Gå til innhold

Norske flagg, på Britisk festdag??


puppi

Anbefalte innlegg

Gått av banen, jeg sitter her med hakeslepp langt ned til navelen,

https://www.vg.no/nyheter/i/a2xK7a/har-ventet-paa-meghan-og-harry-siden-04-00

Hva er det disse kvinnene innbiller seg?? Stille opp - på en stor britisk festdag, med Norske flagg?? Hva har norske flagg i en parade for britiske kongelige å gjøre?

Burde de ikke pelle seg tilbake til hjemlandet sitt, hvis det er så viktig for dem flagge hvor de er fra??

Tommel ned fra meg.

:ironi:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Kariannne said:

Det er for å vise støtte. At Norge gleder seg med dem.

De kunne vel ha vist støtte - med Britiske flagg?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, puppi skrev:

Gått av banen, jeg sitter her med hakeslepp langt ned til navelen,

https://www.vg.no/nyheter/i/a2xK7a/har-ventet-paa-meghan-og-harry-siden-04-00

Hva er det disse kvinnene innbiller seg?? Stille opp - på en stor britisk festdag, med Norske flagg?? Hva har norske flagg i en parade for britiske kongelige å gjøre?

Burde de ikke pelle seg tilbake til hjemlandet sitt, hvis det er så viktig for dem flagge hvor de er fra??

Tommel ned fra meg.

:ironi:

Absolutt. Idiotisk oppførsel, og det uten ironiflagg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, puppi skrev:

De kunne vel ha vist støtte - med Britiske flagg?

Det blir litt annerledes enn flagg i 17.mai tog. 

Det er jo ikke Storbritannia som feires men et bryllup. 

De står på sidelinjen og hilser. En liten hilsen fra Norge på den store dagen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt vitsen med å bruke norske flagg der. Jeg hadde definitivt gått for britiske flagg, bryllupsdagen til H og M har tross alt ingenting med Norge å gjøre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys

Dette er ikke det samme som 17. mai, for det er ikke Storbritannia som feires. For øvrig hadde jeg ikke tatt med norske flagg selv, jeg ville, om jeg skulle dit, tatt med meg et amerikansk og et britisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosetelys said:

Dette er ikke det samme som 17. mai, for det er ikke Storbritannia som feires. For øvrig hadde jeg ikke tatt med norske flagg selv, jeg ville, om jeg skulle dit, tatt med meg et amerikansk og et britisk. 

Henger ikke helt med på argumentasjonen din her..

Antar at du er amerikansk? Det blir jo noe helt annet med en Republikk, og president...

I et monarki - så er jo kongefamilien landet. 

Feiring av kongefamilien = feiring av landet.

Så enkelt er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys

Nei. Meghan Markle er amerikansk. Derfor ville jeg tatt med flagg som symboliserer de som gifter seg.

Jeg støtter ikke dette bryllupet så dette blir veldig hypotetisk for min del da, for jeg ville jo aldri møtt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer ikke på det. Men så har den norske og den britiske kongefamilien et nokså nært bånd også. Hurra for brudeparet og alle som gleder seg med dem! 🇬🇧🇳🇴

Endret av toothfairy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre enn britiske og amerikanske flagg har ingenting der å gjøre :frustrert:

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir nesten den samme diskusjonen som å ha noe annet flagg enn det Norske på 17. mai. 

Når en feirer et land, på en slik måte, møter man ikke opp med eget flagg nei. Her føler jeg at klesplagg viser at andre nasjonaliteter ønsker å ta del i feiringen, og er helt innafor, men flagget som skal veives må være riktig.

I england i dag bør det ikke flagges med noe annet enn det britiske. Kanskje om hun dama (aner ikke hva hun heter...) hadde vert Norsk, da kunne det gått litt (men burde da hatt begge flaggene). Men hun er vel amerikansk eller noe... så da er det Norske flagget ikke noe en skal ta i bruk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke sammenliknbart med en nasjonaldag. Jeg tror ingen hadde tenkt på å bli fornærmet hvis noen dukket opp med britiske flagg da Håkon og Mette-Marit giftet seg. Tvert imot ville de som bryr seg om sånt blitt glade for at også utlendinger ville være med og feire det. Det representerer noe helt annet enn innvandrere som vil bo i Norge, ha norsk statsborgerskap og norske rettigheter, men ikke følge norsk kultur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosetelys skrev:

Nei. Meghan Markle er amerikansk. Derfor ville jeg tatt med flagg som symboliserer de som gifter seg.

Jeg støtter ikke dette bryllupet så dette blir veldig hypotetisk for min del da, for jeg ville jo aldri møtt opp.

Hvorfor støtter du ikke bryllupet?

Endret av Sille4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sille4 skrev:

Hvorfor støtter du ikke bryllupet?

Lurer jeg også på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rosetelys
3 timer siden, Sille4 skrev:

Hvorfor støtter du ikke bryllupet?

 

2 timer siden, Saueskinn skrev:

Lurer jeg også på? 

Fordi hun som skilt amerikaner ikke har noe å gjøre i den britiske kongefamilien. Det er greit at de løser litt opp på de rigide reglene de har for kongefamilien, men de trenger ikke ta helt av heller. Også syns jeg ikke hun er en verdig representant på lik linje med feks Kate Middleton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rosetelys skrev:

 

Fordi hun som skilt amerikaner ikke har noe å gjøre i den britiske kongefamilien. Det er greit at de løser litt opp på de rigide reglene de har for kongefamilien, men de trenger ikke ta helt av heller. Også syns jeg ikke hun er en verdig representant på lik linje med feks Kate Middleton.

Så du foretrekker at de gjør samme tabbe som Charles og gifter seg med noen de ikke elsker? Det fører til mye tristhet og bitterhet. Jeg lurer isåfall på hvorfor du synes det er bedre. Mette-Marit er også skilt, Mary fra Australia er også commoner, er de også uverdige? Å løse opp på den rigide regelen ''gift deg med den som passer, ikke med den du elsker'' er noe jeg heier på og synes er fantastisk. At dronningen tillater barnebarna gifte seg med Kate og Meghan er noe av det smarteste hun har gjort. Hun har skjønt at det er nye tider hvor kjærligheten kommer øverst. Jeg ville reagert hvis hun var en seriemorder eller annen kriminell med tung kriminell historikk, men en helt vanlig dame, eller commoner, er helt innenfor. Tenk både Harry og William har vært vitne til hva et ekteskap mellom to som ikke elsker hverandre fører til. Å vokse opp i denne familien har tydeligvis gitt dem det lille ekstra som trengs for å velge å gifte seg med noen de elsker. Slik deres far gjorde til slutt.

Så nei, at hun er skilt tas opp som problem bare av de som også synes at det er et problem at hun er halvt afrikansk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, Drizzt skrev:

Så du foretrekker at de gjør samme tabbe som Charles og gifter seg med noen de ikke elsker? Det fører til mye tristhet og bitterhet. Jeg lurer isåfall på hvorfor du synes det er bedre. Mette-Marit er også skilt, Mary fra Australia er også commoner, er de også uverdige? Å løse opp på den rigide regelen ''gift deg med den som passer, ikke med den du elsker'' er noe jeg heier på og synes er fantastisk. At dronningen tillater barnebarna gifte seg med Kate og Meghan er noe av det smarteste hun har gjort. Hun har skjønt at det er nye tider hvor kjærligheten kommer øverst. Jeg ville reagert hvis hun var en seriemorder eller annen kriminell med tung kriminell historikk, men en helt vanlig dame, eller commoner, er helt innenfor. Tenk både Harry og William har vært vitne til hva et ekteskap mellom to som ikke elsker hverandre fører til. Å vokse opp i denne familien har tydeligvis gitt dem det lille ekstra som trengs for å velge å gifte seg med noen de elsker. Slik deres far gjorde til slutt.

Så nei, at hun er skilt tas opp som problem bare av de som også synes at det er et problem at hun er halvt afrikansk.

Jeg syns han burde funnet seg ei britisk dame. At hun er "et vanlig menneske", commoner, det er for så vidt greit, men hun er ikke i samme liga som Kate. Mulig hun bedrer seg. Mette-Marit har ikke vært gift tidligere, hun er en flott representant for kongehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apostelen
5 timer siden, Rosetelys skrev:

 

Fordi hun som skilt amerikaner ikke har noe å gjøre i den britiske kongefamilien. Det er greit at de løser litt opp på de rigide reglene de har for kongefamilien, men de trenger ikke ta helt av heller. Også syns jeg ikke hun er en verdig representant på lik linje med feks Kate Middleton.

Hei hvordan er tingene i 1936 ?

Frykter du at Tyskland skal finne på noe ?

Endret av Apostelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...