Gå til innhold

Anette (28) ble skutt på med softgun på T-banen 17. mai


Gjest Hei der

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trodde noen døde. Men dette var bare softgun😂 Det er jo ikke så vondt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nera skrev:

Trodde noen døde. Men dette var bare softgun😂 Det er jo ikke så vondt det?

Slikt kan faktisk skape panikk i en folkemengde, så det er en grunn for at det ikke er lov...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Leselusa skrev:

Slikt kan faktisk skape panikk i en folkemengde, så det er en grunn for at det ikke er lov...

Ja det er jo greit, men hvorfor trenger man en politiet  til det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nera skrev:

Ja det er jo greit, men hvorfor trenger man en politiet  til det?

Tuller du? Politiet skal håndheve lover slik at folk ikke blir skadd. Hva mener du man bør gjøre da? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Leselusa skrev:

Tuller du? Politiet skal håndheve lover slik at folk ikke blir skadd. Hva mener du man bør gjøre da? 

Skadd av en softgun ? Hahaha. 

Endret av Nera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nera skrev:

Trodde noen døde. Men dette var bare softgun😂 Det er jo ikke så vondt det?

"Bare softgun", kansje du kan utdype litt mer. Er det forskjell på luftgevær 4.5mm og Softgun?. Hvordan kan vi se forskjellen på softgun og et ekte våpen?. Virker som du er ekspert på området, fint om du forklarer hva som er forskjellen mellom softgun, luftvåpen og kruttvåpen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestinnom
15 timer siden, Nera skrev:

Trodde noen døde. Men dette var bare softgun😂 Det er jo ikke så vondt det?

Hun kan politianmelde gjerningspersonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå si at det er litt ukurant med bodsalg av softguns på 17. mai. Selv om det ikke nødvendigvis er et farligere våpen enn sprettert, kan det gå galt når smårollinger begynner å leke seg med dem. Vi har legemsdeler som er mer sårbare enn andre, som øyne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 time siden, T-Rex skrev:

Jeg vil nå si at det er litt ukurant med bodsalg av softguns på 17. mai. Selv om det ikke nødvendigvis er et farligere våpen enn sprettert, kan det gå galt når smårollinger begynner å leke seg med dem. Vi har legemsdeler som er mer sårbare enn andre, som øyne.

Siden det er 18-års aldersgrense på å kjøpe softgun så tviler jeg på at det er softguns som blir solgt i boder rundt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Rosetelys said:

Siden det er 18-års aldersgrense på å kjøpe softgun så tviler jeg på at det er softguns som blir solgt i boder rundt om.

På 17. mai er det nok mange som tror at det gjelder andre regler. Eller gir f.

Nå tok jo politiet affære i dette tilfellet, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys
3 minutter siden, T-Rex skrev:

På 17. mai er det nok mange som tror at det gjelder andre regler. Eller gir f.

Nå tok jo politiet affære i dette tilfellet, da.

Å ja. Jeg leste ikke artikkelen og visste ikke at de hadde faktisk fått kjøpt det i en bod. Det er jo faktisk ikke greit på noe som helst nivå da. Ikke har jeg sett det før heller. Har kun sett kruttlappistoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosetelys said:

Å ja. Jeg leste ikke artikkelen og visste ikke at de hadde faktisk fått kjøpt det i en bod. Det er jo faktisk ikke greit på noe som helst nivå da. Ikke har jeg sett det før heller. Har kun sett kruttlappistoler.

Det tror jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.5.2018 den 1.39, FryNor skrev:

"Bare softgun", kansje du kan utdype litt mer. Er det forskjell på luftgevær 4.5mm og Softgun?. Hvordan kan vi se forskjellen på softgun og et ekte våpen?. Virker som du er ekspert på området, fint om du forklarer hva som er forskjellen mellom softgun, luftvåpen og kruttvåpen.

Ja det er stor forskjell på luftgevær og softgun. Luftgevær skyter bly eller stål kuler og i mye høyere hastighet, mens en softgun skyter lette plastkuler i en lav hastighet som ikke lager noe mer enn et blåmerke hvis den treffer bar hud (mens en luftgevær kule fint kan penetrere huden og gå et lite stykke inn). For å illustrere det så bruker flere skadedyr ryddere luftgevær når de skyter duer som har forvillet seg inn på loft, ol. i byer, mens hvis de hadde prøvd å bruke en softgun til det samme ville fuglen bare blitt sinna. Forskjellen blir da ganske åpenbar når guttene som beskrevet i artikkelen skyter med dem, poppet fra en softgun er rimelig annerledes enn smellet fra et ordentlig våpen for å si det slik.... Og en softgun er også laget i 100% plastikk og er dermed mye lettere enn et ordentlig våpen noe som også vil være ganske tydelig når en liten gutt håndterer det. Også skal en softgun ha en rød tupp da, men det er en del unger som fjerner den.

Endret av bananbøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2018 den 1.37, Nera skrev:

Skadd av en softgun ? Hahaha. 

Airsoft kan gjøre deg blind og ødelegge tenner. At du tåler fint å bli skutt på armen med en importert kinesisk fjærpistol er vel ikke det samme som å få en halvhissig tung plastkule plantet i ansiktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, El Duderino skrev:

Airsoft kan gjøre deg blind og ødelegge tenner. At du tåler fint å bli skutt på armen med en importert kinesisk fjærpistol er vel ikke det samme som å få en halvhissig tung plastkule plantet i ansiktet.

Ødelegge tenner? Tror du overvurderer krafta i en slik leke kraftig gitt. Og å ødelegge synet skal veldig lite til og kan skje med en haug andre ting også, stort sett alle objekyer som blir kastet eller på annen måte flyr gjennom lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...