Jump to content
Rosewood

13 reasons why sesong 2

Recommended Posts

IDGAF

Spoiler

Jeg forsto ikke helt slutten, det var veldig rotete. 

Men jeg lurer på to ting: 

1. Det virket som planen om å legge skylden for drapet var Ani sin. Men jeg forstår ikke helt hvorfor Ani risikerte så mye, eller brydde seg så mye, om å redde Alex og Jessica. Var de blitt så gode venner den lille tiden hun kjente de? 

2. Jeg synes måten Alex og Jessica slipper unna på er alt for enkel. Greit nok at Standall ville tro på historien om Monty, siden han vel egentlig skjønte at det var Alex som sto bak. Men, er det virkelig så enkelt? De hadde jo ingen bevis som pekte mot Monty, kun de Ani sa. Og selv om Standall gikk god for historien, er det virkelig ikke mer som skal til for å dømme noen, selv om han er død? 

Fortsetter under...

EnBruker
På 2.9.2019 den 13.55, AnonymBruker skrev:

Noen som har sett dødsscenen i sesong 1? Herregud så patetisk redigering! Feigt vil jeg kalle det! 
Jeg fant igjen en gammel versjon på nettet, altså den orginale. Det de har gjort er å kutte vekk kutte-scenen. Også har de bare zoomet inn fra da moren kommer inn på badet og finner henne. De viser ikke blodet i badekaret en gang. Feig redigering vil jeg kalle det. 

Anonymkode: bd5c4...f36

de endra jo scenen ettersom etter scenen så fikk suisidale ungdom en måte og mulighet å se "ååja sånn skal jeg gjøre det" og selvmordsstatistikken gikk opp.

og de som allerede slet med depresjoner, og selvmordstanker fikk det forsterket.

så bare bra at de endret scenen slik at det ikke økte trangen til å gjøre noe drastisk.

AnonymBruker

Jeg har vært utsatt for voldtekt og mobbing på ungdomsskolen, og denne serien har helt ærlig endret mye av tankegangen min rundt det. Før var jeg bitter og en periode nærmest hatet jeg alle menn unntatt de i familien min. Nå skjønner jeg så mye mer av alt. Sesong 3 har endret hvordan jeg tenker om han som voldtok meg. Det blir jo aldri sånn at jeg liker han, men jeg kan forstå mye mer av hvorfor og hvordan det kunne skje, og at han kanskje ikke egentlig er ond. Kanskje det er en slags tilgivelse. Bryce har til og med noen likhetstrekk med han. Kanskje prøver han å endre seg. Bryce prøvde å bli et bedre menneske og hatet seg selv for det han hadde gjort. Innså at han hadde gjort grusomme ting mot andre mennesker og prøvde å rette opp i det. Så ble han drept. Og jeg føler for første gang at alle har rett til en ny sjanse selv om de har voldtatt noen, for kanskje har de det like vondt med seg selv for det de har gjort som den de gjorde det mot. Bryce fortjente ikke å bli drept og det gjør heller ikke han som voldtok meg. 

Anonymkode: 4cdc8...2c1

Sitronmelis

Flere som har sett sesong 3?? Herregud så bra sesong! Satt på tuppen av sofaen i hver eneste episode! Så mye mer spennende enn sesong 2. 

mellomtomater67
3 minutter siden, Sitronmelis skrev:

Flere som har sett sesong 3?? Herregud så bra sesong! Satt på tuppen av sofaen i hver eneste episode! Så mye mer spennende enn sesong 2. 

har sett ferdig sesong 3, super bra.