Gå til innhold

Urenslig sykepleier. Hadde skittene negler og jeg måtte be henne sprite hendene og huden min før blodprøve. Md


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, som overskriften sier... var å tok blodprøver i går. Hun sykepleieren som skulle ta prøven, var svært urenslig. Hun hadde neglelakk rester på neglene og mørkebrunt under litt lange negler. Jeg sa at hun måtte sprite hendene (turte ikke å si at jeg ville at hun skulle ta på hansker), og jeg sa at hun måtte sprite huden min før hun stakk. Hun sukka og himla med øynene. Og sa at jeg tålte mine egene bakterier fordi jeg er vant til de. Men hun sprita huden min, og hendene sine. Men tok på mange håndtak, og tok på huden min igjen med skittene hender. 

Jeg så en lignende tråd for en stund siden. 

Det som er da, er at i dag er det en kul, der hun stakk og det har jeg ikke opplevd tidligere. Det blødde mer enn vanlig, og nålen hun brukte var tykkere enn jeg har dett andre bruke. Og nå er jeg redd det er en infeksjon siden det er ganske rødt, rundt kulen og jeg kan tydelig se hylle der sprøyta gikk inn. 

Noen som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 6c744...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har hatt en kjempekul etter blodprøve. Gikk bort etter noen dager og ikke er helt ufarlig.

Anonymkode: 96244...c90

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at de har spritet hender og hud før de tar blodprøve, og jeg tar blodprøver minst en gang i måneden pga sykdom. Jeg får ofte kuler eller blåmerker etter blodprøver, det er helt normalt.

Anonymkode: 9bbfb...7af

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sykepleiere hyler om høyere lønn. Mange sykepleiere er slik du beskriver Ts. Her døde en i familien og vet du hvorfor? Han fikk en infeksjon grunnet dårlig hygiene hos sykepleieren. Mye slurv og tull blandt sykepleiere. Er noen flinke, men det er i mindretall. Har vært borti sykepleiere med dårlig hygiene selv, sykepleiere som ikke greier treffe blodåren min, så ikke ut etterpå.  

Anonymkode: 6d227...181

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neglelakk er faktisk godkjent å bruke for helsearbeidere på jobb nå, uansett om du jobber på sykehus eller legekontor. Men kkke ok med skitne eller lange negler da, neglene skal være Max 2 mm. 

Det er heller ikke nødvendig å sprite huden til pasienter om du skal ta blodprøver lenger, prosedyren har endret seg. Men må sprite og vaske om det er synlig tilgriset område eller om pasienten selv er meget urenslig.

du har fått et hematom i huden, altså et blåmerke. Ikke farlig og ikke farlig å bruke en større nål når man tar bp

Anonymkode: 0d15d...0cb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg har vært heldig da jeg aldri har opplevd noe av dette.

Anonymkode: 36a27...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å sykepleiere hyler om høyere lønn. Mange sykepleiere er slik du beskriver Ts. Her døde en i familien og vet du hvorfor? Han fikk en infeksjon grunnet dårlig hygiene hos sykepleieren. Mye slurv og tull blandt sykepleiere. Er noen flinke, men det er i mindretall. Har vært borti sykepleiere med dårlig hygiene selv, sykepleiere som ikke greier treffe blodåren min, så ikke ut etterpå.  

Anonymkode: 6d227...181

Hvordan vet du at han døde pga dårlig hygiene hos sykepleieren? Hvordan infeksjon fikk han? Det er vel litt drøy påstand eller? 

Av og til har pasienter vanskelige årer, man trenger ikke være en dårlig sykepleier selv om man ikke treffer blink alltid. det er bare blåmerker man får i ettertid og dette er ikke farlig

Anonymkode: 0d15d...0cb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, som overskriften sier... var å tok blodprøver i går. Hun sykepleieren som skulle ta prøven, var svært urenslig. Hun hadde neglelakk rester på neglene og mørkebrunt under litt lange negler. Jeg sa at hun måtte sprite hendene (turte ikke å si at jeg ville at hun skulle ta på hansker), og jeg sa at hun måtte sprite huden min før hun stakk. Hun sukka og himla med øynene. Og sa at jeg tålte mine egene bakterier fordi jeg er vant til de. Men hun sprita huden min, og hendene sine. Men tok på mange håndtak, og tok på huden min igjen med skittene hender. 

Jeg så en lignende tråd for en stund siden. 

Det som er da, er at i dag er det en kul, der hun stakk og det har jeg ikke opplevd tidligere. Det blødde mer enn vanlig, og nålen hun brukte var tykkere enn jeg har dett andre bruke. Og nå er jeg redd det er en infeksjon siden det er ganske rødt, rundt kulen og jeg kan tydelig se hylle der sprøyta gikk inn. 

Noen som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 6c744...90e

Sykepleiere pleier ikke ta blodprøver, de oppgavene setter de bort til helsesekretærer og bioingeniører. 

Sprit på huden er helt unødvendig så lenge du ikke har imunsviktsykdommer eller er transplantert. Å misbruke spriten til å sprite hud med gikk de bort fra som rutine for mange tiår siden. Men du er gjerne av meget høy alder og vet hvor skapet skal stå, særlig i møte med helsepersonell og på forumet her? 

Ellers betviler jeg at noen stiller på jobb i helsevesenet med så møkkete hender. Men pasientene er gjerne farligere for helsepersonell enn omvendt særlig med hensyn til smitte. 

Anonymkode: f8e0b...dbb

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri opplevd at de har spritet hender og hud før de tar blodprøve, og jeg tar blodprøver minst en gang i måneden pga sykdom. Jeg får ofte kuler eller blåmerker etter blodprøver, det er helt normalt.

Anonymkode: 9bbfb...7af

De pleier alltid å sprite huden min før blodprøve. Jeg har aldri opplevd kul, derfor jeg spør om det er normalt. Tar ofte prøver selv, men aldri opplevd dette. 

Anonymkode: 6c744...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har hatt en kjempekul etter blodprøve. Gikk bort etter noen dager og ikke er helt ufarlig.

Anonymkode: 96244...c90

Prater du med deg selv eller var dette tilleggsinfo? 

Kul får du ikke etter blodprøver. 

Anonymkode: f8e0b...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykepleiere pleier ikke ta blodprøver, de oppgavene setter de bort til helsesekretærer og bioingeniører. 

Sprit på huden er helt unødvendig så lenge du ikke har imunsviktsykdommer eller er transplantert. Å misbruke spriten til å sprite hud med gikk de bort fra som rutine for mange tiår siden. Men du er gjerne av meget høy alder og vet hvor skapet skal stå, særlig i møte med helsepersonell og på forumet her? 

Ellers betviler jeg at noen stiller på jobb i helsevesenet med så møkkete hender. Men pasientene er gjerne farligere for helsepersonell enn omvendt særlig med hensyn til smitte. 

Anonymkode: f8e0b...dbb

Åh, antok at hun var sykepleier da det sto sykepleier på navneskiltet hennes 😉 

 

Er 30 år gammel, tar blodprøve ofte, da jeg har lavt stoffskifte. Og de andre sykepleierene spriter alltid hendene sine og bruker en spritserviett på meg. 

 

Vel, tvil så mye du vil. Men hun hadde neglelakk rester og skittene negler. 

 

Anonymkode: 6c744...90e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prater du med deg selv eller var dette tilleggsinfo? 

Kul får du ikke etter blodprøver. 

Anonymkode: f8e0b...dbb

Tror du må få deg sterkere briller. dbb. Det var anonym...c90 som skrev. ikke Ts. anonym...90e. :fnise:

Anonymkode: 6c744...90e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neglelakk er faktisk godkjent å bruke for helsearbeidere på jobb nå, uansett om du jobber på sykehus eller legekontor. Men kkke ok med skitne eller lange negler da, neglene skal være Max 2 mm. 

Det er heller ikke nødvendig å sprite huden til pasienter om du skal ta blodprøver lenger, prosedyren har endret seg. Men må sprite og vaske om det er synlig tilgriset område eller om pasienten selv er meget urenslig.

du har fått et hematom i huden, altså et blåmerke. Ikke farlig og ikke farlig å bruke en større nål når man tar bp

Anonymkode: 0d15d...0cb

hvor har du lest det? Jeg trodde man ikke får bruke neglelakk.

Anonymkode: 3d739...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Whiskey hangover
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvor har du lest det? Jeg trodde man ikke får bruke neglelakk.

Anonymkode: 3d739...7fb

Trodde ikke jeg var lov heller, på grunn av bakterier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spriter de ikke huden lenger? Wtf? Hva om man tilfeldigvis har streptokokker på armen da, fordi noen hadde tatt på en handlevogn og så tok deg på armen??? Det er da slett ikke bare sine egne bakterier man har på huden! Enig med deg ts, dette høres helt uhørt ut, jeg hadde også bedt henne sprite alt!

Anonymkode: cba03...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt legekontor bruker de hansker. At di bommer litt er da normalt, er ikke så årene buler fram på alle.

Dritt lei av å ta prøver, men aldri opplevd det du beskriver. Men har sittet i venteværelse og der er det mye uhygeniske greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun skulle ha spritet hendene sine, eller tatt på hansker. Neglene burde selvfølgelig være rene. Men man spriter ikke huden før man tar blodprøver, dette har de gått bort i fra for mange år siden. Det er ikke nødvendig og hvis man ikke venter lenge nok så drar man med seg spriten inn i blodåren, noe som selvfølgelig ikke er bra.

Anonymkode: efa98...5d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skulle ha spritet hendene sine, eller tatt på hansker. Neglene burde selvfølgelig være rene. Men man spriter ikke huden før man tar blodprøver, dette har de gått bort i fra for mange år siden. Det er ikke nødvendig og hvis man ikke venter lenge nok så drar man med seg spriten inn i blodåren, noe som selvfølgelig ikke er bra.

Anonymkode: efa98...5d8

Hmmm... ser flere skriver det. Men de tre forskjellige legekontorene jeg har brukt de siste fem årene, bruke slike små servietter hver gang. Og jeg tar blodprøve relativt ofte. De gjorde det og så da jeg tok boostrix vaksine i fjor, på vaksinekontoret.

Anonymkode: 6c744...90e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste ti årene tatt en del blodprøver diverse steder rundt omkring, har aldri opplevd å bli spritet på huden først. Aldri sett de som tar blodprøver sprite seg heller, men av og til har de hatt på hansker. Når de skal ta en blodprøve er de jo ikke bortpå de sterile delene på utstyret, så ser ikke helt at det skal være krise om de ikke har sterile hender heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvor har du lest det? Jeg trodde man ikke får bruke neglelakk.

Anonymkode: 3d739...7fb

Det har smittevernsoverlegen på Rikshospitalet, Oslo universitetssykehus godkjent for lenge siden.

Anonymkode: 0d15d...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...