Gå til innhold

Ord som er vanskelige å skrive!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Studieforberedende 

Vet ikke om jeg skrev det riktig - her er ingen stavekontroll!

Intinutivt ...? På jobb er det et datasystem jeg synes er veldig tunggrodd og vanskelig å forstå. Det er ikke et intu... intuitivt system. Klarer ikke uttale det en gang. 

Ellers kan det bli mye surr når jeg skriver. Jeg vil skrive 'boka', men det blir 'boke', for eksempel. 

Tunell, kapitell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest making.a.mess
På 19.5.2018 den 11.50, AnonymBruker skrev:

Oversvømmelse. Jeg sa overforsvømmelse inntil noen rettet meg på videregående.

Anonymkode: 226b6...7fa

Oversvømmelse er et vittig ord. Over -svømmelse. Altså en vannstand som er over hva man kan foreta en svømmelse i.. 

Herregud. Nå er det nok vin..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elevene mine strever med ordet "venninne", og svigermor blander hvert, vert og vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Og en annen slektning skriver alltid om hva han gjorde i fjord! 😂 

Endret av Snabeltann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt vanskelig å huske hvilke flerordsuttrykk som skal samskrives, og hvilke som ikke skal det. Og preposisjoner er ikke greit. Skal det være i, på, ved eller om, liksom? 

Anonymkode: 1af93...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosess 

Bryllup 

Tunnel 

Diagnostisere 

Dette er ord jeg sliter med å skrive for hånd, fordi jeg husker ikke hvor det skal doble konsonanter og hvor det ikke skal. Ikke det siste ordet da, men det er stavet på en slik måte at det nesten ikke gir mening i mitt hode. Hadde det vært opp til meg ville jeg skrevet diagnotisere, uten den s'en i midten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Moondance skrev:

Prosess 

Bryllup 

Tunnel 

Diagnostisere 

Dette er ord jeg sliter med å skrive for hånd, fordi jeg husker ikke hvor det skal doble konsonanter og hvor det ikke skal. Ikke det siste ordet da, men det er stavet på en slik måte at det nesten ikke gir mening i mitt hode. Hadde det vært opp til meg ville jeg skrevet diagnotisere, uten den s'en i midten. 

I samme gate kan man nevne tillit, som det virker som om 98% slenger på en ekstra t på slutten. "tilitten" ser man er brutt rett som det er her på KG

Anonymkode: 3dc11...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personangrep, må alltid sjekke minst to ganger at jeg ikke har skrevet Personandrep :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. mai 2018 den 13.21, AnonymBruker skrev:

Tunnel/tunell. Heldigvis er sistnevnte nå godkjent!

Anonymkode: c3a00...b80

Skulle skrive det samme. Jeg skriver tunnel siden det er sånn jeg har lært å skrive det, men det burde jo vært dobbeltkonsonant til slutt. Bra tunell nå er godkjent, det høres jo mer riktig ut selv om jeg fortsatt syns tunnel ser mest riktig ut på papiret fordi jeg er vant til å skrive det sånn. Tunnel blir litt som om man skulle skrevet gallop i stedet for galopp, helt feil på norsk. Så veldig bra at tunell nå er godkjent. :) 

Onomatopoetikon er også et vanskelig ord. Ikke at det skrives så ofte da men, likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Optimo

Skriver veldig mye engelsk i jobbsammenheng. Stort sett går det veldig fint, men ordet "occasionally" stokker seg hver gang. 

Autokorrekt på mobilen reddet meg her, ellers hadde jeg kludret det til igjen. 

Det jeg pleier å gjøre er faktisk å skrive en feil variant i søkefeltet på Google, og så kopiere når de retter på meg ("mente du..." 

Endret av Guile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...