Gå til innhold

Hører du Yanny eller Laurel på dette lydklippet?


Gjest Winza

Hva hører du?  

93 stemmer

  1. 1. Hva hører du?

    • Yanny
      41
    • Laurel
      44
    • Ingen av delene, jeg hører et annet ord
      8


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 timer siden, Oktnxbye skrev:

Haha, samme her! Jeg hører klart og tydelig bare ordet Laurel, uansett hvor mye og hvor hardt jeg fokuserer på å høre Yanni. Det går ikke. Det er Laurel og bare Laurel. 

(akkurat som at jeg alltid så kjolen som hvit og gull)

Det med kjolen syns jeg var litt artig for den så jeg som hvit og gull først, men den endret seg til blå og svart etter at jeg visste at det var det som var riktig farge. Og etter det ser jeg den kun som blå og svart. Selv om jeg ser den som lys blå, og den skal visstnok være litt mørkere blå, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

:blink: Så tok jeg og spilte lydklippet for samboer, som kun hørte Yanni. Jeg hørte kun Laurel, uansett hvor mye jeg spilte klippet, men første gangen var det kun Yanni uansett hvor mye jeg spilte. Merkelig mystifistisk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde noe litt merkelig meg meg... nå er det som om jeg kan bestemme hva jeg vil høre, så hører jeg det. Helt i starten hørte jeg kun Yanny, så jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig kan høre begge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har lyttet mange ganger til dette og forsøkt så godt jeg kan å høre det andre, men nei...hver gang er det Laurel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilken frekvens og versjon jeg lytter til hører jeg bare "Yanny", klarer ikke høre "Laurel" samme om jeg så prøver..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at enkelte som f.eks. ikke hører det de faktisk sier, nemlig Laurel...er hjernevasket av for mye tid på KG. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hørt litt på det på repeat kan jeg skifte mellom begge med vilje, litt som med illusjonen med ballerinaen som går rundt og rundt. Fikk et lite støkk fordi jeg hørte bare en av dem om gangen først.

Veldig rart fenomen forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd det bare er tull at noen sier de hører "Laurel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
20 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd det bare er tull at noen sier de hører "Laurel".

De sier både Laurel og Yanny men det er på forskjellig frekvens så derfor hører folk ulike ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Winza said:

De sier både Laurel og Yanny men det er på forskjellig frekvens så derfor hører folk ulike ord :)

Han sier visstnok egentlig bare "Laurel", forklart både fra han som er stemmen på opptaket og diverse andre forklaringer, men at frekvensen det kan spilles av i kan få det til å høres forskjellig ut, ut i fra hvor godt man oppfatter høyfrekvente lyder eller ikke.

Jeg syns bare det var for dumt å påstå at de som ikke hører "Laurel" er "hjernevasket av for mye tid på KG". Jeg ville tilføre et annet perspektiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza
Akkurat nå, 282_NaughtySpark skrev:

Han sier visstnok egentlig bare "Laurel", forklart både fra han som er stemmen på opptaket og diverse andre forklaringer, men at frekvensen det kan spilles av i kan få det til å høres forskjellig ut, ut i fra hvor godt man oppfatter høyfrekvente lyder eller ikke.

Jeg syns bare det var for dumt å påstå at de som ikke hører "Laurel" er "hjernevasket av for mye tid på KG". Jeg ville tilføre et annet perspektiv.

Hun tulla :)

Det er de to ordene de sier, det er bekreftet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg riktig nok ikke googlet dette hardere enn jeg må for å kjapt finne ut hva som egentlig er tilfellet, og det jeg har funnet ut er at det sies "Laurel", men at frekvensen det spilles av i kan få det til å høres ut som begge deler, og at hvor god man er på å høre høyfrekvente lyder avgjør hvor lett man har for å høre det ene eller det andre.

Og jeg har hørt på flere forskjellige klipp, hvor man kan justere frekvensen og ikke, og jeg hører fremdeles bare "Yanny".

I den grad at jeg lurer på om JEG faktisk har blitt skikkelig lurt og gått fem på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
12 timer siden, Ambivalent skrev:

Etter å ha hørt litt på det på repeat kan jeg skifte mellom begge med vilje, litt som med illusjonen med ballerinaen som går rundt og rundt. Fikk et lite støkk fordi jeg hørte bare en av dem om gangen først.

Veldig rart fenomen forøvrig.

Nesten samme her! Hørte først bare «jeni» lenge, men plutselig hørte jeg laurel. Jeg klarer ikke skifte helt slik du gjør, for noen ganger hører jeg Yanny og andre ganger hører jeg Laurel (hører mest yanny), men hvis jeg konsentrerer meg så hører jeg begge, selv om den ene er mer fremtredende enn den andre. Var først i går at jeg plutselig hørte laurel klart og tydelig. Veldig artig, for den berømte kjolen forble hvit og gull hos meg, til nød litt lyseblå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, 282_NaughtySpark skrev:

Jeg syns bare det var for dumt å påstå at de som ikke hører "Laurel" er "hjernevasket av for mye tid på KG". Jeg ville tilføre et annet perspektiv.

??? Kjære vene. Du må ikke ta alt så fryktelig bokstavelig. Det var 100% spøkefullt sagt og ment. Jeg beklager at du misforsto. 

12 timer siden, Winza skrev:

Hun tulla

Det har du helt rett i Winza.  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sier yanny sier det for å lure, på moro, litt sånn truman show ja. I utganspunktet kan sånne tvetydige kultur fenomen være artige, men denne er bare teit siden det ikke er i nærheten overhodet å være noe yanny inni der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hører begge. De ligger som to innspillinger oppå hverandre.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...