Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Asti

Bruk av forumet til studiesammenheng

Recommended Posts

Guest Asti

Denne tråden https://forum.kvinneguiden.no/topic/1192644-bloggere-og-krisekommunikasjon/ er opprettet i forbindelse med en masteroppgave.  

Er det innenfor regelverket @HanneMari Egmont?  Jeg gjorde @Edieoppmerksom på det der inne,  men det ble slettet og tråden ligger der. 

Viser til https://forum.kvinneguiden.no/guidelines/

"Bruk av forumet til jobb- eller studiesammenheng er ikke tillatt"

Fortsetter under...

Edie

Hei!

Jeg siterer hele regelpunktet:

Sitat

* Datainnsamling, verving av intervjuobjekter eller lignende. Bruk av forumet til jobb- eller studiesammenheng er ikke tillatt. Å bruke forumet til hjelp for å finne informasjon eller diskutere et tema er ok.

Det vil si at verving av intervjuobjekter eller spørreundersøkelser ikke er tillatt. Å bruke forumet til f.eks. hjelp til matteoppgaver eller finne annen informasjon er ok som siste ledd i punktet viser til.

Kommentarerene dine i tråden ble fjernet da vi ikke tillater slik avsporing i tråder, men at det heller tas direkte med moderator på PM eller på Ris og ros som du har gjort nå.

Håper det var oppklarende!

Edie, mod.

Guest Asti
57 minutter siden, Edie skrev:

Hei!

Jeg siterer hele regelpunktet:

Det vil si at verving av intervjuobjekter eller spørreundersøkelser ikke er tillatt. Å bruke forumet til f.eks. hjelp til matteoppgaver eller finne annen informasjon er ok som siste ledd i punktet viser til.

Kommentarerene dine i tråden ble fjernet da vi ikke tillater slik avsporing i tråder, men at det heller tas direkte med moderator på PM eller på Ris og ros som du har gjort nå.

Håper det var oppklarende!

Edie, mod.

Jeg leser regelen som at det ikke er lov å bruke forumet i studiesammenheng, men at man kan bruke forumet til å finne informasjon eller diskutere et tema  (altså så lenge det ikke er i studiesammenheng). 

Tilføyelse: Lignende innlegg har (såvidt jeg husker)  tidligere blitt slettet. Derfor ble det merkelig at dette fikk ligge. 

Edited by Asti

Edie

Jeg er enig i at regelpunktet er litt klønete formulert, så den tilbakemeldingen om at den oppfattes ulikt tar jeg med meg til bakrommet.

Vi har diskutert denne tråden i fellesskap og vurderer den som ok på linje med f.eks. leksehjelptråder på forumrommet "Karriere og utdanning".

Edie, mod.