Gå til innhold

Spiser 500 kcal pr dag, vil jeg gå ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg spiser 3 knekkebrød til frokost med kremost med urter 

3 knekkebrød med kremost med urter til lunsj

Til middag spiser jeg 2 knekkebrød og 4 egg.

Til Kvelds spiser jeg ingenting.

Jeg har en jobb hvor jeg går mye, og jeg sykler i tillegg 2 mil på ergometersykkel hver dag?

Spiser jeg for mye? Er redd jeg ikke vil gå ned noe særlig i vekt:( har gått ned 5 kg på en uke nå men så har det stoppet litt opp.

Anonymkode: 43da6...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Google "hvor mange kalorier trenger jeg hver dag"

Anonymkode: b2806...524

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Google "hvor mange kalorier trenger jeg hver dag"

Anonymkode: b2806...524

Jeg vet hvor mange kalorier man behøver hver dag. Men nå er det snakk om for å gå ned i vekt, og vekten min har som sagt stoppet opp.

Anonymkode: 43da6...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du spiser for mye ass.

 

bullshait

 

 

 

Hallo, du kommer til å få pølsemage og ødelegge forbrenninga di som faeN. Pluss du vil gå opp det dobbelte du har klart å «tatt av». Men ofc, om det er det du er ute etter så bare kjørr du.

Anonymkode: 7a52b...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: 43da6...eb5

Personen synes det er så utrolig at noen kan være så uvitende om nødvendig kaloriinntak, så ute av stand til å bruke en søkemotor (google), og samtidig spise så ekstremt lite mat, at h*n tror at innlegget ditt bare er tøys og tull.

Anonymkode: 0c935...c5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser for lite og får for lite næring. Knekkebrød er ganske lite næring og blir ikke noe mett av. Spis ordentlig mat, knekkebrød til middag er ikke middag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet hvor mange kalorier man behøver hver dag. Men nå er det snakk om for å gå ned i vekt, og vekten min har som sagt stoppet opp.

Anonymkode: 43da6...eb5

google "hvor mye må jeg spise for å gå ned i vekt"

Anonymkode: b2806...524

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Personen synes det er så utrolig at noen kan være så uvitende om nødvendig kaloriinntak, så ute av stand til å bruke en søkemotor (google), og samtidig spise så ekstremt lite mat, at h*n tror at innlegget ditt bare er tøys og tull.

Anonymkode: 0c935...c5e

Er vel en grunn for at folk bruker dette forumet? Hvis alle bare skulle Google alt de lurte på så hadde vel denne siden strengt talt ikke vært nødvendig. Jeg spør her da folk her kanskje er i samme situasjon som meg. 

Anonymkode: 43da6...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg spiser 3 knekkebrød til frokost med kremost med urter 

3 knekkebrød med kremost med urter til lunsj

Til middag spiser jeg 2 knekkebrød og 4 egg.

Til Kvelds spiser jeg ingenting.

Jeg har en jobb hvor jeg går mye, og jeg sykler i tillegg 2 mil på ergometersykkel hver dag?

Spiser jeg for mye? Er redd jeg ikke vil gå ned noe særlig i vekt:( har gått ned 5 kg på en uke nå men så har det stoppet litt opp.

Anonymkode: 43da6...eb5

Mest sannsynlig vil kroppen forsøke å holde på det den har. Har lært at man må spise fett for å forbrenne fett. I tillegg de 5 kg du snakker om kan være muskelmasse og vann i kroppen. 

Ligger selv på 1900 kcal og går ned 0.5 kg per uke i gjennomsnitt. 

Frokost: 3 fiberrik knekkebrød ( små firkantet) med laks og avokado.

Lunsj: 100gram ris, 250 gram laks og en halv avokado.

Snacks: skål med 500 gram frukt, valgfri type.

Middag: 200 gram kyllingfilet med en spiseskje Philadelphia ost og pesto med 4 skiver bacon snurret rundt. Har her også 100 gram ris til.

Kvelds: en boks mager kesam med fun light oppi for smak 

Anonymkode: dfd49...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Er vel en grunn for at folk bruker dette forumet? Hvis alle bare skulle Google alt de lurte på så hadde vel denne siden strengt talt ikke vært nødvendig. Jeg spør her da folk her kanskje er i samme situasjon som meg. 

Anonymkode: 43da6...eb5

Når man stiller ekestreme dumme spørsmål er det greit å google først. Skal også sies at "hvor mye burde jeg/ kan jeg spise" tråder dukker opp minst 5 av i uken. Hun kunne sannsynligvis bladd en eller to sider bak og funnet flere eksempler som tar opp det samme. Dette er en ren oppmerksomhetsbehovtråd. 

Anonymkode: b2806...524

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når man stiller ekestreme dumme spørsmål er det greit å google først. Skal også sies at "hvor mye burde jeg/ kan jeg spise" tråder dukker opp minst 5 av i uken. Hun kunne sannsynligvis bladd en eller to sider bak og funnet flere eksempler som tar opp det samme. Dette er en ren oppmerksomhetsbehovtråd. 

Anonymkode: b2806...524

Er det ikke derfor alle skriver tråder her da? For å få svar- ergo oppmerksomhet rundt sitt tema?

Anonymkode: 43da6...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser 1000 kcal nå, men lite variert næringsmessig. Du burde øke mengden og få inn grønnsaker.

Anonymkode: 8f99e...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittlei sånne anoreksiatråder...

Anonymkode: d62fb...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, ikke i starten er jeg redd. får man for lite kalorier i starten vil kroppen gå løs på overskuddet kan man si hehe som finnes i leveren. Det er nesten en reservegenerator. Får man for lite mat, så blir denne energien brukt opp. 

Hvis kroppen får for lite mat vil den tenke "å nei, nå får jeg ikke mer mat og må spare på det jeg har". På denne måten vil man heller gå opp i vekt. 

Dette har jeg erfart selv, jeg driver også å går ned i vekt. Jeg skal ha 1900 kalorier pr dag. og på denne måten går jeg ned i vekt. Har faktisk greid å gått ned ti kilo på denne måten. Søk på grete roede metoden. Det er den fineste måten å gå ned på og også holde seg seg. Går man ned i vekt for fort er det fort gjort å legge på seg alt igjen og litt til. 

Snakker av erfaring.

Er det vanskelig å gå ned i vekt kan man oppsøke grete roede kurs som jeg gjorde. 

Lykke til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har spiseforstyrrelse. Søk hjelp

Anonymkode: 61428...204

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du vil gå ned i vekt, samtidig vil du gå in i ketose, metabolsk acidose og videre i hypoglykemisk sjokk, potensielt koma, organsvikt og død. Kanskje en ide å gå på en diett som støtter opprettholdelse av livsviktige funksjoner. Lykke til da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære trådstarter! På grunnlag av retningslinjene for Kosthold, trening og sport, må jeg dessverre stenge tråden.

Viser til følgende regler:

På 14.9.2016 den 10.56, Tekola skrev:

- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. 

 

- Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.
Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her

Viser også til deres kilde her (side 187)

Hilsen Perelandra, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...