Gå til innhold

Helt ærlig. Synes du bunad er fint?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det er veldig fint. Skjønner ikke hva som har skjedd med samfunnet når det som definerer fint skal være det som er sexy og tiltrekker det motsatte kjønn. Alt handler ikke om å være sexy

Anonymkode: a1099...9ad

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sjokoladeknask
2 timer siden, Hulderen skrev:

Bunad er veldig flott, spesielt på menn! 

Ikke all bunad. Jeg var sammen med en som hadde Setesdalsbunad. Den var for ham sydd for da han var yngre, men rumpa hang og slang og beina var for korte (midt på leggen). Det så strengt tatt bare helt høl i huet ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sjokoladeknask skrev:

Ikke all bunad. Jeg var sammen med en som hadde Setesdalsbunad. Den var for ham sydd for da han var yngre, men rumpa hang og slang og beina var for korte (midt på leggen). Det så strengt tatt bare helt høl i huet ut. 

Når bunaden ikke passer, blir det selvsagt ikke flott. Det gjelder jo alle klær.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er fine, men ikke alle. Heldigvis synes jeg min egen er veldig fin. Men det er litt deilig å slippe alt styret med den nå når jeg er gravid og ikke får den på meg. 

Anonymkode: 801db...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke bunad er fint. Det får damene til å se brede og store ut og mennene til å se ut som bondeknøler.

Anonymkode: a38c9...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Sex når jenta fortsatt har på seg bunad må være noe av det beste med 17. mai. Gleder meg hvert år!

Æsj, håper hun renser den. Blir dyrt det der. Litt anstendig kan man vel behandle nasjonalplagget?

Anonymkode: 92e06...811

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bunad er kjempefint. Bunad vekker virkelig nasjonalfølelsen i meg. Selv om bunaden min er litt tung, så er jeg kjempefornøyd med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, litt begge deler. Jeg synes det er fint at de er så ulike og er knyttet til ulike deler av landet, og de har fine broderier, men vakker er ikke et ord jeg ville bruke for å beskrive bunad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bunad som passer er fin i 90% av tilfellene, en bunad som ikke passer er så godt som aldri fin (og dem er det dessverre mange av). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke bunad er sånn kjempe flott. Jeg føler meg bare svær i bunad. Bunadsko er forferdelig stygt :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Vestfoldbunaden er fin- den er enkel, og gjør ikke så man ser stor ut. Har ikke bunad selv, men synes mange bunader er kjempeflotte.

Anonymkode: 199f7...078

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes bunad er veldig fint på nasjonaldagen. Jeg eier ingen bunad selv, da jeg aldri har tatt meg råd til det, men hadde jeg vunnet en større sum penger for eksempel, hadde jeg nok kjøpt meg bunad. Jeg kan velge mellom bunad fra Gudbrandsdalen (far kommer derfra, og slekt) og Sogn og Fjordane (mor kommer derfra og slekt). Teller det hvor man er født også? Jeg er født i Bergen, så kunne vel da strengt tatt hatt bunad fra Hordaland, men jeg flyttet derfra som liten, så føler ingen tilhørighet derfra. Bodd i Oslo og Akershus ellers i mitt voksne liv.

Hva synes dere om folk som bærer bunad fra et sted de overhodet ikke har noen tilknytning til, men de bare kjøpte den "fordi den er fin"?? Det synes jeg er feil. Man skal ha en tilknytning til stedet bunaden er fra.

 

Anonymkode: 1f91d...b7e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bunad er flott! Ingenting er så sexy som en kjekk kar i bunad. :rodmer:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes Vestfoldbunaden er fin- den er enkel, og gjør ikke så man ser stor ut. Har ikke bunad selv, men synes mange bunader er kjempeflotte.

Anonymkode: 199f7...078

Den har den åpningen foran som får alle, selv små nette damer til å se ut som de har gigantiske pupper, og når barmen blir så oppblåst ser hodet lite ut. Proposjonene blir ganske rare. Det ser bedre ut med lukket bryststykke.

Anonymkode: a38c9...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fint på slanke kvinner. 

Anonymkode: ff7ff...71f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebunad - ja. 
Menn - nei
Kvinner - ja og nei. Da noen er fine, noen er stygge. Den fra mitt område er lite pen, så jeg har ikke lyst på bunad. 

Anonymkode: 24151...ff1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig fint. Spesielt på menn. Er noen få bunader jeg ikke synest særlig om for seg selv, men det blir likevel et flott plagg på folk. 

Endret av Moonwalker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bunader synes jeg ikke er særlig pene, men veldig mange synes jeg er ganske så vakre.

Anonymkode: 478d9...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...