Gå til innhold

Har du fordommer, mot folk som opererer inn større rumpe, leppe(sugemunn)-forstørrelse etc?


puppi

Anbefalte innlegg

Det kommer veldig an på hvor mye som gjøres og hvordan det ser ut. Når puppene er sprengfulle så blodårene tyter fram, og leppene ser ut som et middels stort andenebb, så tenker jeg vel mitt jeg som alle andre. Tror ikke det er noen uten om de som selv driver med sånt, som faktisk synes det er fint. Bare se på kona til staysman feks, eller mange av de amerikanske halvkjendisene over flere tiår. . Fra nydelig flott jente til plastikkbarbie på få år. Sånt er ikke pent uansett. 

Anonymkode: 605a3...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har det.

Synes det er et tegn på at man legger for mye av verdien sin i utseende. Det er begrenset for hvor mye utseende påvirker livskvaliteten. Kan forstå det om man virkelig sliter med komplekser. Men at det skal være normalen å sprøyte inn fillere når man ser tegn til en linje synes jeg blir for dumt. 

Anonymkode: 69bb8...a8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både og. Du har dem som sliter med lav selvtillitt eller er misfornøyd med eget utseende. De har jeg ikke fordommer mot, og det er nok heller ikke noe galt med intelligensen deres som andre her hevder. De som ønsker å bli glamourmodeller, se ut som sexdukker eller leve av utseende fordi de ikke har annet å tilby har jeg nok dessverre litt fordommer mot ja.

Anonymkode: a00a1...df5

Tror mange misforstår hva fordommer er. Fordommer må ikke nødvendigvis være noe negativt. At du tenker at folk som tar kosmetisk kirurgi har lav selvtillit er like mye en fordom som hvis du tenker at de er glamourmodeller med lav intelligens. Fordom = dom på forhånd; at man uten å kjenne personen tillegger ham/henne visse egenskaper basert på ulike karakteristika som utseende, sosial bakgrunn, jobb etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har fordommer mot personer som tar kosmetisk kirurgi. Tenker at de er overfladiske og utseendefikserte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes. Fordommer i fleng. Damene som velger dette type utseendet vet at det følger med et visst "image". Likevel så har de tydeligvis ingenting imot å bli identifisert med den stereotypiske paradise hotel-typen som liker å feste, er litt halvdum og i overkant overfladisk.

Blir som en pønker med grønn hanekam. Han/hun kommuniserer mye om meningene sine og hvem de er gjennom utseendet/stilen sin. Når jeg ser en person med kraftig skjegg, så regner jeg med at han har en kuk. Selv om han teoretisk sett kan ha kuttet den av. Er det fordomsfullt også? 

 

Anonymkode: d6cd3...dfe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nok masse fordommer mot disse. Samtidig kan en jo diskutere hvor skillet mellom fordommer og empiri, eventuelt logiske prediksjoner, går. Eksempelvis virker det logisk at mange av de som opererer seg til andemunn og bleierumpe ikke er det aller skarpeste, og at de som vier hele livet til blogg og sminke er hakket mindre kunnskapsrike på andre områder enn andre grupper er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot de som har dårlig utførte inngrep, ikke inngrep i seg selv. På samme måte som at jeg ikke har fordommer mot mennesker som har dyre klær på generell basis, men de som tøyer økonomien for å kjøpe ting de knapt har råd til, eller som har en tacky stil. Det er kanskje ikke så moralsk korrekt, men det er vel desperasjonen jeg fanger opp. 

Det er jo som regel del av et større bilde. Jeg kom nylig over en slik jente som har tilsluttet seg en organisasjon der en del (oppegående) gutter jeg kjenner jobber. Hun har fylt på leppene på en slik måte at injeksjonene er særdeles tydelige, og det er kombinert med litt 'pouting' på bilder (nekter å smile), konsekvent lipliner, og kun selfies i sosiale medier - selv bilder med politisk budskap/tekst er kombinert med et bilde av henne selv på badet (!). 

Mine fordommer går da på at man er veldig "ung" mentalt, og ikke klarer å se seg selv så godt utenfra, kombinert med en kortsiktig tankegang - "de få ekstra tusen jeg kan sette av er bedre investert i lepper enn de er i oppbygging av egenkapital til bolig, studier eller annet". I tillegg viser jo en slik økonomisk prioritering en sterk forfengelighet, og jeg ser da resten av henne i det lys - og mistenker at hun har tilsluttet seg denne nye organisasjonen i et ønske om å vinne frem i det mannsdominerte miljøet, mer enn å utgjøre en forskjell politisk. 

Det sier seg selv at jeg ikke ville signalisert noe av dette til henne, men du spurte om fordommer, som vi absolutt alle har, og dette er noen av tankene jeg gjør meg, og jeg tror nok ikke jeg er helt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg kan forstå neseoperasjon på noen med en VELDIG spesiell/stor/deformert nese, og jeg kan forstå veldig lite silikon til noen som er 100% flat. Det er ting som kan ødelegge selvbilde veldig (hadde vært bedre uten selvsagt, eller vært fornøyd med seg selv uansett), men ikke lepper og rumpe ass.

Anonymkode: 1ee8b...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen. Jeg tenker mitt, om utseendepress og dårlig selvfølelse, men de irriterer meg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, alltid presis skrev:

Fordommer vet jeg ikke om jeg kan si jeg har. Men jeg synes det er helt tragisk hvordan slike ting nærmest har blitt normalen i dag. Bare her i tråden er det folk som skal starte når de passerer tredve. Altså, 30 år? Og folk som forsvarer seg med at alt de har gjort "vises ikke." Hvorfor i all verden gjorde de det da? Og de som mener at hvis man har lang utdannelse og fikser på det ene og det andre, da er det greit. Utdannelse rettferdiggjør visst alt i Norge.

Jeg tror dette handler mye om velstand. Folk er så overmette av alt at de begynner å fokusere på bittesmå detaljer som de så føler at de MÅ forandre på. For da får de det så mye bedre. Alt er jo "for sin egen del," sant?

Nei, det er bare tragisk.

Jeg er en av de som skrev tidligere i tråden, jeg var i 30 årene, høyere utdannelse og tok silikon. Fordi jeg har hatt helt fantastiske pupper, siden jeg var 14 år, så fikk jeg barn som jeg ammet, og etter siste, så var innholdet i puppene mine helt borte, bare 2 tomme lommer. Så jeg fylte de opp igjen, til min normale størrelse, og fikk mine pupper tilbake. Og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Har ikke gjort noe annet, kommer heller ikke til å gjøre noe annet. Jeg skjønner ikke hva som er galt med det.

Anonymkode: a132a...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er en av de som skrev tidligere i tråden, jeg var i 30 årene, høyere utdannelse og tok silikon. Fordi jeg har hatt helt fantastiske pupper, siden jeg var 14 år, så fikk jeg barn som jeg ammet, og etter siste, så var innholdet i puppene mine helt borte, bare 2 tomme lommer. Så jeg fylte de opp igjen, til min normale størrelse, og fikk mine pupper tilbake. Og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Har ikke gjort noe annet, kommer heller ikke til å gjøre noe annet. Jeg skjønner ikke hva som er galt med det.

Anonymkode: a132a...de0

Det var vel egentlig ikke de, jeg tenkte på i mitt åpningsinnlegg,

mer de, som beskrevet over her, opererer / behandler seg, til andemunn og bleie-rumpe.

Mine fordommer stammer fra en antakelse, om at de kanskje ser på dette som en måte å fremme ett bilde av egen suksess på,

men når sannheten ofte er det motsatte.

At de egentlig ikke har oppnådd noen verdens ting (annet enn andemunn og bleierumpe, og kanskje noen tusen følgere på insta).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tynn linje mellom å ha et sunt forhold til kroppen og ville gjøre endringer- og å ikke ha det. Nå til dags er operasjoner såpass uvanlige at det er normalt sett mennesker med et dårlig forhold til egen kropp som går til det drastiske steget og opererer. Kanskje om vi hadde levd i et samfunn der det var mer normalt hadde det også vært flere normale mennesker som gjorde det

Men i mange tilfeller tenker jeg at det er et tegn på mental sykdom, ja. Jeg ser alltid an individet, men som gruppe ser jeg på mange av de som syke. 

Anonymkode: 7ee4c...79f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjokoladeknask
På 19.5.2018 den 15.17, Trikken skrev:

Ja man kan bremse aldringen og da vil jeg gjerne det. Mange som ikke er stiv og pumpet. 

Jaha? Du mener kun i ansiktet? For aldringen skjer jo på halsen, på hendene, på knærne, osv. Skal du pumpe noe inn overalt eller? 

Jeg er for øvrig over 35 år et sted, og vil se hvor lenge jeg er rynkefri. 

Endret av Sjokoladeknask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg. Jeg tenker at det er personer som har det vanskelig med seg selv og som forsøker å fikse det på en eller annen måte. Utseendemessig er det vel lite å hente på å fylle kroppen med silikon eller andre midler, og jeg skal ikke skrive hvordan jeg synes det ser ut. Lite positivt å hente fra meg der. Det å opererer seg for å få større bryster, større rompe, eller fyldigere lepper vil jeg sette i samme bås som de som driver med selvskading. Man har vel et eller annet behov for å gjøre noe for å føle noe, føle seg bedre, og så setter man i gang med operasjon/selvskading. 

Anonymkode: aaa14...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man har vel et eller annet behov for å gjøre noe for å føle noe, føle seg bedre, og så setter man i gang med selvskading. 

Anonymkode: aaa14...83b

Noen har et behov for å føle seg bedre. Andre bedriver selvskading fordi de føler seg langt nede og kanskje man føler noe er ens egen skyld og derfor tar det ut på huden. Slik var det i mitt tilfelle i hvert fall. Så får du dømme meg nord og ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Sjokoladeknask skrev:

Jaha? Du mener kun i ansiktet? For aldringen skjer jo på halsen, på hendene, på knærne, osv. Skal du pumpe noe inn overalt eller? 

Jeg er for øvrig over 35 år et sted, og vil se hvor lenge jeg er rynkefri. 

Får ta det som det så det kommer. Kan godt hende jeg tar både brystløft og annet. Alt etter hvor elastisk huden min er. Knær blir nok aldri operert om jeg ikke skader meg. 

Har ikke rynker heller men ser at jeg mister volum i lepper og ansikt. Øyelokk bynt henge litt. Men poenget mitt var at jeg har ingen fordommer og syns enhver må gjøre hva de vil. Hvem er jeg som skal sitte å dømme andre for deres valg, kun pga mine personlige meninger. Det er så mye negativitet mot kvinner, så mange meninger. 

Jeg gjør akkurat som jeg vil, kommer aldri til å leve livet mitt av hensyn til andre. Om jeg velger bruke hele lønnen på å bli human barbie er det mitt valg, mitt liv. Og jeg viftet vilt med flagget for noen dager siden for at jeg lever i et land der jeg er fri til å ta egne valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sjokoladeknask skrev:

Noen har et behov for å føle seg bedre. Andre bedriver selvskading fordi de føler seg langt nede og kanskje man føler noe er ens egen skyld og derfor tar det ut på huden. Slik var det i mitt tilfelle i hvert fall. Så får du dømme meg nord og ned. 

Jeg har ikke listet opp alle grunner for at man bedriver med selvskading. Ikke meningen å dømme de som bedriver selvskading på noen som helst måte. Jeg opplever bare at det å fikse på utseende kan sees på som en form for selvskading. Ikke at din form for selvskading er noe som skal dømmes. 

Anonymkode: aaa14...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av de som skrev tidligere i tråden, jeg var i 30 årene, høyere utdannelse og tok silikon. Fordi jeg har hatt helt fantastiske pupper, siden jeg var 14 år, så fikk jeg barn som jeg ammet, og etter siste, så var innholdet i puppene mine helt borte, bare 2 tomme lommer. Så jeg fylte de opp igjen, til min normale størrelse, og fikk mine pupper tilbake. Og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Har ikke gjort noe annet, kommer heller ikke til å gjøre noe annet. Jeg skjønner ikke hva som er galt med det.

Anonymkode: a132a...de0

Det er forskjell på dette og ekstremvariantene i min bok. Jeg synes det er ok hvis man har hatt store komplekser i årevis, eller hvis man endres mye etter graviditet, altså ting man ikke kan trene vekk, som tomme pupper og hengemage selv om man er trent og slank.

Jeg har dessverre litt fordommer mot folk som opererer rumpa, og pumper opp leppene uten grunn. Tenker automatisk at de har dårlig selvtillitt, og ser ikke ned på dem, men synes litt synd på dem, og det er jo jkke særlig sympatisk. Litt sånn "uffda!" 🙃

Jeg er imot botox også, men har jo flere oppegående venninner som tar det, og jeg fordømmer dem ikke. Men kommer aldri til å gjøre det selv, selv om noen av dem ser veldig bra ut med det. Det er en prinsippsak for meg, pluss orker ikke hive meg inn i en kamp jeg aldri kan vinne, altså tiden. Kanskje lett for meg å si, som ofte blir tatt for å være 10-15 år yngre enn jeg er, kan hende jeg hadde tenkt annerledes hvis jeg så ut som ti år eldre enn alderen. Innrømmer det, men håper på at jeg likevel ikke hadde gjort det. 

Det virker som en slags anoreksiaktig greie, det med å lete etter feil og rynker. Man blir så opphengt i detaljene at man ikke ser helheten lenger.

Noen sa i en liten filmsnutt på nett, at dette (fillers og botox) kom til å være sånn som alle gjorde om noen år. Det tror jeg ikke. Jeg tror det vil gå andre veien. 

 

Endret av Ulla Ullsokk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...