Gå til innhold

Greit å bare være alene hjemme i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gretagarbo

Ja det er helt greit!  Jeg liker ikke 17. mai og holder meg langt unna feiringen. At man MÅ finne på noe merkedager er bare tull. Ser ingen poeng når jeg selv ikke syns det er noe hyggelig.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt greit! Selv har jeg kost meg med en lengre frokost med alt det jeg syns er godt og brus :) Dekket opp med mitt fineste servise og en frisk 17-mai bukett. Surfet litt på nettet, hatt en lengre dusj, ikledd meg en fin kjole (går bare i kjole til hverdags), sittet litt på balkongen og lest, sett 17-mai feiringen på tv og skikkelig kost meg. Hengt ut flagget har jeg også :) Senere skal jeg lage meg en bedre middag. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke hadde vett nok til å kjøpe inn krone-is og hvitvin siden det er så fint vær.  

Elsker å ha en slik rolig feirng for meg selv.

Anonymkode: 1e7d8...c08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også hjemme i dag, men det er ikke frivillig 😔 Skulle gjerne vært ute, men har hverken slekt eller familie som inkluderer og ble singel for litt siden. Har ikke så mange venner og de er opptatt med sitt. Er fryktelig ensom kjenner jeg og føler jeg ikke betyr noe for noen og nærmest uten verdi 😖

Anonymkode: 64e48...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "rømt landet", og hatt en dag i London. Uten å gå innom 17. mai-feiringen der ;) Helt lov.

Jeg nyter årene før jeg eventuelt får barn og gjør hva jeg vil på 17. mai, for så fort man får barn er man mer låst med barnetog osv. 

Anonymkode: 9f64f...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også hjemme i dag, men det er ikke frivillig 😔 Skulle gjerne vært ute, men har hverken slekt eller familie som inkluderer og ble singel for litt siden. Har ikke så mange venner og de er opptatt med sitt. Er fryktelig ensom kjenner jeg og føler jeg ikke betyr noe for noen og nærmest uten verdi 😖

Anonymkode: 64e48...75b

Det er helt lov å gå ut og ikke bli hjemme selv om man er alene. Du er ikke frivillig alene, men du velger selv hvor du vil være alene da. Jeg skjønner at det kan oppleves enda vondere å gå ute blant alle de menneskene som ser så glade ut når man er alene enn å bare bli hjemme, men det er opp til oss selv.

Jeg har tidligere blitt hjemme og det har vært så vondt! Men det er ikke sånn at du eller jeg ikke har verdi selv om vi er ensomme! Din verdi avhenger ikke av hvor mange du har rundt deg, verken i dag eller i morgen. Din verdi kommer innenfra. Du har den aller største verdi for seg selv. Tenk på det da, all denne møkka du er i nå, livet er trist og vondt, det er det faktisk DU som skal få deg ut av! Det er ganske imponerende, det krever styrke, og den styrken har du! Det tror jeg på. 

Jeg gikk rundt i byen i dag alene, og jeg følte liksom at jeg ikke så noen andre som var alene. Jeg vet jo at det må ha vært det, men alt man ser er liksom superduperlykkelige mennesker med venner og familie og kjente på hver kant. Så ja, jeg godta meg litt når jeg hørte de som var preget av stresset med dagen, pga barn som gråt og sko som ALLEREDE hadde laget gnagesår. Og jeg prøvde å glede meg over at ingen dro og sleit i meg over at vi måtte hit og dit men at jeg var helt fri. Det var godt og vondt på samme tid. Fint å se toget, fint å være en del av et fellesskap, selv om jeg også følte meg som en ensom maur,  fint å høre korps og så fint å vite at jeg er så sterk at jeg kan stå midt i denne folkemengden, alene og ikke dø av angst eller ensomhet. Og det kan du også klare. Tro på deg selv! Ensomheten er vond (forferdeli men den er ikke en tvangstrøye. Jeg prøver å øve meg på det. Leve så godt jeg kan selv om jeg ikke har så mange venner. Gjøre ting jeg vil og ikke tro på tanken om at "men jeg kan jo ikke gjøre ditt og datt alene!". 

:klem: Du betyr alt for deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...