Gå til innhold

Vente eller gå videre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beklager! Langt!!

Hva tenker dere? Bør jeg bare gå videre eller vente?

Har datet en siden slutten av mars. I starten var det masse meldinger hver dag, men det har dabbet en del ut. Vi har møtt hverandre hver uke fra vi startet å møtes.

Vil ikke si så mye om hans forhistorie, men jeg har full forståelse for at de siste årene ikke har vært lett( han har vært singel en stund). Dette pga eks og barn. Har full forståelse at han ikke haster seg inn i noe nytt.

Jeg har tatt det opp med han en gang om han fortsatt ville møtes og bli kjent( altså formulerte meg bedre enn det der da) Hvor han var tydelig på at han ville det.

Ting har gått litt opp og ned, men sist uke følte jeg det tok seg opp. Så ville jeg spørre han om noe som at han datet andre også, uten å klandre han for det. Eller være anklagende på noen måte. 

Kom aldri frem til spørsmålet for jeg skrev en teit melding, så lurte han på hva jeg mente og jeg sa at jeg heller ville ta det på tlf eller i virkeligheten enn å ende opp med mange misforståelser. 

Men endte opp med å få en melding om at han ikke orket mer bekymring i sin situasjon og at vi da heller kanskje burde gi oss.

svarte et langt svar på dette, hvor jeg forteller han at han misforsto meg fullstendig og at jeg liker han godt osv. 

Fikk da til svar at han ville ta alt sakte og han var treg. Hvis ikke det funket for meg så ville han trekke seg ut, men at han ikke visste hva han ville selv på dette punktet. Jeg også vil ha god tid, og vil ikke haste meg inn i noe. Og at tid og treghet ikke gjør noe.

For å slippe flere misforståelser spurte jeg om vi kunne møtes og snakke om det. Da skrev han selvfølgelig kan vi det.

Da er han som ingen ting har skjedd, og jeg får inntrykk av at han vil fortsette å møte meg. Vi fikk bare snakket litt rundt det pga barna hans( som egentlig skulle sove, men kan jo ikke bestille det).

Vi snakket om masse annet osv. Og han sier kan vi ikke bare se hva som skjer. Det var jo egentlig det jeg mente i utgangspunktet, men alt ble rot pga en melding som var veldig dumt formulert.

Dagen etter på var alt normalt, i dag bare fått svar på en snap! Men det er tross alt 17 mai🙈

Han er en veldig bra fyr, vi har veldig like verdier i livet og ser veldig likt på ting. Han virker som en veldig snill og sympatisk far, uten å være en sånn person man snurrer rundt lillefingeren.

Uansett føler jeg det litt sånn at han ikke er så interessert i meg, men jeg klarer heller aldri å se at noen er interessert i meg. Han har hatt muligheten til å trekke seg nå 3 ganger, uten at han har gjort det.

Virker ikke som han bare er ute etter sex heller for det har vi hatt to ganger av ganske mange møter. Og han har et fokus som er på meg, kanskje litt for mye. Er i hvertfall ikke vant med at jeg er så i fokus.

 

Anonymkode: 80ea3...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dropp han. Han ser ikke for seg noe seriøst med deg. At han sier han trenger tid, og at han ikke vet hva han vil, er bare litt penere måte å pakke inn på at "jeg liker deg ikke godt nok og ser ikke for meg noe med deg, men vi kan godt ha sex om du gidder å være puledokka mi, men jeg må få stå fri til å droppe deg for noen andre når som helst"

Anonymkode: 80347...fae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dropp han. Han ser ikke for seg noe seriøst med deg. At han sier han trenger tid, og at han ikke vet hva han vil, er bare litt penere måte å pakke inn på at "jeg liker deg ikke godt nok og ser ikke for meg noe med deg, men vi kan godt ha sex om du gidder å være puledokka mi, men jeg må få stå fri til å droppe deg for noen andre når som helst"

Anonymkode: 80347...fae

Ville han ikke da bare møttes for å få sex? Har møtt han mange ganger på bare kaffe også. 

Han sa også at han vil være 100% sikker før han går inn i noe forhold, pga hvordan han har hatt det de siste årene.( altså situasjonen er veldig ille, så jeg forstår godt at han er redd for å gå inn i forhold), men det er fortsatt ikke greit å holde folk for narr.

Han har også kommet å sett på meg på noe som betyr veldig mye for meg. 

Men æsj! Du har nok rett!! Og denne gangen som jeg ikke hadde dårlig magefølelse overhode.

TS

Anonymkode: 80ea3...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme har jeg vært igjennom nå nylig, det tok meg litt tid og forstå men han var kun ute etter sex. Hvis en mann vil ha deg, så vet du det. Man er alltid klar når man møter en man vil satse på. Han er ikke fra Oppland ?🤭

Anonymkode: eeb72...bd3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det samme har jeg vært igjennom nå nylig, det tok meg litt tid og forstå men han var kun ute etter sex. Hvis en mann vil ha deg, så vet du det. Man er alltid klar når man møter en man vil satse på. Han er ikke fra Oppland ?🤭

Anonymkode: eeb72...bd3

Jeg har til og med spurt han om det flere ganger. Og sagt tydelig i fra at jeg ikke er interessert i bare sex. Han er virkelig den snilleste jeg noen sinne har møtt. Hver gang jeg møter han føler jeg jo at han vil ha meg( altså ikke ha meg som i sex), men i mellom møtene not so Much.

For å være helt ærlig tror jeg ikke dette har noe med sex og gjøre. Heller at han bare rett og slett ikke er interessert. Uansett er vi jo bare i en bli kjent fase. Vi har kun møttes i en mnd, så føler at det jeg tok opp var alt for tidlig å ta opp. Hadde jeg kjent han lengre så ja. 

Har virkelig ikke lyst til å miste han her. Kanskje best å bare stille meg på siden litt? Ha han der uten å «gi» han noe.

og ang Oppland. Hehe han er halvt derfra slik jeg har forstått det😂

ts

Anonymkode: 80ea3...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne vært jeg som skrev for 3 uker siden, helt likt. Mellom møtene så døde det ut. Tilslutt så satt jeg noen krav og det ble nok for mye. Nå 3 uker uten kontakt, han trakk seg helt unna. Angrer på att jeg ikke la meg litt bakpå først..  prøv å trekk deg litt tilbake for å se hva som skjer med interessen hans?Jeg håper jeg tar feil ang din mann altså!Historien er bare så veldig lik og du burde få mer respekt enn dette. Født oslo men bor i Gjøvik?🙈

Anonymkode: eeb72...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kunne vært jeg som skrev for 3 uker siden, helt likt. Mellom møtene så døde det ut. Tilslutt så satt jeg noen krav og det ble nok for mye. Nå 3 uker uten kontakt, han trakk seg helt unna. Angrer på att jeg ikke la meg litt bakpå først..  prøv å trekk deg litt tilbake for å se hva som skjer med interessen hans?Jeg håper jeg tar feil ang din mann altså!Historien er bare så veldig lik og du burde få mer respekt enn dette. Født oslo men bor i Gjøvik?🙈

Anonymkode: eeb72...bd3

Å, hehe heldigvis ikke samme person🙈

Vi har kontakt hver dag da, bare noen dager er det bare god morgen/god natt andre dager er det mer. Men ikke så ekstremt mye som i starten.

Ja tenkte å trekke meg litt unna. For å se hva som skjer. Han er på hytta til mandag så tenkte å høre om han vil ta en kaffe til uka på vei fra seinvakt. Siden jeg kjører forbi kaffe date stedet vårt da på vei hjem😊

ts

Anonymkode: 80ea3...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide! Lureste jeg kan råde deg til er å ta det roligere, i hans tempo iallfall nå i starten, så ser du. Mange (menn) er ikke så flinke med kontakten melllm møtene. Og det er jo tiden når dere er sammen som teller. Følg magefølelsen din, den tar sjelden feil. Så vil dette ordne seg, lykke til😊

Anonymkode: eeb72...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville han ikke da bare møttes for å få sex? Har møtt han mange ganger på bare kaffe også. 

Han sa også at han vil være 100% sikker før han går inn i noe forhold, pga hvordan han har hatt det de siste årene.( altså situasjonen er veldig ille, så jeg forstår godt at han er redd for å gå inn i forhold), men det er fortsatt ikke greit å holde folk for narr.

Han har også kommet å sett på meg på noe som betyr veldig mye for meg. 

Men æsj! Du har nok rett!! Og denne gangen som jeg ikke hadde dårlig magefølelse overhode.

TS

Anonymkode: 80ea3...b42

Han høres ut som en decent fyr som er oppegående nok til å ha empati og møter deg utenom sex for å bli kjent med deg osv, men er ikke alltid det går rett vei eller at han faktisk er interessert nok. Har opplevd det selv, og han vil vel ikke risikere å få en feil dame som ender opp gravid osv. Mange er nok redde for å binde seg i dag og de skyr som oftest de som de hadde fått et bra forhold til og har hatt dårlige forhold bak seg. De fleste kan vel spille interesserte og gå langt og eller gjøre hva som helst for noen for så å ikke være interessert lenger og endre mening om noen. Dessverre 

Anonymkode: 61287...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne på KG sier alle "dropp han" så fort man ikke får masse oppmerksomhet. Det er grunnen til at så mange mennesker går langtidssingle. De gir ikke det å skape et forhold noe tid. Er det ikke full oppmerksomhet fra første stund, så går man videre til neste mann.

Mens mange mennesker er sånn at det tar tid å utvikle følelser og det tar tid å binde seg til et annet menneske. Det å være venner, treffes, ha sex, bli kjent over litt lengre tid enn 2-3 mnd er en måte å nærme seg hverandre på. 

Gi ting litt tid, stress og mas mindre, og se hva som skjer. Det kan godt være at en del "bare" er ute etter sex, men mest sannsynlig ikke. De fleste er egentlig ute etter en kjæreste, men så tar det tid å finne ut om forholdet er liv laga...

 

Anonymkode: 8670e...b11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God ide! Lureste jeg kan råde deg til er å ta det roligere, i hans tempo iallfall nå i starten, så ser du. Mange (menn) er ikke så flinke med kontakten melllm møtene. Og det er jo tiden når dere er sammen som teller. Følg magefølelsen din, den tar sjelden feil. Så vil dette ordne seg, lykke til😊

Anonymkode: eeb72...bd3

Takk for svar.

Ja, jeg dater jo ingen andre og jeg liker jo han virkelig. Så kan ta det rolig en stund, men bestemme meg for å ikke kaste bort all tiden min.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han høres ut som en decent fyr som er oppegående nok til å ha empati og møter deg utenom sex for å bli kjent med deg osv, men er ikke alltid det går rett vei eller at han faktisk er interessert nok. Har opplevd det selv, og han vil vel ikke risikere å få en feil dame som ender opp gravid osv. Mange er nok redde for å binde seg i dag og de skyr som oftest de som de hadde fått et bra forhold til og har hatt dårlige forhold bak seg. De fleste kan vel spille interesserte og gå langt og eller gjøre hva som helst for noen for så å ikke være interessert lenger og endre mening om noen. Dessverre 

Anonymkode: 61287...381

Ja får også inntrykk av at han er det. Er fullstendig klar over at det ikke går rett vei, og det er helt ok så lenge det er fordi vi ikke passer sammen.

Ja, vanskelig dette....

ts

Anonymkode: 80ea3...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her inne på KG sier alle "dropp han" så fort man ikke får masse oppmerksomhet. Det er grunnen til at så mange mennesker går langtidssingle. De gir ikke det å skape et forhold noe tid. Er det ikke full oppmerksomhet fra første stund, så går man videre til neste mann.

Mens mange mennesker er sånn at det tar tid å utvikle følelser og det tar tid å binde seg til et annet menneske. Det å være venner, treffes, ha sex, bli kjent over litt lengre tid enn 2-3 mnd er en måte å nærme seg hverandre på. 

Gi ting litt tid, stress og mas mindre, og se hva som skjer. Det kan godt være at en del "bare" er ute etter sex, men mest sannsynlig ikke. De fleste er egentlig ute etter en kjæreste, men så tar det tid å finne ut om forholdet er liv laga...

 

Anonymkode: 8670e...b11

Det beste svaret jeg har lest idag!👏🏾😊

Anonymkode: eeb72...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det beste svaret jeg har lest idag!👏🏾😊

Anonymkode: eeb72...bd3

Ja, for meg også😊

Er jo slik selv, tar tid å få følelser selv om jeg liker han. Han her er for bra til å skrive av med en gang, men har alikevel ikke lyst til å bli brukt

TS

Anonymkode: 80ea3...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette kunne vært jeg som skrev for 3 uker siden, helt likt. Mellom møtene så døde det ut. Tilslutt så satt jeg noen krav og det ble nok for mye. Nå 3 uker uten kontakt, han trakk seg helt unna. Angrer på att jeg ikke la meg litt bakpå først..  prøv å trekk deg litt tilbake for å se hva som skjer med interessen hans?Jeg håper jeg tar feil ang din mann altså!Historien er bare så veldig lik og du burde få mer respekt enn dette. Født oslo men bor i Gjøvik?🙈

Anonymkode: eeb72...bd3

Trekker man seg unna for å vente og la han få tid så er man en dørmatte, og ender opp med å være puledama hans i et halvt år eller et år i den tro om at han "snart blir klar", men han trenger bare litt til tid og ikke enda osv , helt til han møter en annen dame som han faktisk faller for, og er klar for både kjærestestatus og samboerskap etter to måneder med hun.

Anonymkode: 80347...fae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her inne på KG sier alle "dropp han" så fort man ikke får masse oppmerksomhet. Det er grunnen til at så mange mennesker går langtidssingle. De gir ikke det å skape et forhold noe tid. Er det ikke full oppmerksomhet fra første stund, så går man videre til neste mann.

Mens mange mennesker er sånn at det tar tid å utvikle følelser og det tar tid å binde seg til et annet menneske. Det å være venner, treffes, ha sex, bli kjent over litt lengre tid enn 2-3 mnd er en måte å nærme seg hverandre på. 

Gi ting litt tid, stress og mas mindre, og se hva som skjer. Det kan godt være at en del "bare" er ute etter sex, men mest sannsynlig ikke. De fleste er egentlig ute etter en kjæreste, men så tar det tid å finne ut om forholdet er liv laga...

 

Anonymkode: 8670e...b11

Har ikke noe med at man ikke får masse oppmerksomhet. Men når han etter to måneder fortsatt ikke vet hva han vil, så liker han deg ikke på den måten til å kunne se på deg på den måten, da liker han deg bare som tidsfordriv.

Følelser kan ta tid å utvikle og bli sikker på ja, men å snike seg unna og unngå å svare på om han dater andre og gå i offerrollen for at hun ikke skal kreve for mye av han, det tyder på en mann som ikke er seriøs men bare spiller.

Anonymkode: 80347...fae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her inne på KG sier alle "dropp han" så fort man ikke får masse oppmerksomhet. Det er grunnen til at så mange mennesker går langtidssingle. De gir ikke det å skape et forhold noe tid. Er det ikke full oppmerksomhet fra første stund, så går man videre til neste mann.

Mens mange mennesker er sånn at det tar tid å utvikle følelser og det tar tid å binde seg til et annet menneske. Det å være venner, treffes, ha sex, bli kjent over litt lengre tid enn 2-3 mnd er en måte å nærme seg hverandre på. 

Gi ting litt tid, stress og mas mindre, og se hva som skjer. Det kan godt være at en del "bare" er ute etter sex, men mest sannsynlig ikke. De fleste er egentlig ute etter en kjæreste, men så tar det tid å finne ut om forholdet er liv laga...

 

Anonymkode: 8670e...b11

Fornuftige ord:) Jeg er i litt samme situasjon som TS - utålmodig med en jeg har datet en god stund, som har et h...... på jobb denne våren og derfor lite tid. Det er vanskelig å være tålmodig, men jeg har nå tenkt å ta det litt roligere og se hva han gjør når ting roer seg for han. Finner vel fort nok ut om han da kommer mer på banen enn han har gjort hittil. Han tar jo litt kontakt og har også hatt alle sjanser til å trekke seg, bryte kontakten osv. Det har han ikke gjort. Så jeg lar tvilen komme "tiltalte" til gode og setter meg litt på hendene mine og ser an. Han er altfor fin på alle måter til at jeg kan gi ham et ultimatum nå.

Anonymkode: 7ba77...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe med at man ikke får masse oppmerksomhet. Men når han etter to måneder fortsatt ikke vet hva han vil, så liker han deg ikke på den måten til å kunne se på deg på den måten, da liker han deg bare som tidsfordriv.

Følelser kan ta tid å utvikle og bli sikker på ja, men å snike seg unna og unngå å svare på om han dater andre og gå i offerrollen for at hun ikke skal kreve for mye av han, det tyder på en mann som ikke er seriøs men bare spiller.

Anonymkode: 80347...fae

 

Jo, det har med oppmerksomhet og kontakt å gjøre. To måneder er ikke lang tid, det er 60 dager... Man kan vite om man liker noen etter 2 mnd, men samtidig kan man være usikker på om det er dette forholdet man vil gå inn i.

Og nei: Å være sammen med et annet menneske er vel ikke tidsfordriv. Jeg liker ikke den holdningen.

Anonymkode: 8670e...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke mer interessert enn at han var raskt ute med å si at de bare skulle droppe alt og gå hver til sitt når han fikk diverse spørsmål fra ts. Sånt viser hvor interessert man er. Er det enkelt å gå ut døra, så er det ikke mye følelser involvert.

I en slik situasjon ville jeg forsøkt å holde hodet kaldt og ikke tatt mer kontakt, for å se hva som skjer. Han vet hvor ts står, det har hun grundig forklart, og hvis hun ikke hører noe fra ham i løpet av en uke eller to, så har hun svaret. Det hjelper ikke å tenke at han er for bra til å skrive av hvis han ikke ønsker et forhold. 

Anonymkode: d9d98...3c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dropp han. Han ser ikke for seg noe seriøst med deg. At han sier han trenger tid, og at han ikke vet hva han vil, er bare litt penere måte å pakke inn på at "jeg liker deg ikke godt nok og ser ikke for meg noe med deg, men vi kan godt ha sex om du gidder å være puledokka mi, men jeg må få stå fri til å droppe deg for noen andre når som helst"

Anonymkode: 80347...fae

Enig, også kan det vare at han tar pause slik at du ikke skal tenke han kun er ute etter sex, å vil beholde deg så lenge som mulig for sexen. Det virker også han holder på med noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...