Gå til innhold

Er det bare jeg som syns personlig bilskilt er trashy?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her jeg bor har det blitt mange BS-skilt de siste to-tre årene - vanligvis er det TV, UE, UA som hører til distriktet.

Et par måneder etter personlige bilskilt kom så jeg en liste med hvilke skilt som var brukt og hvor de holdt til. Kun en i en av mine nabokommuner hadde et slikt skilt, et helt vanlig norsk fornavn. Jeg gjettet med en gang hvem det var, det kunne ikke vært noen andre.

Kan ikke se for meg at jeg vil finne på å få meg et slikt skilt, og må innrømme at jeg synes det ser litt dumt ut. Men det skader absolutt ingen og man gjør seg selv enklere å identifisere. Tenker det kan vise seg å være en fordel også for oss andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke helt hvorfor det er harry. Synes det er ganske morsomt jeg, hvert fall de som er kreative. Hvorfor ikke kjøre rundt i en bil med TACO-bilskilt? Det er jo morsomt! Er jo 100% frivillig å få personlige bilskilt eller ikke. Er en bil der jeg bor som har ganske kjedelig bilskilt. Det er ingen som skjønner greia, bortsett fra han selv. Og da skjønner jeg ikke hvorfor man bruker 9000 kr på det. Men ettersom kostnadene ved personlige bilskilt går til trafikksikkerhet, så klarer jeg ikke å "bry" meg. Synes det er supert med alle som kjøper slike bilskilt og støtter en god sak!

Anonymkode: 50950...b90

Taco har jeg sett i Trondheim 😁 han/hun var heldig. 

Anonymkode: 2a014...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er morsomme. I hjemområdet kjører det en Tesla men skiltet snylter. Lo godt da jeg så den første gang. Perfekt skilt på en el-bil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Sånn bortsett fra at det er himla mye penger for et skilt så er vel det greit. Men for 9000 så bør man ha et virkelig genialt og relevant navn. Man bruker ikke så mye penger på tilfeldig svada. Så på en tv serie at en proktolog hadde bilskilt det stod «assman» på og det er det jo litt humor i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, pinlig.

Humrer godt når jeg ser bilskilt som; »King»

 

Anonymkode: 5ce73...910

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, making.a.mess skrev:

Sånn bortsett fra at det er himla mye penger for et skilt så er vel det greit. Men for 9000 så bør man ha et virkelig genialt og relevant navn. Man bruker ikke så mye penger på tilfeldig svada. Så på en tv serie at en proktolog hadde bilskilt det stod «assman» på og det er det jo litt humor i. 

Seinfeld. Utrolig morsomt:laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg ser dem så får jeg forventninger om at det skal være noe bra, men blir skuffa. To stk jeg ser innimellom er Tesla X med X-Force (Yawn) og en sølvfarget Range Rover, muligens Evoque med skiltet NOWIFE. Den er litt morsom, fordi jeg ser på bilen som en konebil. 

Anonymkode: 04c98...048

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hårfin grense mellom stilig og blodharry her. Og 99% av de personlige bilskiltene jeg har sett er på feil side av den grensa.

Anonymkode: 04bc9...b63

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

pengene går til en god sak. 

Anonymkode: 53428...339

Pengene går til staten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Testosteron skrev:

Pengene går til staten

Så at folk betaler inn til felleskassen er ikke en god sak?

Anonymkode: 53428...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dem er morsomme, så en Tesla med «sparsom» 😂

Anonymkode: cad45...185

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så at folk betaler inn til felleskassen er ikke en god sak?

Anonymkode: 53428...339

:riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Det eneste bilskiltet jeg faktisk synes er litt kult, og som jeg så for lenge siden et annet sted, var «TI3VOM» som når man så i speilet sto «MOV3IT». Jeg sjekket på den siden for personlige bilskilt, og det der var tatt. IMHO, så passer det skiltet på en sportsbil og ikke noe annet... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen av dem er morsomme, så en Tesla med «sparsom» 😂

Anonymkode: cad45...185

Ok... det er ganske morsomt. :P 

TS 

 

Men jeg så en Tesla som hadde REX eller noe på den. Det var skikkelig teit. 

Anonymkode: 7af29...e65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Testosteron skrev:

:riste:

Disse pengene kommer befolkningen til gode. Selvfølgelig er det en god sak. Kverulanter altså :roll:

Anonymkode: 53428...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Disse pengene kommer befolkningen til gode. Selvfølgelig er det en god sak. Kverulanter altså :roll:

Anonymkode: 53428...339

Du... den norske staten mangler ikke akkurat penger. :roll:  Penger er ikke alt, ikke når det kan spare oss fra idiotien som er personlige bilskilt. 

Anonymkode: 7af29...e65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du... den norske staten mangler ikke akkurat penger. :roll:  Penger er ikke alt, ikke når det kan spare oss fra idiotien som er personlige bilskilt. 

Anonymkode: 7af29...e65

Penger finansierer velferden som gjør at du kan sitte her på internett og sutre over bilskilt. #i-landsproblemer :troest:

Anonymkode: 53428...339

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...