente det ikke kunne sammenlignes, og man ikke kunne tvinge sex på noen, og hun sa også som deg; at det gikk jo helt fint å leve uten sex. Hun fikk oppsiktsvekkende mye støtte, og det var stort sett mannen som var egoisten her, og hvis han "virkelig elsket henne", så skulle ikke det å ikke ha sex med henne være noe stort problem, og han skulle slutte å "hevne seg" ved å nekte henne kos, nærhet og berøringer.....

Jeg kan i allefall si at jeg hadde ALDRI levd i et sexløst forhold. Jeg har selvsagt ikke noe interesse i å ha ses med noen som ikke vil ha det, men da hadde jeg selvsagt avsluttet forholdet. Aldri i livet om jeg hadde orket. Det hadde garantert ført til utroskap.

Ang. trådens tema; Jeg er sterkt i mot sexkjøp, og hadde selvsagt ikke kjøpt sex for å få meg noe. Det skaffer man på annet vis. Det er faktisk ikke SÅ vanskelig.

Anonymkode: c4ccd...3c8

Nå lever ikke mannen til TS i noe sexløst forhold siden de prøver å få barn (for å komme inn på temaet i tråden igjen). Og da skulle det vel være unødvendig å kjøpe sex? Så hvorfor kjøper menn sex av prostituerte da? Spenning? Forandring? 

Ang. sammenligningen fattigdom/mangel på penger kontra sex,- vel man kan kjøpe seg sexleker og hjelpemidler+ at man har to friske hender man kan bruke hvis det er tørke på sexfronten.  Man kan ikke kjøpe seg penger hvis man er blakk, eller finne seg annen jobb på dagen hvis man er sulten om det skulle være tørke på pengefronten. 

Anonymkode: 7d85f...2a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ang. sammenligningen fattigdom/mangel på penger kontra sex,- vel man kan kjøpe seg sexleker og hjelpemidler+ at man har to friske hender man kan bruke hvis det er tørke på sexfronten.

Ingenting kan erstatte sex med et levende menneske man er glad i. Ikke leketøy, og i hvertfall ikke en prostituert.

Anonymkode: c4ccd...3c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting kan erstatte sex med et levende menneske man er glad i. Ikke leketøy, og i hvertfall ikke en prostituert.

Anonymkode: c4ccd...3c8

Selvsagt kan du være forelsket og glad i en prostituert.

La meg gjette, du ønsker å forby dildoer?

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingenting kan erstatte sex med et levende menneske man er glad i. Ikke leketøy, og i hvertfall ikke en prostituert.

Anonymkode: c4ccd...3c8

Ikke alle er så heldige at de kan velge.

Anonymkode: da912...59f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingenting kan erstatte sex med et levende menneske man er glad i. Ikke leketøy, og i hvertfall ikke en prostituert.

Anonymkode: c4ccd...3c8

Helt enig. Men for en periode går det aldeles utmerket med litt selvhjelp Min eks er sjømann og var borte fire uke i strekk. Gikk da ikke ut å kjøpte meg en annen mann av den grunn. 

Anonymkode: 7d85f...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Helt enig. Men for en periode går det aldeles utmerket med litt selvhjelp Min eks er sjømann og var borte fire uke i strekk. Gikk da ikke ut å kjøpte meg en annen mann av den grunn. 

Anonymkode: 7d85f...2a9

`Det er annerledes for menn.

Anonymkode: da912...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

`Det er annerledes for menn.

Anonymkode: da912...59f

Det må du begrunne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

`Det er annerledes for menn.

Anonymkode: da912...59f

Få høre om denne brede generaliseringen av alle menns natur, please.

Anonymkode: 36dda...37b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Få høre om denne brede generaliseringen av alle menns natur, please.

Anonymkode: 36dda...37b

Ikke meg du spør men et stikkord er vel testosteron. Ingen unnskyldning selvfølgelig men man kvinner skulle forsøkt en uke med mannlige verdier en uke. Mulig forståelsen hadde blitt bedre. Man lærer seg etterhvert å leve med det. Men å være en hannkatt i brunst hele tiden er slitsomt til tider. 

Jeg har aldri noensinne sagt nei til sex, og jeg er 44 og har hatt sex jevnlig siden jeg var 18.

Veit det ikke er slik for alle menn men for noen av oss er det sånn.

Anonymkode: c034a...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long story short, vi er ikke lengre sammen... 

Ts

Anonymkode: 7279f...ac9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Long story short, vi er ikke lengre sammen... 

Ts

Anonymkode: 7279f...ac9

Klem til deg ts:dagens-rose:  Jeg har vært gjennom nøyaktig det samme selv (for 2 år siden) Det har vært tungt, men har det så mye bedre idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Så det er tre uker siden jeg gikk fra han. Vi får ikke fullført salget på leiligheten på to uker til, så jeg bor i leiligheten imens men må snart begynne å pakke. Jeg føler nesten en tomhet, og føler meg generelt ensom og det er vondt å sitte i leiligheten jeg vet jeg snart må forlate. Alt føles feil, og rotete.

Anonymkode: 7279f...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...