Gå til innhold

Greit å bare være alene hjemme i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg orker ikke gå ut i dag, er det lov å lytte til kroppen på selveste 17.mai? :icon_frown:

Det har vært en svært stressende tid frem til i dag. Dette er den første dagen jeg ikke har noen planer på veldig lenge. Jeg trenger å slappe av, men føler stor skyldfølelse fordi jeg ikke er med ut i gatene og feirer mitt kjære hjemland. 17.mai er en vakker dag! 

Kanskje jeg også synes det er litt trist at hele kroppen skriker etter hvile og ro akkurat nå. Er redd for å gå glipp av den viktigste dagen i året for å vise samhold  og takknemlighet.
Har en bunad jeg fikk i gave av mine foreldre. Dette er den dagen i året jeg har anledning til å bruke den. Får dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å bruke den også.

Det eneste jeg vil er å ligge på det stille soverommet og ikke ha på lys engang.
Eller kanskje jeg bare skal stikke ned til byen alene, kjøpe meg en is og se litt på toget før jeg drar hjem igjen.

Orker ikke snakke med noen. Det er så mye stress hele dagen. Og lyder og inntrykk. Møte folk som er på vei videre, henge seg på og bli dyttet i i mange timer i strekk mens man går og går og går og går. Barn som skriker fordi de får pølse i lompe da det var utsolgt for brød, 17.mai fløyter, en trommis som er på vei hjem som velger å spille litt på trikken slik at man tror trommehinna skal sprekke, stressa vokse som løper febrilsk rundt ungen sin for å ta det beste blinkskuddet av en festkledd pode, lange køer der alle snakker høyt med hverandre eller i telefonen eller de ser noen de kjenner et lite stykke unna som de roper til for å overdøve alt bråket. Osv. Jeg vil ikke! Orker ikke!
Er det flere som føler eller gjør noe av det samme i dag?

Jeg misunner virkelig ikke dere som er ensomme, og jeg vet at dette blir absurd for dere, jeg beklager virkelig! Samtidig er det faktisk reelt at jeg sitter her med en skikkelig stor klump i magen pga dårlig samvittighet fordi at jeg ikke orker å feire i år.

(Og før enkelte sier jeg har det for godt fordi jeg kan velge å være sosial, jeg er 50% trygdet fordi jeg sliter med store psykiske problemer. Livet mitt er heller ikke perfekt bare fordi jeg har venner. Jeg vet hvor heldig jeg er på det punktet, men jeg har igjen mine ting som jeg ikke er god på i livet. Håper jeg ikke tråkker på tærne til noen med denne tråden, men jeg tror dere skjønner at jeg mener det når jeg tross alt sitter på KG når jeg skulle ha vært på en eller annen 17.mai-frokost eller fikset hår, sminke og strøket skjorte for å se på toget i byen som starter om bare et par timer. Hvis jeg er et troll, så er det ganske spesielt å sitte her i dag akkurat nå, så tragisk hadde det vært uansett.)

Anonymkode: 5a7f6...173

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 mai er ingen stor dag for meg. Om jeg er hjemme eller ikke spiller ingen rolle. Du kan fint være hjemme i dag og andre dager for den sags skyld. Jeg er av den typen som godt kunne ha tilbragt julaften helt alene og hatt det helt fint med det. 

Anonymkode: e5981...671

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du det. Jeg skal i allfall. Som regel pleier jeg tvinge meg ut på 17. mai, men i år er jeg "på rehab" etter en svært intensiv jobbevår så jeg holder meg hjemme og slenger beina på bordet i stedet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne vært hjemme alene i dag, men som alene med barn så er set umulig 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her selv i pysjen og har ingen planer om å gå ut! Hipp hurra og gratulerer med dagen :) den er din, gjør hva du vil med den! Jeg skal slappe av med goood samvittighet!! 

Anonymkode: 671ea...3fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig, lytt til kroppen din. Jeg sitter her i joggebukse og har bare planer om en tur i skogen i samme joggebuksa for å lufte hunden. Jeg har en dårlig dag selv og har droppet middag hos familie fordi kroppen min heller trenger hvile. 

Anonymkode: c5874...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene, og har ingen planer. Har ikke engang tenkt på at det skulle være noe rart i det :)  

Anonymkode: 40631...8fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Cata skrev:

Selvsagt kan du det. Jeg skal i allfall. Som regel pleier jeg tvinge meg ut på 17. mai, men i år er jeg "på rehab" etter en svært intensiv jobbevår så jeg holder meg hjemme og slenger beina på bordet i stedet. 

Hva med alle de døde som kjempet for vår frihet? Skal du bare sitte hjemme og vise dem fingeren, eller skal du stille opp og være med på å hedre de tapre heltene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nydumpa og midt i leveranse på jobb. Jeg TRENGER fridagen. Til vanlig ville jeg stelt istand frokost og dratt på bunaden. 

Nå står jeg i treningsklær på vei ut i marka. 

Anonymkode: 80df1...5d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Ja, gjør det, slapp av! Ta vare på deg selv og lytt til kroppen din. Ingen tjener noe på at du stresser kropp og sinn mer. 

Håper du får en fin dag selv om du bruker den alene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av hjemme med god samvittighet! :) 

Anonymkode: 483e0...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, strynejenta skrev:

Hva med alle de døde som kjempet for vår frihet? Skal du bare sitte hjemme og vise dem fingeren, eller skal du stille opp og være med på å hedre de tapre heltene?

Herregud. 

Anonymkode: 483e0...7de

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, strynejenta skrev:

Hva med alle de døde som kjempet for vår frihet? Skal du bare sitte hjemme og vise dem fingeren, eller skal du stille opp og være med på å hedre de tapre heltene?

😂😂😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for dette. Den eneste grunnen til at jeg styrer med denne dagen er pga barna. Svært mange er ikke glad i dette stresset, men gjør det pga barn og pliktfølelse. Pliktfølelse har jeg ikke så når barna blir store skal jeg bruke denne dagen til en lang tur i skogen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er en av de store fordelene med å være et fritt demokratisk land, man er ikke forpliktet til å stille opp i patriotiske parader.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, strynejenta skrev:

Hva med alle de døde som kjempet for vår frihet? Skal du bare sitte hjemme og vise dem fingeren, eller skal du stille opp og være med på å hedre de tapre heltene?

Dette blir jo bare tull, strynejenta. Man kan godt sitte hvor som helst i dag og være glad for at norge er et fritt land. Min støtte til trådstarter. Gjør akkurat det du må og få bort den dårlige samvittigheten. Den er 100% ikke nødvendig. :) 

Anonymkode: e2128...f9d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle! :) Har en boks med is som det frister å spise i en jafs til frokost. Mmm!

Anonymkode: 5a7f6...173

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, strynejenta skrev:

Hva med alle de døde som kjempet for vår frihet? Skal du bare sitte hjemme og vise dem fingeren, eller skal du stille opp og være med på å hedre de tapre heltene?

De feirer vi på 8. mai - frigøringsdagen og veterandagen. Siden dette tydeligvis er viktig for deg regner jeg med at du både kjenner til og feiret den dagen? 17. mai er grunnlovsdagen, markeringen av at landet fikk en egen grunnlov. Den har ingenting med falne helter å gjøre. Uansett er det her i landet ikke tvungen deltakelse i noen feiringer, det er en del av nevnte frihet...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...