Gå til innhold

Fy til Israel!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hører det er dissens mellom Israel og Palestina, og Israel er visst the bad guys? 

Det ser ut til å være pk å holde med Palestina.

Israel er jo jødismens krybbe. Å være anti-israel, er ikke det antisemittisme? Jeg bare spør.

 

Anonymkode: af371...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke antisemittisk å være imot Israel generelt, men det skjuler seg en del jødehat bak "kritiseringen". Det er nok pk å holde med Palestina her i landet, lettere er det også spesielt om man ikke setter seg inn i konflikten. Jeg savner en mer nøytral stemme og dekning, det er alt for mye enten-eller. 

Anonymkode: 2e61c...dad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har det vært i alle år og Israel er thebad guys ja.

FRI PALESTINA

Anonymkode: dfaaf...418

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører det er dissens mellom Israel og Palestina, og Israel er visst the bad guys? 

Det ser ut til å være pk å holde med Palestina.

Israel er jo jødismens krybbe. Å være anti-israel, er ikke det antisemittisme? Jeg bare spør.

 

Anonymkode: af371...705

Antisemittisme er fordommer, hat og/eller diskriminering av jøder som gruppe. Ergo er man ikke antisemittist selv om man synes staten Israel oppfører seg ufyselig og man støtter den svake parten.

Anonymkode: ce9ca...787

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke antisemittisk å være imot Israel generelt, men det skjuler seg en del jødehat bak "kritiseringen". Det er nok pk å holde med Palestina her i landet, lettere er det også spesielt om man ikke setter seg inn i konflikten. Jeg savner en mer nøytral stemme og dekning, det er alt for mye enten-eller. 

Anonymkode: 2e61c...dad

Ser man litt tilbake i tid så var Norge svært Israel- vennlig. Det vil si, det var ikke så stor interesse for verken Israel eller Palestina, utover i Indremisjonen og tilsvarende. Og der var, og er, det brennende engasjement for Israel. 

At Norge og mange i verden er blitt kritiske til Israel har Israel sørget for helt selv. 

Personlig vokste jeg opp med å få ørene fulle av historier om de stakkars folkene i Israel, og de slemme palestinere. Jeg fikk rett og slett litt sjokk da jeg ble stor nok til å innhente informasjon selv, og av at min kjære bestemor fullstendig blindt holdt med et folk som utsetter et annet folk for nesten like store overgrep som deres eget folk er blitt utsatt for. De gasser dem riktig nok ikke systematisk, men forrakten de viser er like stor, og troen på at de har rett og rett til å behandles palestinere som mindreverdig mennesker er den samme som nazistene hadde i forhold til jøder. 

Jeg trodde Israel var de snille jeg, til handlinger viste at det ikke er tilfellet.

Slik tror jeg det er for mange, og derfor har Norge gått fra å være Israel vennlig til Israel kritisk. Det ligger i den norske folkesjela å sympatisere med dem som blir urettferdig behandlet. Hadde det ikke vært en slik tydelig urettferdighet, så hadde nok nordmenn flest fremdeles støttert Israel. 

Anonymkode: 0f316...d11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtten til Israel har forøvrig fått en liten opptur de siste årene igjen. Ikke fordi Israel oppfører seg bedre, men fordi det er blitt så mye mer hat mot muslimer. Nå er det en del som støtter Israel rett og slett fordi de fleste palestinere er muslimer. Altså kun som i "Min fiendes fiende er min venn! ". 

Anonymkode: 0f316...d11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på hvordan muslimene i området har behandlet kristne minoriteter som tradisjonelt har bodd i de muslimske områdene, fatter jeg ikke hvorfor nordmenn (som ikke er dypt kristne men som minst ofte døpes, konfirmeres, blir gift eller begraves i kirken) så blindt og navit tar side med muslimene. Det tjener muslimske styresmakter å ha en pågående konflikt, for da virker det som om lederne er sterke ledere og de får støtte i folket. Den dagen det blir fred mister de all makt fordi de faktisk må starte å bygge et land for folket sitt. Dette frykter de mest av alt. Så bedre å være i krig og se sterk ut, enn å feile i fred. 

Anonymkode: ab1da...718

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støtten til Israel har forøvrig fått en liten opptur de siste årene igjen. Ikke fordi Israel oppfører seg bedre, men fordi det er blitt så mye mer hat mot muslimer. Nå er det en del som støtter Israel rett og slett fordi de fleste palestinere er muslimer. Altså kun som i "Min fiendes fiende er min venn! ". 

Anonymkode: 0f316...d11

Mistenker sterkt at det er i siste setning hunden ligger begravet.

Venstresiden hater USA som er israelsk alliert, det gjør og den muslimske verden, muslimene hater jøder, venstresiden er konsekvent "Israel skeptisk", muslimer i Norge stemmer sosialistisk, venstresiden kjemper for flere asylsøkere fra muslimske land.

Jeg er ikke jødehater, bare Israel hater sier venstresiden.

Det blir som å si man ikke er rasist men rasebevisst.

 

Anonymkode: 2b32d...86a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mistenker sterkt at det er i siste setning hunden ligger begravet.

Venstresiden hater USA som er israelsk alliert, det gjør og den muslimske verden, muslimene hater jøder, venstresiden er konsekvent "Israel skeptisk", muslimer i Norge stemmer sosialistisk, venstresiden kjemper for flere asylsøkere fra muslimske land.

Jeg er ikke jødehater, bare Israel hater sier venstresiden.

Det blir som å si man ikke er rasist men rasebevisst.

 

Anonymkode: 2b32d...86a

Det er klart man kan være Israel kritisk uten å hate jøder! Det handler om politikk, at man er uenig i hvordan ting styres o gjøres, ikke rase! 

Det er mange jøder som også er uenig i hvordan ting styres og gjøres. Altså i politikken i Israel. Skal man kalle disse jødehatere også?

Jødehat blir altfor fort trukket frem som argument når det gjelder Israel. 

Anonymkode: 0f316...d11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye sympati for Palestinerne som brenner dekk og bruker det som skjold for at Israelske soldater ikke skal ha sikt når de fyrer av røykgranater for å spre befolkningen, det var det som var hovedgrunnen til at den babyen døde. Noen tok altså med seg babyen dit, midt i protestene. Hamas har fått mange millioner av økonomisk støtte gjennom årene, istedet for å bygge opp et samfunn så har de brukt pengene på tunneler og raketter for å drepe jøder. 

Men jeg må se meg uenig i at man er antisemittisk om man kritiserer Israel, det har man jo sin fulle rett til Norge og Israel er demokratiske. I Norge kan man f.eks ikke bestemme hvem som skal være statsoverhodet, det kan de i Israel så sånn sett er de mer demokratisk. Nå mener jeg at Palestina skal få sitt land men da må Ramallah være hovedstad slik de i all grad fungerer som i dag, det at de ønsker Jerusalem er bare for å provosere og skape konflikt. Det er jo nemlig PO og de arabiske landene som gikk til krig mot Israel fordi de ikke ønsket et jødisk land rett ved grensen.

Palestinerne i Gaza har mulighet til å reise til Egypt ifra 2 innganger, men også Egypt har strenge regler og blokader mot Gaza. Bare det sier sitt om befolkningen når sin mest allierte nabo ikke tør å ha åpne grenser i frykt for økt terror etter angrepet i 2013 hvor 31 Egyptere mistet livet. 

De 50 døde som mange kaller massakre er medlemmer av Hamas og aktivister for gruppen.

50 of Dead in Gaza Protests Were Hamas Activists, Says Senior Hamas Official

https://www.haaretz.com/middle-east-news/palestinians/50-of-dead-in-gaza-protest-were-hamas-activists-says-hamas-official-1.6094899

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle boikotter neste års Melodi Grand Prix.

Anonymkode: faf1a...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper alle boikotter neste års Melodi Grand Prix.

Anonymkode: faf1a...674

da annuller man mange tusen stemmer, det er ikke lov for land å stemme for sin egen sang. 4 ganger tidligere har Israel vunnet og alle gangene ble det holdt i Jerusalem.

Endret av PaN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håper alle boikotter neste års Melodi Grand Prix.

Anonymkode: faf1a...674

Ja. Huff det eneste demokratiet i hele regionen fullt  arabiske despoter.  Send heller pengene til Hamas. De trenger flere qassam raketter til neste intifada. Og palestinerene trenger flere penger til boliger i Dubai , som er de korrupte Palsestinske lederenes favoritt boligomraade .

Herlig..Hva er det meste venstresiden og despoter.....

Anonymkode: 2b32d...86a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Jeg kjøpte nypoteter fra Israel i går, de smaker helt nydelig. Masse god frukt og grønt fra Israel.

Gode hudpleieprodukter har de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Jeg kjøpte nypoteter fra Israel i går, de smaker helt nydelig. Masse god frukt og grønt fra Israel.

Gode hudpleieprodukter har de også :)

Hvor får du kjøpt det? :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, PussLe skrev:

da annuller man mange tusen stemmer, det er ikke lov for land å stemme for sin egen sang. 4 ganger tidligere har Israel vunnet og alle gangene ble det holdt i Jerusalem.

Det er andre måter å boikotte. Nekte å delta bla.

Anonymkode: faf1a...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Huff det eneste demokratiet i hele regionen fullt  arabiske despoter.  Send heller pengene til Hamas. De trenger flere qassam raketter til neste intifada. Og palestinerene trenger flere penger til boliger i Dubai , som er de korrupte Palsestinske lederenes favoritt boligomraade .

Herlig..Hva er det meste venstresiden og despoter.....

Anonymkode: 2b32d...86a

Hva har du røkt?

Anonymkode: faf1a...674

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er andre måter å boikotte. Nekte å delta bla.

Anonymkode: faf1a...674

Men å nekte å delta kaster man vekk også stemmer og da viser man ikke respekt for mange tusen som stemte for Israel. Jeg skjønner ikke hvorfor dere bruker politikk Melodi Grand Prix som ikke skal handle om politikk i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...