Gå til innhold

Hva hadde du gjort om foreldrene dine ikke gadd å komme i bryllupet ditt pga 5 timers kjørevei?


Energi-jenta

Anbefalte innlegg

Jeg hadde blitt drit sint og såret. Gidder ikke å komme i sitt eget barns bryllup pga de må kjøre 5 timer?! 🤤 Har ikke ord. Kommer de ikke, så hadde sagt til alle hvorfor de ikke kom. Dette hadde ikke jeg klart å tilgi.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BearMama
På 17.5.2018 den 2.04, Energi-jenta skrev:

 

Det er definitivt det jeg har lyst til å gjøre, men de er vanskelige å diskutere med. Tror likevel jeg kommer til å ende opp med det du sier, for det er rett og slett ikke greit å oppføre seg sånn mot sin datter.

Vi har ikke dårlig relasjon nei, det er bare sånn foreldrene mine alltid har vært egentlig. At ting må skje på deres premisser.

 

Passelig nære. Ringes et par ganger i måneden, meg og kjæresten drar også bort til de et par ganger i året.

Da sier du at du er utrolig skuffet over dem som står over sin egen datters bryllup fordi er for lat til å kjøre 5 timer. Du må vite nå om de kommer ellers så ber du kommende svigerfar eskortere deg ned kirkegulvet. 

Enten de kommer eller ei så gi faen i dem. Det er DIN dag og du starter nå livet ditt med mannen du elsker ❤️

Vil heller påstå at det er foreldrene dine som får blikk når de forteller folk at de ikke deltok i bryllupet fordi de ikke gadd å kjøre 5 timer 😶

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid78

Ikke avstanden her, men satte hardt mot hardt til pappa. Han kom ikke. Vi hadde en super dag likevel og nå ser jeg han et par ganger i året. Han fikk et valg. Selvfølgelig vil man alltid at foreldrene skal stille opp og være der. Men det går bare til et visst punkt før man må sette sine behov og ønsker foran. Du kan ikke la to gamle surpomper ødelegge den største dagen i ditt liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 3.6.2018 den 12.18, O.G. skrev:

Ville kuttet ut kontakten med dem.

Man burde forvente at foreldrene kommer i bryllupet. Noen timers kjøre klarer de aller fleste. Hadde skjønt det hvis det lå medisinske grunner bak, men det gjør det ikke i ts sitt tilfelle.

Var selv i et bryllup for ikke lenge siden. Der rakk ikke mora til brura vielsen. Hun hadde 1/2 t kjøre, og det var dårlig planlegging som gjorde at hun ikke rakk vielsen. Hun dro rett til lokalet. Jeg hadde vært så skamfull om det hadde vært meg, også ville jeg vel aldri klart å tilgi meg selv overfor datteren min. Man sørger for å komme i barnas vielse og bryllup. Gyldig grunn er hvis man ligger på sykehus eller er utsatt for alvorlig ulykke på veien. 

Anonymkode: f33f8...31a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Jeg har selv flyttet seks timer unna familien, og selv om mine foreldre nok ikke er "like ille" som dine, så kjenner jeg meg igjen. Alt skal skje på deres premisser, de liker ikke å reise så langt (de er ikke gamle, syke eller noe slikt altså, de bare vil ikke), de er ganske dårlige til å stille opp generelt. Men hadde de ikke kommet i bryllupet mitt, da tror jeg jammen jeg hadde kuttet dem ut altså. Eller i hvert fall gjort det klinkende klart at de fra da av var nederst på prioriteringslisten, hvis de ikke engang kunne strekke seg til å komme i bryllupet mitt! 

Nå er det ikke noe bryllup i nærmeste framtid for min del da, og jeg tror ikke EGENTLIG at de ville droppet det. Jeg tror de hadde kommet for bryllupet mitt. Men har ei søster som jeg ikke hadde blitt det spor overrasket over om ikke "gadd" å ta turen. Hun og familien har besøkt meg EN gang (på fem år), og det var fordi de skulle besøke noen andre i nærheten... Selv besøker jeg dem hver gang jeg er i den delen av landet (minst seks ganger i året), men føler alltid at de ikke egentlig har tid til meg. 

 

Anonymkode: 43cb4...f70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min manns bestemor på 80 år satt seg på fly til tross for dårlig helse for å være med i vårt bryllup (jeg er utlending og det var billigere og enklere at hans 30 tok turen enn mine 70). Hun sa det var uaktuelt å droppe sitt eldste barnebarns bryllup pga distanse. Jeg tok det aldri som en selvfølge men det høres jo ut som dine foreldre er spreke og da har de ingen forklaring eller unnskylding.

Jeg hadde gitt beskjed at bryllupet er på ditt nye hjemsted og at de vennligst skulle si ifra tidlig om de kom eller ei. Vet ikke hva jeg hadde gjort ellers men det er ikke din skyld om de ikke kommer. Regner med at resten av din slekt som kommer setter dem på plass.

Anonymkode: b8324...718

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man burde forvente at foreldrene kommer i bryllupet. Noen timers kjøre klarer de aller fleste. Hadde skjønt det hvis det lå medisinske grunner bak, men det gjør det ikke i ts sitt tilfelle.

Var selv i et bryllup for ikke lenge siden. Der rakk ikke mora til brura vielsen. Hun hadde 1/2 t kjøre, og det var dårlig planlegging som gjorde at hun ikke rakk vielsen. Hun dro rett til lokalet. Jeg hadde vært så skamfull om det hadde vært meg, også ville jeg vel aldri klart å tilgi meg selv overfor datteren min. Man sørger for å komme i barnas vielse og bryllup. Gyldig grunn er hvis man ligger på sykehus eller er utsatt for alvorlig ulykke på veien. 

Anonymkode: f33f8...31a

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup i 2018, lul

#skillsmisseadvokatblirrik

#wasteofmoney

Anonymkode: 725aa...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at du har foreldre som er så rare. Jeg tror de fleste om det så var ville flydd til Australia for å være med på sine barns bryllup, så å ikke ville kjøre 5 timer er bare merkelig.

Anonymkode: b312b...4e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hvordan endte dette TS? 

Anonymkode: 4d8bd...e43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gledelig fikset dem flybilletter slik at dem kom seg til bryllupet. 

Anonymkode: a5484...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2018 den 22.09, AnonymBruker skrev:

Hun og familien har besøkt meg EN gang (på fem år), og det var fordi de skulle besøke noen andre i nærheten... Selv besøker jeg dem hver gang jeg er i den delen av landet (minst seks ganger i året), men føler alltid at de ikke egentlig har tid til meg. 

På den andre siden, kan søsteren din si at du bare slumper innom henne når du likevel skal noe annet. Ikke sikkert hun tenker dette er så skjevt som du føler på, men tenker «avtalen» er at dere sees når dere er i nærheten av hverandre siden ingen av dere reiser utelukkende for å besøke hverandre.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres veldig rart og leit ut at de ikke tar seg bryet med å komme. Ville bare holdt bryllup og forsøkt å nyte dagen uansett. De vil nok helt sikkert angre!

Anonymkode: 12e4c...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg ikke brydd meg. Ville faktisk ikke hatt familien der. Ville bare ordnet papirene kjapt og enkelt på et kontor, og gjort det så lite og stille som mulig. Liker hverken fest, eller tilstelninger. Men det er meg.

Anonymkode: 1d00a...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 6/5/2019 at 6:21 AM, AnonymBruker said:

Hvordan endte dette TS? 

Anonymkode: 4d8bd...e43

Bryllupet er om to måneder så vi får se. Jeg håper de kommer, men tør ikke forvente det i tilfelle jeg blir veldig skuffet.

Mamma kommer nok uansett, men det er usikkert hva pappa gidder. Skal prøve å huske å oppdatere i tråden her hvordan det gikk. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 6/5/2019 at 6:26 AM, AnonymBruker said:

Hadde gledelig fikset dem flybilletter slik at dem kom seg til bryllupet. 

Anonymkode: a5484...56d

TS her.

 

Hadde det bare så enkelt. Pappa har flyskrekk, og synes det er for langt å kjøre 5 timer 😔 Dette til tross at han kjørte landet på langs for sønnen sin for å bli med på treningsstevner for en del år tilbake. Unnskyldningen er blant annet den at han har kjørt nok bil i sitt liv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjører foreldrene mine 6 timer for å besøke meg 1 dag, og så kjører de hjem igjen. Det gjør de flere ganger i året også. Så jeg hadde blitt jævlig skuffa, for det er ikke så langt. Hva eller skal de bruke dagen på? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Jojo jojo said:

Her kjører foreldrene mine 6 timer for å besøke meg 1 dag, og så kjører de hjem igjen. Det gjør de flere ganger i året også. Så jeg hadde blitt jævlig skuffa, for det er ikke så langt. Hva eller skal de bruke dagen på? 

De er pensjonister så vet ikke. Tid har pappa mer enn nok av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Uff, det høres ugreit ut. Jeg ville satt meg ned og tatt en liten «alvorsprat». Ikke vært sint eller oppfarende, men lagt vekt på at du har veldig lyst til å ha dem der på dagen deres, da de betyr mye for deg. Si at du har forståelse for at de ikke legger så mye i det som dere, men at du ville sette stor pris på at de kom. Evt hjulpet dem med samkjøring med andre som drar fra hjembyen din- og hvis nødvendig betalt flybilletter  og/eller overnatting hvis det gjør saken lettere. Hadde blitt utrolig skuffa og lei meg hvis foreldrene mine inntok den holdningen. Fy søren, så egoistisk. Norge er et langstrakt land, 5 timer er faktisk ikke SÅ lenge hvis helsa er ok. 

Håper det ordner seg, føler med deg TS.

Anonymkode: ba97a...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...