Gå til innhold

Snakket veggen til meg?


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:

Hvorfor i alle dager ble dette flyttet til religion? Det handler jo utelukkende om psykisk helse... 

Beklager, jeg oppfattet at temaet passet bedre under Religion, alternativ og filosofiske spørsmål. Jeg kan flytte tilbake til Kropp og helse igjen. 

Hilsen Perelandra, mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var liten så hadde jeg flere ting jeg ikke kunne si høyt eller ha på meg f.eks for jeg var livredd,hadde kjempe angst for døden. Jeg forbandt fargen blå med døden, fordi jeg hadde hørt man ble blåaktig i huden. Så jeg kunne ikke ha på meg klær som var blå eller ta på blå ting. Av en eller annen grunn så hatet jeg tallet 3, og kunne ikke si det høyt, forbandt det med døden... aner ikke hvorfor. Men dette ga seg vel når jeg var 9 år ca... så veit hvordan det er å ha angst for døden, husker det veldig godt. Men det hadde sine grunner at jeg var redd døden for å påpeke det. 

Anonymkode: b54c3...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Perelandra, mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Tanker bare faller inn i hodet vårt. Masse rare tanker "hva om jeg dreper kattene mine!", "hva om jeg tar på datteren min", "sex med pappa". Alt mulig. Og noen ganger er det sånne ekle ting som jeg nevnte nå. Eller det kan være fine ting. Og noen ganger sære ting "det er en kanin i ventilasjonsanlegget, den snakker til meg", eller "jeg finnes ikke, alt er en konspirasjon". Noen bare ler av det eller blir forundret og går videre som at ingenting har skjedd. Andre tar det mer på alvor. Men man kan aktivt ta en stilling til hvordan man forholder seg til tankene sine. En tanke er ikke SANN bare fordi man har tenkt den. 

Jeg våkner om morgenen og før jeg får tenkt noe mer faller "jeg må dø" inn i hodet mitt, ikke særlig kult, ganske plagsomt og vondt, men det er like mye en enkelt tanke som hvis jeg tenkte "jeg vil ha is!" eller "nå er jeg i Peru" når jeg våknet om morgenen. JEG velger hvordan jeg forholder meg til tankene mine.

Du har en god fantasi. Du kan velge å se slik på det. For du vet jo at ingen kan spå fremtiden og du vet også at vegger ikke snakker og gir signal. Tankene våre trenger ikke bety noe, du virker å tro at dette er viktig fordi du har tenkt det. Men vil du si til meg at tanken om at jeg må spy muffinsene jeg nettopp spiste er viktig bare fordi jeg nettopp tenkte det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep

Perelandra, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...