Gå til innhold

Hvordan reagerte katten din på kragen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som kan tenke seg å dele erfaringer? 

Hvordan reagerte katten på å ha krage? Hvor lenge måtte den være på, og hvorfor? 

Anonymkode: 6949c...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun rygget bakover til hun traff veggen og satt truten i gulvet og slik sto hun i flere timer til jeg tok den av. Det gjør jeg ikke igjen. Hun brukte body etterpå, noe som gikk mye bedre.

Hun ble sterilisert og øremerket.

Anonymkode: 0c5c9...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som over! 

Anonymkode: c4150...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten med kragen tok det egentlig bra. Litt forvirring i starten, men gikk seg til. Klippet ned kragen litt sånn at det ble lettere å spise og drikke.

Den andre katten vår derimot......fikk angst og fikk helt spader hver gang katten med kragen gikk forbi 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, skruf skrev:

Katten med kragen tok det egentlig bra. Litt forvirring i starten, men gikk seg til. Klippet ned kragen litt sånn at det ble lettere å spise og drikke.

Den andre katten vår derimot......fikk angst og fikk helt spader hver gang katten med kragen gikk forbi 😄

Stakkars! :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rygget og satte truten i gulvet, stanga borti alt. 

 

Katten ga opp alt til slutt, la seg ned og sultestreika og var ekstremt dramaqueen. Hun endte opp med å ligge på soverommet de 5 dagene kragen måtte være på og spiste kun når jeg håndmatet henne. 

Anonymkode: 6949c...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus var veldig nedstemt og ville stort sett ligge helt i ro. Det kan også ha noe med at det sikkert var ganske vondt for henne etter å ha operert en skade på den ene poten, men det kan også være at hun bare ble ekstremt snurt og fornærmet, slik som alle katter virker å bli med krage på seg.

Humøret hennes ble gradvis bedre etter hvert som hun innså at hun måtte spise og gå på do, og etter at smertene avtok :) Kragen var på i en stor uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine katter har stort sett fått full panikk av krage. I fjor vår fikk Lillepus et sår i en av potene. Veterinæren satte på krage, men pus reagerte så kraftig, at det endte med at jeg brukte potesokk i stedet for. Det gikk mye bedre. Selv om han prøvde å rive av seg sokken, gikk det ganske greit likevel. Med sokk kunne han spise og bevege seg som normalt.

Har også lignende erfaringer fra tidligere. For fire år siden fikk  Rødpus et sår på ryggen som han slikket og beit seg i. Veterinæren satte på krage, noe som resulterte i vill panikk. Etter litt prøving og feiling fant vi fram til en type body som han godtok greit.

Heldigvis har jeg også opplevd at katter godtar kragen. Sist vinter passet jeg på ei pusedame med bittsår på det ene bakbeinet. Hun godtok kragen overraskende bra. Det største problemet var at hun ikke klarte å spise med kragen på, så den måtte av hver gang hun skulle ha mat eller medisiner. Hun protesterte litt i det jeg tok på henne kragen, men straks dem var på plass roet hun seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene katten fikk et sår under den ene frampoten for et par år siden, og måtte da bruke krage. Kragen var veldig lang, for at hun ikke skulle klare å sleike av salven. Derfor kom hun lett borti ting, og sleit med å spise og drikke. Jeg hevet mat og vannskål så det skulle bli lettere for henne. Hun var ikke særlig fornøyd. Jeg lot henne få gå uten så lenge jeg kunne passe på at hun ikke sleiket seg på poten, og det gikk veldig fint. Hun ligger stort sett på meg eller ved siden av, så det er ikke vanskelig å passe på :) Hun måtte ha den på ca en uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...