AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #1 Del Skrevet 18. mai 2018 Hei, jeg vil kjøpe en bil som befinner seg på andre siden av landet der jeg bor. Derfor orker jeg ikke kjøre 12 timer for å finne ut at bilen har mange feil. Er det mulig å få noen til å se på bilen? Hvem kontakter man? Har ingen venner som bor i nærheten av der bilen er. Anonymkode: 1c4fb...ade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 19. mai 2018 #2 Del Skrevet 19. mai 2018 Det bilkjøpet hadde jeg styrt unna. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #3 Del Skrevet 19. mai 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg vil kjøpe en bil som befinner seg på andre siden av landet der jeg bor. Derfor orker jeg ikke kjøre 12 timer for å finne ut at bilen har mange feil. Er det mulig å få noen til å se på bilen? Hvem kontakter man? Har ingen venner som bor i nærheten av der bilen er. Anonymkode: 1c4fb...ade Få selger til å kjøre bilen til Naf sin teststasjon og ta en naf salgstest. Mer deg også at latskapen din kan komme til å koste deg dyrt, om du absolutt skal kjøpe bil på denne makelige måten. Anonymkode: 74d66...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 19. mai 2018 #4 Del Skrevet 19. mai 2018 Det er ikke mulig for noen av oss å gi et konkret råd. Du burde beskrevet mer om hva slags bruktbilkjøp drt er snakk om. Det er fullt mulig å kjøpe bil usett både i utlandet og i andre landsdeler. Selv har jeg gjort det med en nesten ny bil fra merkeforhandler. En halvgammel bruktbil bør i alle fall være sjekket ekstra grundig av noen som du har tillit til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #5 Del Skrevet 19. mai 2018 Er det en spesiell bil eller? Det kryr av bruktbiler så hvorfor kjøpe en så langt unna? Anonymkode: f4a54...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #6 Del Skrevet 19. mai 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det en spesiell bil eller? Det kryr av bruktbiler så hvorfor kjøpe en så langt unna? Anonymkode: f4a54...131 ja de selger den ikke her jeg bor og den er veldig billig, den koster under 20 000. Anonymkode: 1c4fb...ade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #7 Del Skrevet 19. mai 2018 Altså jeg mente at jeg ville få noen til å se på den FØR jeg drar ned for å kjøpe den. Jeg vil ikke kjøre 12 timer for å finne ut at den har store feil og jeg ikke kan kjøpe den. Så kjøre 12 timer tilbake tomhendt.. Anonymkode: 1c4fb...ade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dodge Skrevet 19. mai 2018 #8 Del Skrevet 19. mai 2018 Det er ikkje lurt å kjøpe denne usett. Hadde det vore ein nesten nye bil med låge kilometerstand (under 30000). Og 2016, 2017, 2018 modell. Då kan det gå godt. Og så bør du sjekke ut den samme modellen for å finne ut om du liker den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #9 Del Skrevet 19. mai 2018 3 minutter siden, Dodge skrev: Det er ikkje lurt å kjøpe denne usett. Hadde det vore ein nesten nye bil med låge kilometerstand (under 30000). Og 2016, 2017, 2018 modell. Då kan det gå godt. Og så bør du sjekke ut den samme modellen for å finne ut om du liker den. Bør jeg ikke kjøpe en eldre bil enn 2016 modell? Jeg vil ikke bruke over 100tusen heller. Anonymkode: 1c4fb...ade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 19. mai 2018 #10 Del Skrevet 19. mai 2018 (endret) Nei. Få tatt en kjapp vurdering av bilen på et verksted før du kjøper. Å betale NAF tregangen for samme jobben er bortkastede penger. Endret 19. mai 2018 av Husholdning1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dodge Skrevet 19. mai 2018 #11 Del Skrevet 19. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bør jeg ikke kjøpe en eldre bil enn 2016 modell? Jeg vil ikke bruke over 100tusen heller. Anonymkode: 1c4fb...ade Ikkje viss du skal kjøpe usett. Og med lav kilometerstand. Men då bør du reise å sjå og prøve bilen. Eller så må selger ha den på Naftest. Det er store sjanse for at ting (reparasjoner) vil dukke opp. At den trenger nye bremser, clutch, hjullager, nye dekk, turbohavari, bensinpume, starter, dynamo fjører, støtdempere ... +++. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 19. mai 2018 #12 Del Skrevet 19. mai 2018 43 minutter siden, Dodge skrev: Ikkje viss du skal kjøpe usett. Og med lav kilometerstand. Men då bør du reise å sjå og prøve bilen. Eller så må selger ha den på Naftest. Det er store sjanse for at ting (reparasjoner) vil dukke opp. At den trenger nye bremser, clutch, hjullager, nye dekk, turbohavari, bensinpume, starter, dynamo fjører, støtdempere ... +++. Dette er et bilverksted vel så kvalifisert til å sjekke som en NAF-teststasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #13 Del Skrevet 19. mai 2018 12 minutter siden, Husholdning1 skrev: Dette er et bilverksted vel så kvalifisert til å sjekke som en NAF-teststasjon. Det stemmer, men NAF har ingen egeninteresse i å finne feil som "må" rettes. Anonymkode: 61b0c...15d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 19. mai 2018 #14 Del Skrevet 19. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det stemmer, men NAF har ingen egeninteresse i å finne feil som "må" rettes. Anonymkode: 61b0c...15d Jo, det har de. Naf driver verkstedene sine kommersielt som alle andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 22. mai 2018 #15 Del Skrevet 22. mai 2018 Finn et vanlig bilverksted i nærheten, ring verksmester og hør om han har noen som kan kikke på den. Jeg har kjøpt billigbil usett etter å ha snakket med vedkommende som gjorde siste EU-kontroll og fått hans mening. Lurer på hvorfor du skal kjøpe en 20.000 kroners bil på langdistanse. Hvis det bare er for å få en billig bil bør du finne noe nærmere. Hvis dette er prosjektbil eller spesiell av andre grunner finnes det kanskje et medlemforum for merket du kan spørre. Hvis det er en firehjulstrekker kan det hende at du finner underforum på offroad.no f.eks. Hvis du forteller hva det er snakk om kan det til og med hende noen her har tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå