Gå til innhold

Umulig å dusje med genital herpes (mann)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smitter gjennom kondom også, ikke 100% safe.

Anonymkode: 93f7e...808

Smitter ikke gjennom kondom, nei. Problemet er at du kan ha sår som ikke dekkes av kondomen, og da kan man bli smittet ved samleie. Jeg har noen faste steder som alltid får utbrudd, og det ene stedet er i lysken.

Anonymkode: 5a172...3e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

åh, jeg føler med deg. Jeg fikk herpes for et år siden, og under førstegangsutbruddet måtte jeg faktisk være hjemme fra jobb. Lå i sengen i flere dager. Hadde en flaske med vann som jeg sprutet over underlivet mens jeg tisset. Du er mann, det gjør det enklere:) Kjøp medisinsk grønnsåpe fra apoteket, og ha det i en bolle. Sitt med tissen oppi der i en halvtimes tid. Det lindrer faktisk:) Jeg har en bedøvende salve, men den bruker jeg aldri, det er altfor vondt. 

Anonymkode: 833ef...033

Hei. Er litt usikker på hvorfor det er enklere som mann.. jeg hadde vært sykemeldt pågrunn av dette, om det ikke var for at jeg var sykemeldt i forbindelse med en annen operasjon. Uutholdelig..

Har fått kjøpt grønnsåpen i dag, tror du det hjelper å ha tissen oppi uten å ta forhuden bak? Om du kjenner noen som har prøvd. Håper å kunne få effekt på den måten i morgen tidlig

 

Anonymkode: 4336b...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så fælt det høres ut, har aldri forestilt meg at det kan være slik. Føler med deg og ønsker deg god bedring. 

Er nok enklere å være mann med tanke på å kunne bløtelegge snabben grønnsåpevann oppi et kar eller noe istedet for å måtte sette hele baken i noe om man ikke har badekar. 

Tenker at selv om du ikke får vasket grundig så er litt vask bedre enn ingenting. 

Er vannet kroppstemperatur så er det også sikkert mindre vondt. 

Jeg ville tatt paracet eller annen smertestillende en halvtime før badet. 

Endret av Forundret..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Er litt usikker på hvorfor det er enklere som mann.. jeg hadde vært sykemeldt pågrunn av dette, om det ikke var for at jeg var sykemeldt i forbindelse med en annen operasjon. Uutholdelig..

Har fått kjøpt grønnsåpen i dag, tror du det hjelper å ha tissen oppi uten å ta forhuden bak? Om du kjenner noen som har prøvd. Håper å kunne få effekt på den måten i morgen tidlig

 

Anonymkode: 4336b...2d5

Det er enklere for dere fordi alt «utstyret» er på utsiden av kroppen, mens hos kvinner er alt på innsiden. Kvinner må sitte på en stor nok bolle med grønnsåpevann til å få hele «utstyret» nedi, menn kan legge «kun utstyret nedi en liten bolle mens de sitter (forholdsvis) konfortabelt. Menn kan legge pikken i bolle med lunkent vann for å lindre smerten når de skal tisse, kvinner må enten sette seg på den tidligere nevnte store bollen og få dyppet fitta langt nok nedi, evt dusje hver gang de skal tisse.

Anonymkode: 875da...1f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei. Er litt usikker på hvorfor det er enklere som mann.. jeg hadde vært sykemeldt pågrunn av dette, om det ikke var for at jeg var sykemeldt i forbindelse med en annen operasjon. Uutholdelig..

Har fått kjøpt grønnsåpen i dag, tror du det hjelper å ha tissen oppi uten å ta forhuden bak? Om du kjenner noen som har prøvd. Håper å kunne få effekt på den måten i morgen tidlig

 

Anonymkode: 4336b...2d5

Ja, jeg tror det hjelper selv om du ikke får trukket forhuden tilbake:) Ta paracet en liten stund før:)

Anonymkode: 833ef...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Smitter ikke gjennom kondom, nei. Problemet er at du kan ha sår som ikke dekkes av kondomen, og da kan man bli smittet ved samleie. Jeg har noen faste steder som alltid får utbrudd, og det ene stedet er i lysken.

Anonymkode: 5a172...3e0

Men det kan kryss smitte. Hvis noen har munnsår og dere kysser kan du få det der nede. 

Anonymkode: c1ec0...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/17/2018 at 7:44 PM, AnonymBruker said:

Hei søstre,

Jeg prøver meg her, siden Kvinneguiden virker som det stedet der man får best svar på spørsmål. Håper at jenter har erfaring fra sin partner eller at noen menn her inne kan svare meg.

Jeg hadde aldri hatt en kjønnsykdom og visste ikke hvordan herpes så ut, så jeg kom seint i gang med behandling. Har hatt et veldig kraftig utbrudd og nå har jeg så mye åpne sår og røde vonde flekker. Det har faktisk blitt så ille at jeg ikke klarer å vaske under forhuden lengre.. 

Er det holdbart at jeg nå ikke vasker skikkelig under forhuden frem til herpesutbruddet har gått bort? 

 

Anonymkode: 4336b...2d5

Stakkars, du har det vondt, skjønner jeg. Herpes er noe herk.

Mitt beste råd er å bruke jordnøttolje/peanøttolje - det smører huden godt og hjelper det til å gro mye raskere. Ta olje på f.eks.mykt toalettpapir og dynk huden grundig, det renser greit i tillegg. Vent en stund før du kler på deg, slik at oljen får trekke inn i huden..Jeg bruker det jevnlig for å hindre nye utbrudd, oljen gjør også arr mindre.

God bedring!

Anonymkode: 76e1b...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Stakkars deg, hvordan går det? 

Ser du har fått mange fine tips. Ang tipset med zinksalve så kan det kanskje være lettere å bruke hvitvask? Det er et liniment som inneholder zink, altså flytende og lettere å få på ettersom du slipper å smøre. Hvis du får til å vaske greit med grønnsåpebad en gang pr dag vil jeg tro det holder om gang nummer to pr dag blir for smertefull. Viktig at slimhinnen får hvilt seg godt også. I forhold til Xylocain så fins dette også som liniment (flytende) eller som spray (men den tror jeg er på resept). Ikke vær redd for å ta kontakt med legevakt nå i helga om du synes det blir for vanskelig å holde dette rent eller drive med egenbehandling. Smerter som disse er grusomme og man kan ofte trenge hjelp.

Masse god bedring! Fikk så vondt av deg 😔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg bare god bedring! :lillesky2:

Anonymkode: a2324...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars, du har det vondt, skjønner jeg. Herpes er noe herk.

Mitt beste råd er å bruke jordnøttolje/peanøttolje - det smører huden godt og hjelper det til å gro mye raskere. Ta olje på f.eks.mykt toalettpapir og dynk huden grundig, det renser greit i tillegg. Vent en stund før du kler på deg, slik at oljen får trekke inn i huden..Jeg bruker det jevnlig for å hindre nye utbrudd, oljen gjør også arr mindre.

God bedring!

Anonymkode: 76e1b...ac2

Hvor får man kjøpt det? Apotek eller helsekost? Blir arrvevet mykere? Jeg sliter med så mye arr etter mange herpesutbrudd og nå etter en fødsel, arrene er tykke og stramme (og derfor er sex umulig). 

TS spurte om jeg brukte medisinsk grønnsåpe, det er sikkert best, men på studentbudsjett så funka vanlig grønnsåpe godt:) 

God bedring til TS!:)

Anonymkode: 21f45...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor får man kjøpt det? Apotek eller helsekost? Blir arrvevet mykere? Jeg sliter med så mye arr etter mange herpesutbrudd og nå etter en fødsel, arrene er tykke og stramme (og derfor er sex umulig). 

TS spurte om jeg brukte medisinsk grønnsåpe, det er sikkert best, men på studentbudsjett så funka vanlig grønnsåpe godt:) 

God bedring til TS!:)

Anonymkode: 21f45...a00

Jordnøttolje får du kjøpt på apotek

Anonymkode: 37104...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Da begynner ting å bli bedre! Grønnsåpebad to ganger om dagen og mye antibotika for betennelsen.

Begynner å komme seg og satser på at neste uke blir en god uke.

takk for alle råd igjen!

Anonymkode: 4336b...2d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2018 den 2.15, AnonymBruker skrev:

penis er selvrensende

Eh, hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff... jeg visste ikke at herpes er så smertefull.:ohmy:  Glad jeg ikke har hatt tilfeldig sex og fått kjønnssykdommer. 

Anonymkode: f3a14...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, hadde første og foreløpig siste (bank i bordet) utbrudd for 9 år siden. Det er noe av det jævligste jeg har vært med på - begynte dagen før jeg skulle sitte 7timer på tog fra Stavanger og hjem. Jeg var så heldig å få sopp og urinveisinfeksjon samtidig, så du kan jo tenke deg smertene - satt på do og gråt. Lindret tissingen ved å sette meg på huk i badekaret og spyle på passe kaldt vann. Brukte kun tynne pysjbukser uten noe under og gikk rundt som om jeg hadde hatt tidenes treningsøkt i over en uke. Unner ingen det der..

Anonymkode: 4ab2b...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...