Gå til innhold

Hva gjør du med linser?


Gjest boblebrist

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Jeg så etter smørbønner på butikken i sted men fant ikke... Må man på spesialforretning? :Nikke:  Eller kanskje jeg bare lette feil sted? Så etter de der jeg finner Go Green sine pakninger :) 

Smørbønner er jo bare litt store hvite bønner :) Finnes i alle fall på coop mega, kiwi og rema 1000 

Anonymkode: 4bdc7...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Sugar&Spice skrev:

Jeg så etter smørbønner på butikken i sted men fant ikke... Må man på spesialforretning? :Nikke:  Eller kanskje jeg bare lette feil sted? Så etter de der jeg finner Go Green sine pakninger :) 

Internasjonale grønnsaksbutikker er min anbefaling :)

Anonymkode: a56be...094

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Jeg så etter smørbønner på butikken i sted men fant ikke... Må man på spesialforretning? :Nikke:  Eller kanskje jeg bare lette feil sted? Så etter de der jeg finner Go Green sine pakninger :) 

Hvis forskjellen på smørbønner og "vanlige" hvite bønner er størrelsen, er de fra GoGreen nok smørbønner (de er store, langt større bønner enn hvite bønner på boks jeg har prøvd fra enkelte andre merket). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Hot mess skrev:

Hvis forskjellen på smørbønner og "vanlige" hvite bønner er størrelsen, er de fra GoGreen nok smørbønner (de er store, langt større bønner enn hvite bønner på boks jeg har prøvd fra enkelte andre merket). :)

Det stemmer ang St og det gjør de mere kremete i smaken,så hvis de fra gogreen er store er det nok det samme. Pleier alltid å kjøpe på internasjonale butikker og sa står det butterbeans på boksen :)

Anonymkode: a56be...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2018 den 13.59, Sugar&Spice skrev:

Jeg så etter smørbønner på butikken i sted men fant ikke... Må man på spesialforretning? :Nikke:  Eller kanskje jeg bare lette feil sted? Så etter de der jeg finner Go Green sine pakninger :) 

"Butter beans" er vel det samme som limabønner?

Anonymkode: 46c22...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg dødsforvirra.... :lete:  er smørbønner, hvite bønner og limabønner det samme? :alice: 

Ikke meningen å kuppe linsetråden altså med alt bønnesnakket :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter en liten titt i en kokebok om bønner og linser fant jeg ut at limabønner, smørbønner og store hvite bønner er omtrent det samme, eller hvert fall blir brukt litt hipp som happ! Fant en boks i dag og skal se om jeg får prøvd ut en oppskrift ila et par dager :laugh::nori:

Jeg må ha vært tilnærmet blind på butikken sist, fordi jeg fant jo faktisk bønnene i GoGreen-serien :plystre:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2018 den 1.20, blomstre skrev:

Hvis du vil prøve: Freser curry, revne poteter og purre i olje, så har jeg i resten og lar det koke til alt er mørt. Så bruker jeg stavmikser på den, for å få den jevnere. Veldig enkelt og veldig godt! 😊

100g poteter, 100g purre, 2 ts curry, 5-6 ss olje, 1 bx hermetiske tomater (jeg synes Mutti er best), 5 dl kraft av noe slag, på dette bruker jeg ca 3/4 av en liten chilli, og en "dæsj" fløte. Ganger oppskriften alt ettersom hvor mye jeg vil lage 😊

Nå har jeg testet oppskriften, og dette var en kjempegod suppe! Takk for tipset. :spise:

Anonymkode: 46c22...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg testet oppskriften, og dette var en kjempegod suppe! Takk for tipset. :spise:

Anonymkode: 46c22...7f7

Så hyggelig å høre! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...