Gå til innhold

Umulig å dusje med genital herpes (mann)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei søstre,

Jeg prøver meg her, siden Kvinneguiden virker som det stedet der man får best svar på spørsmål. Håper at jenter har erfaring fra sin partner eller at noen menn her inne kan svare meg.

Jeg hadde aldri hatt en kjønnsykdom og visste ikke hvordan herpes så ut, så jeg kom seint i gang med behandling. Har hatt et veldig kraftig utbrudd og nå har jeg så mye åpne sår og røde vonde flekker. Det har faktisk blitt så ille at jeg ikke klarer å vaske under forhuden lengre.. 

Er det holdbart at jeg nå ikke vasker skikkelig under forhuden frem til herpesutbruddet har gått bort? 

 

Anonymkode: 4336b...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bøff Eløff

Når du har sår er det svært viktig at du vasker, men du bør få tak i saltvann og kompresser på apoteket slik st du kan rense forsiktig. Ikke noe såpe. Du kan skylle forsiktig med vann fra dusjen om du klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyll forsiktig.  Anbefaler deg å kjøpe zylocain salve på apoteket. Er smertestillende. Det første utbruddet er alltid verst så det blir mildere etterhvert hvis du får flere utbrudd ( som de fleste får ). 

Anonymkode: c47ef...c7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg formulerte meg ikke så godt. Når jeg sier dusje, så høres det sikkert hardt ut - men jeg klarer faktisk ikke å få berøring av vann i kontakt med penishodet uten å skrike og slå i dusjen.. Det høres helt sykt ut - men det har kommet til et punkt der jeg ikke får det til. 

Jeg har fått et bedøvende middel, men det er utrolig vanskelig å få på dette også. 

Er det mindre sensitivt med saltvann?

Anonymkode: 4336b...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også koke ditt eget saltvann av vann  + salt, og kjøle det ned før bruk. Oppskrift finnes på nettet.

Anonymkode: 37104...0ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høt også på apoteket eller med legen din om det er en salve du kan bruke for å få sårene til å gro fortere. Sinksalve blir mye brukt på såre rumper (spedbarn) for å få huden til å gro raskere. Fås reseptfritt på apotek. 

Hva består behandlingen av? Om du allerede bruker en type salve til behandling av herpes, så vet jeg ikke om sinksalve kan kombineres med den. Men det får du svar på på apoteket om du spør. Man kan også ringe et apotek og spørre om slikt, anonymt. God bedring.

Anonymkode: 37104...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør også på apoteket eller med legen din om det er en salve du kan bruke for å få sårene til å gro fortere. Sinksalve blir mye brukt på såre rumper (spedbarn) for å få huden til å gro raskere. Fås reseptfritt på apotek. 

Hva består behandlingen av? Om du allerede bruker en type salve til behandling av herpes, så vet jeg ikke om sinksalve kan kombineres med den. Men det får du svar på på apoteket om du spør. Man kan også ringe et apotek og spørre om slikt, anonymt. God bedring.

Anonymkode: 37104...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er holdbart, du skal jo ikke ha sex med noen når du har herpes utbrudd uansett.

Anonymkode: 5ded2...9aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Under utbrudd kan bad i saltvannsoppløsning, eller varmt grønnsåpebad, eller lokalbedøvende salve, virke lindrende. Noen føler også at sinkholdig salve fører til at sårene raskere tørker ut."https://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/kjonnssykdommer/herpes-genitalis/?page=4

Anonymkode: 37104...0ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et vaktapotek i nærheten som har åpent, ville jeg dratt og kjøpt sinksalve i kveld.

Anonymkode: 37104...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd alle sammen! Det gir meg litt å tenke på i morgen.

min hovedutfordring er at det gjør så sinnsykt vondt å i det hele tatt ta opp forhuden, smøre på noe eller berøre vann at det som frister mest er å bare la hatten være på noen dager..

jeg kommer nok til å sjekke med en urolog i morgen om dette er holdbart.

min kur for å bli kvitt herpes førstegangsutbrudd er kun noen piller som har begrenset effekt siden jeg er sent ute, ingen salver. Men fikk tips om å dusje morgen og kveld grunnet åpne sår med fare for infeksjon.

 

Hvor ille og hva kan en sånn infeksjon i verste fall bli, om noen har vært på noe sånt? Jeg mener det når jeg sier det er den verste følelsen og jeg har aldri grått så mye i hele mitt liv som under berøring av penis nå med herpes, så jeg har gått tom for energi.

Anonymkode: 4336b...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for gode råd alle sammen! Det gir meg litt å tenke på i morgen.

min hovedutfordring er at det gjør så sinnsykt vondt å i det hele tatt ta opp forhuden, smøre på noe eller berøre vann at det som frister mest er å bare la hatten være på noen dager..

jeg kommer nok til å sjekke med en urolog i morgen om dette er holdbart.

min kur for å bli kvitt herpes førstegangsutbrudd er kun noen piller som har begrenset effekt siden jeg er sent ute, ingen salver. Men fikk tips om å dusje morgen og kveld grunnet åpne sår med fare for infeksjon.

 

Hvor ille og hva kan en sånn infeksjon i verste fall bli, om noen har vært på noe sånt? Jeg mener det når jeg sier det er den verste følelsen og jeg har aldri grått så mye i hele mitt liv som under berøring av penis nå med herpes, så jeg har gått tom for energi.

Anonymkode: 4336b...2d5

Er du også sår  under forhuden? Det er bra at du spør en spesialist. Jeg har ikke greie på dette. Har ikke den bedøvende kremen god effekt? Om den  bedøvende kremen har effekt, ville jeg ført smurt på bedøvende krem, deretter vasket forsiktig med saltvann, og deretter påført sinksalve. 

Anonymkode: 37104...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du også sår  under forhuden? Det er bra at du spør en spesialist. Jeg har ikke greie på dette. Har ikke den bedøvende kremen god effekt? Om den  bedøvende kremen har effekt, ville jeg ført smurt på bedøvende krem, deretter vasket forsiktig med saltvann, og deretter påført sinksalve. 

Anonymkode: 37104...0ad

Den bedøvende kremen er veldig god, men prosessen med å ta den på er «tortur», og jeg klarer ikke gjøre det selv. Legen på sykehuset gjorde det for meg, mens jeg skrek, men jeg får meg ikke til å gjøre det alene

Anonymkode: 4336b...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den bedøvende kremen er veldig god, men prosessen med å ta den på er «tortur», og jeg klarer ikke gjøre det selv. Legen på sykehuset gjorde det for meg, mens jeg skrek, men jeg får meg ikke til å gjøre det alene

Anonymkode: 4336b...2d5

Det høres fryktelig ut. Går det bra å smøre på den kremen hvis du ikke drar tilbake forhuden da?

Anonymkode: 37104...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, jeg er spesielt sår under forhuden. Det er blemmer, sår, og helvete under forhuden i tillegg til ømt og sår på forhuden. Forhuden kjennes nå bare trang og hoven og umulig å ta opp uten å skrike på satan og hans hjelpere... (unnskyld språket).

Anonymkode: 4336b...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det høres fryktelig ut. Går det bra å smøre på den kremen hvis du ikke drar tilbake forhuden da?

Anonymkode: 37104...0ad

Ja, det vil fungere, men den bedøver kun i 30 min og den vil da ikke bedøve selve penishode som sikkert buede vært vasket, og spesielt huden under hodet som er sårete

Anonymkode: 4336b...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og ja, jeg er spesielt sår under forhuden. Det er blemmer, sår, og helvete under forhuden i tillegg til ømt og sår på forhuden. Forhuden kjennes nå bare trang og hoven og umulig å ta opp uten å skrike på satan og hans hjelpere... (unnskyld språket).

Anonymkode: 4336b...2d5

Jeg ville gått til legen og fått hjelp daglig med salvene og rengjøringen.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det vil fungere, men den bedøver kun i 30 min og den vil da ikke bedøve selve penishode som sikkert buede vært vasket, og spesielt huden under hodet som er sårete

Anonymkode: 4336b...2d5

Kan du spørre  legen din om det finnes en annen måte å påføre kremen på, under forhuden? Kanskje med en sprøyte (uten nål selvfølgelig)? Eller om det finnes et tilsvarende bedøvende produkt som er mer flytende enn salve, og som da  blir lettere å påføre innenfor forhuden uten å dra tilbake forhuden?

Anonymkode: 37104...0ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje paralgin forte hadde vært tingen for et par dager? Det her høres jo vilt smertefullt ut...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du spørre om å få lokalbedøvelse (sprøyte, dersom det er mulig) på legekontoret, og at de renser og smører for deg?

Anonymkode: 37104...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...