Gå til innhold

Ord som er vanskelige å skrive!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En litt useriøs tråd, og beklager om det eksisterer en lignende fra før.

Hva slags ord synest DU er vanskelig å skrive rett? Det trenger ikke å være vanskelig i det hele tatt for andre, men det kan være ord som du av en eller annen grunn synest er vanskelig å skrive rett.

Jeg kan begynne: Jeg synest det er et helvete å skrive "assosiasjoner" rett. Dette er et rent helvete når man særlig skal skrive en oppgave der an må gjenta dette ordet ofte. Jeg klarer nesten aldri å skrive det rett første gangen, må se over at det er rett, selv når jeg tror jeg har skrevet det rett så lyser det rødt under retteprogrammet.

Anonymkode: 75259...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zonjë

Initialer. Må alltid konsentrere meg skikkelig, ikke klarer jeg å uttale det heller :sjenert: Klarer det jo når jeg leser ordet, men om jeg skal si ordet uten å lese det foran meg stokker jeg om på alle lydene og bokstavene :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette passer helt inn, men hver gang jeg skal skrive "forespørsel", så blir det "forespørsmål." Dette er ikke autocorrect da jeg skriver på pc, men fingrene mine vil tydeligvis ikke skrive "spørsel" :sprettoy:

Anonymkode: f3437...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ender ofte med to n-er i "anerkjennelse", og er da takknemlig for stavekontroll. Det har med at jeg uttaler det som om det har dobbel konsonant.

Anonymkode: 7f3e1...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Zonjë skrev:

Initialer. Må alltid konsentrere meg skikkelig, ikke klarer jeg å uttale det heller :sjenert: Klarer det jo når jeg leser ordet, men om jeg skal si ordet uten å lese det foran meg stokker jeg om på alle lydene og bokstavene :fnise: 

Samme her! Og likt med initiativ. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zonjë
3 minutter siden, blåtimen skrev:

Samme her! Og likt med initiativ. :P

Ja! Initiativ her også :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oversvømmelse. Jeg sa overforsvømmelse inntil noen rettet meg på videregående.

Anonymkode: 226b6...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

interesse og intelligent. Sier jo intresse og intligent, så må tenke meg godt om før jeg skriver de. E etter T er tydligvis noe jeg ikke utta!er😂

Anonymkode: 89085...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrist

Jeg hadde en skriftlig skoleeksamen der jeg helt konsekvent skrev "blandt annet", og jeg brukte ordet en god del ganger. Noe av det første jeg gjorde da jeg gikk ut av lokalet var å sjekke ordboken på mobilen :P Fikk A da, så sensor var heldigvis ikke rettskrivingsnazi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autentisitet blir autensitet, alltid, må alltid rette det og prøve flere ganger før den røde linja forsvinner i word :fnise: kapitell, kapittel, kapittell.. hvem vet, denne blir også alltid feil av en eller annen grunn!

Anonymkode: f8383...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk nylig i en tråd beskjed om at det heter dusje og ikke dysje. Har skrevet dysje hele mitt liv, er også dette jeg uttaler, så kommer nok alltid til å skrive det ordet feil :fnise: (Det ser jo mye bedre ut med y enn u...) 

Interessant, vet aldri hvor mange s-er som skal være med, er det riktig nå mon tro...?🤔

Slenger med flere ord om jeg kommer på dem senere 👍🏻

Anonymkode: 956ae...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som egentlig er det verste i allefall her inne på KG er all den uvitenheten om at det finnes norske ord, der det blir brukt engelske ord i istedenfor. Veldig lavmål å irriterende. Heller mangel på norskspråklige kunnskap i steden for rettskriving. Syntes for eksempel "avtale bryter" slenges ut i hytt å helvete, er så dumt å lese.

Sikkert noen som fant noen feil nå😊 (autokorrekthelvete)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overasket overrasskende overasskende overraskende. 

Anonymkode: 3ce97...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen av dem jeg har slitt med er fascinert, original, initiativ, interessert, selvtillit, og parallellogram.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunnel/tunell. Heldigvis er sistnevnte nå godkjent!

Anonymkode: c3a00...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse, jeg surrer ofte med hvor det er enkel og hvor det er dobbel n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...