Gå til innhold

Mamma og pappa - fuck dere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mamma og pappa som har ansvaret for mye av traumene dine i dag? Eller som har fått deg til å bli den usikre, mindre «bra» utgaven av deg selv nettopp fordi du ikke fikk alle toolsa til å bli den beste utgaven av nettopp deg?

Er det mamma og pappa som kan få hodet ditt til å eksplodere av sinne og sorg innvendig fordi nettopp de som skulle guide deg gjennom livet - livet som allerede er vanskelig nok til tider - faktisk var med på å gjøre livet ditt hardere?

Anonymkode: e372e...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pappa, ja. Han er en manipulerende, alkoholisert, pedo mann som misshandlet sin kone (min stemor) opp igjennom årene. Han skulle være den trygge mannsfiguren i mitt liv, men det er han som har gjort meg usikker, det er hans skyld at jeg lett tar til tårene fordi kroppen min tror at den skal få kjeft for ingenting slik som i oppveksten, det er han som gjorde meg usikker på menn, som gjorde at jeg ikke turte å være alene med verdens beste og fineste bestefar fordi jeg var redd for at alle menn var som min far. Så fuck han. 

Anonymkode: 67c30...b2a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte slik en periode av livet mitt. Nå har jeg innsett at de gjorde det de kunne med sine begrensninger. Nå er det viktig at jeg selv styrer skuta og gjør det beste jeg kan med det jeg har.

Livet mitt hadde kanskje, men bare kanskje, vært annerledes om de hadde vært mer oppegående og løftet opp mine naturlige talenter. 

Anonymkode: 04b7f...b97

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet "fuck" er vel et uheldig ord å bruke i denne sammenhengen? Det pleier å bety noe helt annet.

Anonymkode: fb605...955

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ordet "fuck" er vel et uheldig ord å bruke i denne sammenhengen? Det pleier å bety noe helt annet.

Anonymkode: fb605...955

Så når alle i hele verden sier «fuck deg» så tror du de mener det helt bokstavelig? At de vil man skal pule seg selv der og da?

Anonymkode: e372e...6c0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mange av problemene mine kunne vært unngått om foreldrene mine hadde gjort ting annerledes. Men nå er jeg voksen og da må jeg ta ansvar selv og jobbe hardt for å endre meg. Jeg har alltid brukt mye tid på å klandre spesielt pappa, men ting begynte først å bli bedre for meg når jeg tok litt ansvar selv. 

Anonymkode: 17bbc...ea1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å svare på HI: Niks, foreldrene mine gjorde noe "feil" og noe "rett", som alle andre foreldre. Den som har ansvar for å få meg til å bli den beste mulige utgaven av meg selv er meg, ikke mine foreldre og ikke "alle andre". 

Anonymkode: dec1e...f27

 

Innlegget er ryddet for svar til personangrep

Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, livet mitt er ikke spesielt hardt. Jeg er glad i foreldrene mine. 

Anonymkode: e9a56...843

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å svare på HI: Niks, foreldrene mine gjorde noe "feil" og noe "rett", som alle andre foreldre. Den som har ansvar for å få meg til å bli den beste mulige utgaven av meg selv er meg, ikke mine foreldre og ikke "alle andre". 

Anonymkode: dec1e...f27

 

Innlegget er ryddet for svar til personangrep

Perelandra, mod.

Kjære snowflake. Vennligst ikke prester å si alle andre foreldre gjør noe feil og noe rett - alle er et ord du absolutt ikke kan bruke. Alle foreldre behandler ikke barna sine bra, det finnes foreldre som ikke behandler barna litt bra engang.

Anonymkode: e372e...6c0

Endret av Perelandra
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 17.5.2018 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Kjære snowflake. Vennligst ikke prester å si alle andre foreldre gjør noe feil og noe rett - alle er et ord du absolutt ikke kan bruke. Alle foreldre behandler ikke barna sine bra, det finnes foreldre som ikke behandler barna litt bra engang.

Anonymkode: e372e...6c0

Akkurat. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Tok meg mange år, fortsatt merket men lærer seg vel til å leve med det...

Kan varmt anbefale en bok "Ut av dine foreldres grep (slik leger du følelsesmessige sår fra barndommen)" av Susan Forward. Cappelen 2000. :klem1:

Langt værre en eksen (det gjør 'bare" vondt på hjertet)... 💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid greit å ha noen å skylde på....

Anonymkode: 08760...b7f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, moren min er ansvarlig for at jeg har utviklet kompleks PTSD. 

Anonymkode: aed5c...ad0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er alltid greit å ha noen å skylde på....

Anonymkode: 08760...b7f

Så du mener når et barn lever i et hjem preget av rus, vold og mishandling så skal man når man blir voksen bare takle det og komme seg videre helt av seg selv?

Anonymkode: aed5c...ad0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener når et barn lever i et hjem preget av rus, vold og mishandling så skal man når man blir voksen bare takle det og komme seg videre helt av seg selv?

Anonymkode: aed5c...ad0

Som voksen er man ansvarlig for sitt eget liv. En kan velge å være bitter og full av hat resten av livet, eller en kan velge å legge vonde hendelser tilside og ha et godt liv

Anonymkode: 52433...664

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mamma og pappa som har ansvaret for mye av traumene dine i dag? Eller som har fått deg til å bli den usikre, mindre «bra» utgaven av deg selv nettopp fordi du ikke fikk alle toolsa til å bli den beste utgaven av nettopp deg?

Er det mamma og pappa som kan få hodet ditt til å eksplodere av sinne og sorg innvendig fordi nettopp de som skulle guide deg gjennom livet - livet som allerede er vanskelig nok til tider - faktisk var med på å gjøre livet ditt hardere?

Har ikke et vondt ord å si om mine foreldre, de gjord det beste for oss barna med de ressursene de hadde. Hadde verdens beste barndom, trygg og god. De har alltid vært der for oss, og støttes oss inn i voksenlivet. Så måtte jeg selv ta ansvar når jeg selv ble voksen, jeg fikke ikke alt opp i hendene måtte jobbe hardt for det. Det kan jeg bare takke de for, de problemene jeg har hatt er min egen feil, mine egne feilvalg og bare min egne dumme prioriteringer. Men det ble da folk av meg til slutt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, moren min er ansvarlig for at jeg har utviklet kompleks PTSD. 

Anonymkode: aed5c...ad0

Samme her.:smilyblomst:

Anonymkode: 53bf2...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som voksen er man ansvarlig for sitt eget liv. En kan velge å være bitter og full av hat resten av livet, eller en kan velge å legge vonde hendelser tilside og ha et godt liv

Anonymkode: 52433...664

Vet du at traumatiske hendelser som barn/ungdom forandrer hjernen til vedkommende? Det har ikke noe med valg å gjøre. Man kan velge å ikke være bitter og full av hat, men de andre vonde følgene er vanskeligere å gjøre noe med. Noen kan overkomme de med terapi, men for andre får det livsvarige konsekvenser. 

Anonymkode: aed5c...ad0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her.:smilyblomst:

Anonymkode: 53bf2...5af

:klemmer:

Anonymkode: aed5c...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...