Gå til innhold

Hva hadde du gjort om foreldrene dine ikke gadd å komme i bryllupet ditt pga 5 timers kjørevei?


Energi-jenta

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge gledet meg til den dagen jeg skal gifte meg, hvor familie og venner skal samles samt at vi skal bli et ektepar :)

Problemet er foreldrene mine. De synes det er tull å gjøre så mye ut av et bryllup og mener at vi bare kunne fått det overstått på tinghuset. De er ikke interessert i hjelpe til på noe vis. De har til og med sagt det at dersom jeg ikke gifter meg i hjembyen deres så vil de antageligvis ikke komme i bryllupet pga den lange kjøreveien på 5 timer.

Det er nå 11 år siden jeg flyttet fra hjembyen. Jeg føler det er mest rett å ha det her når 90 % av gjestene kommer herfra, samt at det er lettere for oss å planlegge bryllupet.

Jeg synes det er fryktelig leit at de ikke vil komme. Derfor lurer jeg på å ikke ha noe bryllup, for jeg er redd det kommer til å ødelegge dagen. Det vil være flaut for meg ovenfor hele familien hans når de ser at det er tomt på min side av bordet, mens på kjæresten sin side sitter foreldrene hans.

 

Hva hadde du gjort i min situasjon?

Endret av Energi-jenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville holdt bryllup, hvis du greier å riste av deg de negative følelsene rundt det. Synd om foreldrene dine skal få ødelagt en slik dag. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ville ha hudflettet foreldrene mine.... det er det største tullet jeg har hørt, selvsagt kommer man i sin egen datters bryllup, og man hjelper til med det man kan. Alt annet er uhørt. Med mindre dere har en veldig dårlig relasjon eller noe i den dur, men selv da så prøver man å legge det til sides på en sånn dag.

Anonymkode: adff6...b55

 

Det er definitivt det jeg har lyst til å gjøre, men de er vanskelige å diskutere med. Tror likevel jeg kommer til å ende opp med det du sier, for det er rett og slett ikke greit å oppføre seg sånn mot sin datter.

Vi har ikke dårlig relasjon nei, det er bare sånn foreldrene mine alltid har vært egentlig. At ting må skje på deres premisser.

 

1 minutt siden, Elena87 said:

Er dere nære? Ser du dem ofte?

Passelig nære. Ringes et par ganger i måneden, meg og kjæresten drar også bort til de et par ganger i året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.. 5 timer er ingenting, og i hvert fall ikke for å se datteren din gifte seg. 

Det er en vanskelig situasjon å sette seg inn i. Det er kun du som kan føle på hva som blir riktig og føles best for deg. 

Hadde det vært meg, tror jeg nok at jeg ville gått for et lite og intimt bryllup i utlandet kanskje. For eksempel Italia eller Frankrike, og tatt med noen nære venner og evt noen få familemedlemmer som virkelig vil være der på deres store dag. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha det bryllupet dere ønsker og der dere ønsker. Er de så uinteresserte så er det tullete at alle andre skal reise 5 timer fordi de ikke gidder løfte på ræva for å dele dagen med datteren sin. Ønsker dere å endre bryllupet så kan dere gjøre det på en måte du blir mer komfortabel med, men det er veldig trist om dere avlyser dagen på grunn av de surpompene der. 

Anonymkode: e948a...dc3

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke flaut for deg hvis de ikke skulle kommet. Det blir flaut for dem!  Fy søren så slemt gjort å oppføre seg slik. Kjenner jeg blir kvalm. Ikke avlys bryllupet kjære deg. ❤️ Inviter dem og se hva som skjer. Kanskje er det en tåpelig hersketeknikk de prøver på? 

Anonymkode: 504d6...060

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift deg der du vil, og la dem kommeeller la det være. Det er ikke din skam om de ikke kommer,  men deres. Si det som det er til familien hans og venner i såfall, så du heller ikke trenger å bære byrden ved å lyve.

Ville ikke stått i foreldrene dine sine sko når det dukker opp i samtaler at du har giftet deg, men de valgte å ikke være til stede på grunn av 5 timers reisevei. Ingen vil forstå et slikt valg. (Så er de litt fornuftig så møter de opp. Tror dette er mest tomme trusler for å få dere til å gjøre som de helst vil. )

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Trolltunge said:

Gift deg der du vil, og la dem kommeeller la det være. Det er ikke din skam om de ikke kommer,  men deres. Si det som det er til familien hans og venner i såfall, så du heller ikke trenger å bære byrden ved å lyve.

Ville ikke stått i foreldrene dine sine sko når det dukker opp i samtaler at du har giftet deg, men de valgte å ikke være til stede på grunn av 5 timers reisevei. Ingen vil forstå et slikt valg. (Så er de litt fornuftig så møter de opp. Tror dette er mest tomme trusler for å få dere til å gjøre som de helst vil. )

Takk for at du påpeker dette med at det ikke er min skam, men deres. Det høres ut som at du har rett med at det beste er bare å være ærlig når folk spør om hvorfor, da slipper jeg å bære på den byrden og late som at det er i orden.

Håper du har rett og at dette bare er tomme trusler fra deres side.

 

 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det blir ikke flaut for deg hvis de ikke skulle kommet. Det blir flaut for dem!  Fy søren så slemt gjort å oppføre seg slik. Kjenner jeg blir kvalm. Ikke avlys bryllupet kjære deg. ❤️ Inviter dem og se hva som skjer. Kanskje er det en tåpelig hersketeknikk de prøver på? 

Anonymkode: 504d6...060

Takk for støtten <3
Du har helt rett, det er jo flaut for dem. Jeg får invitere dem og håpe at de kommer, men tror for min egen del at jeg forbereder meg på at de ikke møter opp. Da slipper jeg å bli så skuffet dersom de kommer med nyheten dagen før bryllupsdagen.
(De er kjent for å avlyse ting i siste liten)

Endret av Energi-jenta
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Energi-jenta said:

 

Det er definitivt det jeg har lyst til å gjøre, men de er vanskelige å diskutere med. Tror likevel jeg kommer til å ende opp med det du sier, for det er rett og slett ikke greit å oppføre seg sånn mot sin datter.

Vi har ikke dårlig relasjon nei, det er bare sånn foreldrene mine alltid har vært egentlig. At ting må skje på deres premisser.

 

Passelig nære. Ringes et par ganger i måneden, meg og kjæresten drar også bort til de et par ganger i året.

Jeg hadde vært tilbøyelig til å sagt at jeg ikke ville hatt kontakt med dem igjen dersom de var så jævlige at de ikke ville komme i bryllupet mitt når relasjonen ellers er ok. Hadde dere hatt et velsig anstrengt forhold ville jeg kanskje skjønt det.

Anonymkode: 4fee2...3d9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde holdt bryllup uansett. Ikke la foreldrene dine ødelegge for deg. Jeg hadde blitt utrolig sint og skuffet hvis mine foreldre hadde sagt noe sånt, og de hadde fått klar beskjed om at det ikke er ok å oppføre seg sånn

Anonymkode: 2fe76...228

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deres tap hvis de velger å ikke komme. Ha det bryllupet dere vil, der dere vil ha det. Og ikke lyv for dem, hvis noen nevner det så si det som det er. Og din side av bordet skal jo selvfølgelig ikke stå tom selv om de ikke kommer, fyll opp med andre mennesker du er glad i heller :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Energi-jenta skrev:

Takk for at du påpeker dette med at det ikke er min skam, men deres. Det høres ut som at du har rett med at det beste er bare å være ærlig når folk spør om hvorfor, da slipper jeg å bære på den byrden og late som at det er i orden.

Håper du har rett og at dette bare er tomme trusler fra deres side.

 

 

Takk for støtten <3
Du har helt rett, det er jo flaut for dem. Jeg får invitere dem og håpe at de kommer, men tror for min egen del at jeg forbereder meg på at de ikke møter opp. Da slipper jeg å bli så skuffet dersom de kommer med nyheten dagen før bryllupsdagen.
(De er kjent for å avlyse ting i siste liten)

Jeg hadde tatt det opp med dem en gang til når det hadde materialisert seg litt mer. Sier de da fremdeles at de ikke kommer ville jeg la være å invitere dem. Deretter innrettet meg med gode venner / søsken i deres plass.

Da slipper du skuffelsen og de kan kanskje lære noe for ettertiden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg ville sagt til foreldrene mine at om det er så lite de gidder å stille opp for meg på et av livets største og viktigste dager, og gjør skam på meg på den måten så bryter jeg kontakten med de. Da har de valgt å melde seg ut av familien ved å svikte meg, og jeg ville også meldt meg ut av familien for fremtiden.

Så utrolig dårlig gjort av de!!!!!

Om de virkelig ikke vil komme og forstår viktigheten av det så ikke la det ødelegge brylluppet ditt, sett dine nærmeste venner på benken der familien skulle vært, og fyll opp beøskslisten med andre gode venner og bekjente :)

Jeg hadde blitt fly forbanna på dem, men ikke latt det hindre meg fra å ha det bryllupet jeg ønsket.

Klem til deg

Anonymkode: 28d7a...cc2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ha bryllupet akkurat der dere som brudepar ønsker! Dersom dine foreldre ikke kommer er det de som er helt utrolig urimelige og vanskelige!! 

Inviter dem og om de melder avbud så vær ærlig med andre om grunnen. 

Vanskelig situasjon for deg, men det er virkelig ikke du som er vrang her. 

:klem: til deg 😊

Anonymkode: b50f3...da5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt, "my way, or the highway":jolie:

Anonymkode: 566d8...9b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjipt! Det verste er at hvis de kommer og sier dagen før bryllupet at de ikke kan komme likevel, så slipper de unna familiens uglesyn fordi de sikkert påstår at de har blitt syke eller noe slikt. Så det liksom blir synd på dem, som ikke får deltatt i sin datters bryllup. Nesten så du skulle alliert deg med en tante eller onkel fra hjemplassen om (det mulige) problemet. Slik at noen vet og evt.kan ta en alvorsprat med foreldrene dine. 

Anonymkode: 13d0f...9be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Uff, så kjipt! Det verste er at hvis de kommer og sier dagen før bryllupet at de ikke kan komme likevel, så slipper de unna familiens uglesyn fordi de sikkert påstår at de har blitt syke eller noe slikt. Så det liksom blir synd på dem, som ikke får deltatt i sin datters bryllup. Nesten så du skulle alliert deg med en tante eller onkel fra hjemplassen om (det mulige) problemet. Slik at noen vet og evt.kan ta en alvorsprat med foreldrene dine. 

Anonymkode: 13d0f...9be

Det er liksom det også. Det er veldig typisk dem å plutselig bli syk i siste liten og avlyse. Er absolutt en god ide å alliert meg annen familie fra hjemplassen. Det skal jeg faktisk gjøre! Takk for tipset :)

Var også noen som foreslo å si at de må gi beskjed senest en uke i forveien. Så hvis de  til da ikke har sagt om de skal komme, så er de ikke lenger invitert. Vil heller bli skuffet en uke før bryllupet enn dagen før.

 

Og tusen takk for støtten fra alle over her. Det settes veldig pris på :hjertesmil:

Endret av Energi-jenta
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...