Gå til innhold

Hva med å slutte med frihandel for anti demokratiske og humanistiske land


Rona

Anbefalte innlegg

Tenker innenfor humanismen ifra renessanse perioden. Kina og Russland er ikke direkte himmel men bedre enn andre land med religiøse ledere som hode av landet. Uansett jeg mener vi bør gjøre dette som standard i EU og USA og at de må bare slutte å drive frihandel med slike land. Kapitalisme er ok men mener prinsipp må gå over profit på det stadiet. Det skjer ikke noe med mindre man starter å gi signaler.

Altså likens muligheter, fokus på utdannelse, religionsfrihet for å nevne ifleng. Du vet bare slenger noen ideer her. Poenget er å jobbe mot anti demokratiske krefter spesielt ved tanke på hvor farlig venstre politikere er i dag ved at de er villig til å gi opp sin frihet for å tilfredstille slike regimer med slike verdier.

 

Og om noen bruker argumentet, hva med krigshissere? Jeg er imot krig med mindre det er om de går Nord Korea på oss at de truer med atomvåpen osv eller nasjonalsikkerhet om de har atomvåpen eller ikke, og om de truer oss eller om det er en god nok grunn til å gå til krig for. Irak krigen ble sterkt kritisert pga det muligens kunne være dårlig informasjon og om de hele tatt hadde resurser å lage et atomvåpen. Uansett hva enn de vil kan de gjøre bare så lenge de faktisk ikke angriper oss. Men jeg er for å støtte demokratiske krefter indirekte om det er slike stemmer i landet. Tunisia er et eksempel på plasser vi må støtte fordi de er vel et av arabiske landene som ønsker å bli demokratiske. Tyrkia er jeg usikker på? Og indonesia vet jeg ikke fordi har ikke peiling på hvordan regjeringen funker der men vet at folkene der er greie så fått godt intrykk av befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...