Gå til innhold

Hvordan klarer dere å ha sex med noen når dere elsker en annen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss si at du elsker en mann eller dame men av ulike årsaker blir det ikke dere to. Hvordan klarer du da å avtale å ha sex med noen du liker men som du ikke ser for deg eller vil prøve å ha et forhold med?

 

Anonymkode: afcec...5eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det ikke blir oss så aksepterer jeg det, og stenger av følelsene mine for han så godt det går. Jeg haster ikke med å ha sex med noen nye, men lar ikke en mann i fortiden hindre meg fra å ha det om jeg skulle finne en jeg tenner på og har lyst på.

Anonymkode: b3590...d94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss menn er det veldig lett.

Anonymkode: ff416...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For oss menn er det veldig lett.

Anonymkode: ff416...8ec

Fordi vi klarer å skille mellom sex og kjærlighet.

Anonymkode: b2aae...053

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex og kjærlighet er av og til det samme, men like ofte to forskjellige ting. 

Anonymkode: d949e...fb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex og kjærlighet er adskilte fenomener i mitt følelsesliv.

Anonymkode: c4e41...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skiller menn så mye mellom sex og kjærlighet? Er det å ha sex med en dere ikke har følelser for like tilfredsstillende som å ha sex med en dame dere har følelser for? Jeg er kvinne og har problemer med å forstå dere menn på dette området. Selvsagt kan vi kvinner også ha sex uten å ha følelser, men det virker likevel som de fleste menn synes dette er mye mer enkelt og greit enn de fleste kvinner synes. Er sex bare fysisk for dere? 

Anonymkode: 8929a...bdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skiller menn så mye mellom sex og kjærlighet? Er det å ha sex med en dere ikke har følelser for like tilfredsstillende som å ha sex med en dame dere har følelser for? Jeg er kvinne og har problemer med å forstå dere menn på dette området. Selvsagt kan vi kvinner også ha sex uten å ha følelser, men det virker likevel som de fleste menn synes dette er mye mer enkelt og greit enn de fleste kvinner synes. Er sex bare fysisk for dere? 

Anonymkode: 8929a...bdf

Hei! 

Jeg er en mann på 25 år og har hatt to kjærester den første vi var sammen i et år da var jeg 15 men aldri hatt sex med hu og aldri med noen andre heller intil min kjæreste nå som vi ble kjennt for ca 3 år siden og hun vet det i løpet av de årene har jeg hatt sex 4-5 ganger om dagen hehe! Men det ble stille en periode og aldri tenkt på å ha sex med andre! 

Jeg er en litt kjekken så jeg ble nesten voldtatt av jente men aldri det sex for meg er ikke fysisk men det er følelser! 

 

Anonymkode: 3521b...fb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skiller menn så mye mellom sex og kjærlighet? Er det å ha sex med en dere ikke har følelser for like tilfredsstillende som å ha sex med en dame dere har følelser for? Jeg er kvinne og har problemer med å forstå dere menn på dette området. Selvsagt kan vi kvinner også ha sex uten å ha følelser, men det virker likevel som de fleste menn synes dette er mye mer enkelt og greit enn de fleste kvinner synes. Er sex bare fysisk for dere? 

Anonymkode: 8929a...bdf

Ja, kan noen svare på dette? Hva går det av menn som skiller så drøyt på sex og kjærlighet, er dere av typen som tar alt som har puls? 

Anonymkode: de3a5...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kan noen svare på dette? Hva går det av menn som skiller så drøyt på sex og kjærlighet, er dere av typen som tar alt som har puls? 

Anonymkode: de3a5...6e1

Jeg er kvinne og gjør det samme. For meg er det dog omtrent omvendt, lite opptatt av sex egentlig, men hvertfall med noen jeg elsker, for meg har sex mer med spenning og intensitet enn nærhet og trygghet å gjøre. Forelskelser er ofte gjennomsyret av spenning, så det har jeg alltid vært helt med på, som nyforelsket er sex fantastisk. Men for meg er altså det å elske min mann og det å ha sex med han to veldig følelsesmessige forskjellige ting som ikke henger sammen. Det ene påvirker ikke lysten på den andre. Vet jo at jeg som kvinne er ganske unormal der. 

Anonymkode: e82f7...f56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kan noen svare på dette? Hva går det av menn som skiller så drøyt på sex og kjærlighet, er dere av typen som tar alt som har puls? 

Anonymkode: de3a5...6e1

Mener du virkelig at en eller et par menn som svarer i denne tråden kan svare på vegne av alle menn??

Dette er ganske individuelt. Hvis jeg er forelsket så dreier tankene seg stort sett kun om henne. Sånn "teknisk sett" så kan jeg være med andre, men det gir meg lite, og jeg ønsker ikke det hvis jeg kan få hun jeg har følelser for.

Anonymkode: ce3a0...9cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man blir avvist av en man er forelsket i så har man jo ingen forpliktelse ovenfor den personen. Fysisk er det fullt mulig å ha sex uten følelser og sex med en følelsesmessig nøytral person kan være en måte å avreagere på når man har blitt avvist. 

Anonymkode: 90cfe...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For oss menn er det veldig lett.

Anonymkode: ff416...8ec

Det kan det være for oss kvinner også:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at du elsker en mann eller dame men av ulike årsaker blir det ikke dere to. Hvordan klarer du da å avtale å ha sex med noen du liker men som du ikke ser for deg eller vil prøve å ha et forhold med?

 

Anonymkode: afcec...5eb

Hvordan jeg klarer det? Det er i hvert fall ikke vanskelig...

Anonymkode: c448f...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skiller menn så mye mellom sex og kjærlighet? Er det å ha sex med en dere ikke har følelser for like tilfredsstillende som å ha sex med en dame dere har følelser for? Jeg er kvinne og har problemer med å forstå dere menn på dette området. Selvsagt kan vi kvinner også ha sex uten å ha følelser, men det virker likevel som de fleste menn synes dette er mye mer enkelt og greit enn de fleste kvinner synes. Er sex bare fysisk for dere? 

Anonymkode: 8929a...bdf

Sex er sex, du vet hva sex er, og sex med en jeg ikke liker personlighetsmessig er jo kjedelig og ikke noe jeg vil. Man må ha følelser for den man ligger med, samme hva folk sier, hvis ikke vet de ikke hva følelser er, men hvis den du elsker ikke vil ha deg, har du fortsatt lyster og behov for nærhet og må finne deg noe annet. Det er ikke den du elsker, men det betyr jo ikke at du misliker vedkommende. 

Anonymkode: c448f...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for deg at sex er som mat. Sex med en du elsker er som din favorittrett.

Selv om at f.eks. taco ikke er like godt som det aller beste du vet, så er det fortsatt veldig godt til rett tid.
God seksuell kjemi krever ikke kjærlighet, og kjærlighet gir ikke automatisk god seksuell kjemi heller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skiller menn så mye mellom sex og kjærlighet? Er det å ha sex med en dere ikke har følelser for like tilfredsstillende som å ha sex med en dame dere har følelser for? Jeg er kvinne og har problemer med å forstå dere menn på dette området. Selvsagt kan vi kvinner også ha sex uten å ha følelser, men det virker likevel som de fleste menn synes dette er mye mer enkelt og greit enn de fleste kvinner synes. Er sex bare fysisk for dere? 

Anonymkode: 8929a...bdf

Nei sex er ikke bare fysisk, men for mange av oss er det nok et veldig stort skille mellom sex med en vi elsker, respekterer og bryr oss om og sex med en som en ikke har nevneverdige følelser for, utover "godt nok for denne gang". Med førstnevnte er det selvfølgelig aller best, mens sistnevnte kun fyller et behov for eller ønske om sex. Det som er trist er at det ofte virker som dette ofte ikke er klart for begge parter, og at veldig mange kvinner opplever det som vanskelig å ikke være mer enn "godt nok". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, herzeleid skrev:

Nei sex er ikke bare fysisk, men for mange av oss er det nok et veldig stort skille mellom sex med en vi elsker, respekterer og bryr oss om og sex med en som en ikke har nevneverdige følelser for, utover "godt nok for denne gang". Med førstnevnte er det selvfølgelig aller best, mens sistnevnte kun fyller et behov for eller ønske om sex. Det som er trist er at det ofte virker som dette ofte ikke er klart for begge parter, og at veldig mange kvinner opplever det som vanskelig å ikke være mer enn "godt nok". 

Det er ikke gøy for noen å«være god nok for denne gang« da, men noen ganger kan det være godt nok for denne gang.

Anonymkode: c448f...757

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er selvfølgelig å ha sex med en mann elsker.

Jeg har også intrykk av at mange kvinner skiller. F.eks. er det en del kvinner som påstår at de elsker mannen men som er svært slappe når det gjelder sex.

Anonymkode: 00d32...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Se for deg at sex er som mat. Sex med en du elsker er som din favorittrett.

Selv om at f.eks. taco ikke er like godt som det aller beste du vet, så er det fortsatt veldig godt til rett tid.
God seksuell kjemi krever ikke kjærlighet, og kjærlighet gir ikke automatisk god seksuell kjemi heller.

Overlat det til en katt å komme med en meksikansk matrett som allegori :)

Anonymkode: c448f...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...