AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #1 Del Skrevet 16. mai 2018 Heia! Økonomien er knapp for tiden, men pus må ha ormekur og da får pus selvfølgelig det Jeg lurte bare på om noen vet hvor mye det pleier å koste? Både for resept og for selve kuren. Hvor ofte må jeg regne med å gi pus ormekur? Det er snakk om en veldig aktiv utekatt som bruker hele dagen i skogen, så regner med hun blir å trenge flere kurer. Er det forresten vanlig å telle egg hos katter eller er det kun en hestegreie? Anonymkode: 6d79b...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PaN Skrevet 16. mai 2018 #2 Del Skrevet 16. mai 2018 Tror jeg betalte 300-500 for min husker ikke nøyaktig, er da vel bare å høre med veterinæren om hvor mye det koster. Det sies at man skal gi ormkur 1 gang i året. men siden din er ute i skogen og er aktiv ute så er jeg litt usikker. Min katt har fått beskjed om at det skal være 1 gang i året, han er bare ute 7-8 timer maks i løpet av døgnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #3 Del Skrevet 16. mai 2018 Jeg pleier å kjøpe sånn man tar på huden i nakken en gang, orker ikke styr med å lure i de tabletter over flere dager. Koster litt over 100kr for en kur hvis jeg husker riktig. Min dyrlege sier at de skal ha ca. 4 ganger i året, men kan se det an litt etter hvor mye de er ute. Mine er nesten ikke ute om vinteren så da får de ikke. Dyrlegen sa også at ormekur ikke er forebyggende, men bare fjerner det som er, derfor de må ha det flere ganger i året. Anonymkode: 0331b...c5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 17. mai 2018 #4 Del Skrevet 17. mai 2018 4 ganger i året synes jeg er overdrevet, med mindre pus spiser mus/fugl omtrent daglig. Mine får en gang i året + når de viser tegn til orm (kaster opp orm, blir tynne/dårlig pels). Man leter ikke etter egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 17. mai 2018 #5 Del Skrevet 17. mai 2018 Mine får forøvrig milbemax, en liten tablett. De er redd for å få noe i nakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #6 Del Skrevet 17. mai 2018 Hvor mye de trenger er forskjellig. Noen trenger en kur, andre 4-5. Spiser de mye fugl og mus er det større sjangser for at de får orm, å siden din er mye ute i skogen slipper du nok ikke unna med en. Men telling av egg? What? Anonymkode: 93ff4...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #7 Del Skrevet 17. mai 2018 Hvis du av og til er i sverige, er det billigere der. Kjøpes resepfritt på apotek. Anonymkode: d8771...313 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #8 Del Skrevet 17. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å kjøpe sånn man tar på huden i nakken en gang, orker ikke styr med å lure i de tabletter over flere dager. Koster litt over 100kr for en kur hvis jeg husker riktig. Min dyrlege sier at de skal ha ca. 4 ganger i året, men kan se det an litt etter hvor mye de er ute. Mine er nesten ikke ute om vinteren så da får de ikke. Dyrlegen sa også at ormekur ikke er forebyggende, men bare fjerner det som er, derfor de må ha det flere ganger i året. Anonymkode: 0331b...c5a Mine to får også slik behandling i nakken, men dette er mot midd, lus og flott ikke mot orm. Da blir det tabelett. Heldigsvis gjorde vetrinæren det forige gang da vi var på vanlig sjekk/årlg vaksinering. Da slapp jeg å håpe at de spiser den Anonymkode: c7afe...391 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #9 Del Skrevet 17. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mine to får også slik behandling i nakken, men dette er mot midd, lus og flott ikke mot orm. Da blir det tabelett. Heldigsvis gjorde vetrinæren det forige gang da vi var på vanlig sjekk/årlg vaksinering. Da slapp jeg å håpe at de spiser den Anonymkode: c7afe...391 Og til ts. Husker ikke hvor mye det kostet, men reagerte på at det var en smule dyrt 😬 Bare en liten pille... selvsagt får dem det, men ... Anonymkode: c7afe...391 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #10 Del Skrevet 17. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du av og til er i sverige, er det billigere der. Kjøpes resepfritt på apotek. Anonymkode: d8771...313 Bare vær klar over at det er forbudt å ta inn legemidler til dyr fra utlandet... Anonymkode: b1b2c...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #11 Del Skrevet 17. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine to får også slik behandling i nakken, men dette er mot midd, lus og flott ikke mot orm. Da blir det tabelett. Heldigsvis gjorde vetrinæren det forige gang da vi var på vanlig sjekk/årlg vaksinering. Da slapp jeg å håpe at de spiser den Anonymkode: c7afe...391 Profender er dråper i nakken mot rund-og bendelorm. Frontline er mot flått og andre parasitter. Anonymkode: b1b2c...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #12 Del Skrevet 17. mai 2018 Man skal ikke gi markkur før katten faktisk har mark, siden den ikke virker forebyggende, og det er et problem med resistens. I Sverige anbefaler de "kolla masken", en avføringsprøve før man gir markkur. Anonymkode: b1b2c...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #13 Del Skrevet 17. mai 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Profender er dråper i nakken mot rund-og bendelorm. Frontline er mot flått og andre parasitter. Anonymkode: b1b2c...ccd Kult! Var ikkeklar over det! Er så hekkan med de der tabelettene! Må undersøkes! 👍🏻 Anonymkode: c7afe...391 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 17. mai 2018 #14 Del Skrevet 17. mai 2018 Jeg betalte litt under 200kr sist, da for ormekur for "normal" og "stor" katt. Kjøper hos veterinæren vår. Mine får 2 ganger i året, og eventuelt ekstra dersom jeg får inn fosterkatt med mark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #15 Del Skrevet 17. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du av og til er i sverige, er det billigere der. Kjøpes resepfritt på apotek. Anonymkode: d8771...313 Reseptfritt er det, men om det er så mye rimeligere er jeg faktisk ikke helt sikker på. Jeg kjøpte Milbemax (4 tabletter for katt med vekt over 2 kilo) i Sverige for 2 uker siden og betalte 229,- SEK. Flåttmiddel er rimeligere. Prisen for Frontline Spot-on var 199,- SEK Alltid greit å ha siste innkjøpsprisen tilgjengelig om det er flere som tenker på å kjøpe i Sverige Anonymkode: 9807f...90f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #16 Del Skrevet 17. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Reseptfritt er det, men om det er så mye rimeligere er jeg faktisk ikke helt sikker på. Jeg kjøpte Milbemax (4 tabletter for katt med vekt over 2 kilo) i Sverige for 2 uker siden og betalte 229,- SEK. Flåttmiddel er rimeligere. Prisen for Frontline Spot-on var 199,- SEK Alltid greit å ha siste innkjøpsprisen tilgjengelig om det er flere som tenker på å kjøpe i Sverige Anonymkode: 9807f...90f Jeg jobber på dyreklinikk, og siden dette er i Østfold er det mange innom hver dag for å få ormekur og stempel i passet til bikkjene. Vi tar 35,- for Milbemax til hunder under 5 kilo, pris på apoteket i Sverige er 69 SEK for to... Så ikke akkurat noen vits i å smugle da... I tillegg kommer prisen på stempel i pass, på kr 100,- det er uavhengig om man har tablett selv eller ikke. Anonymkode: b1b2c...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #17 Del Skrevet 17. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på dyreklinikk, og siden dette er i Østfold er det mange innom hver dag for å få ormekur og stempel i passet til bikkjene. Vi tar 35,- for Milbemax til hunder under 5 kilo, pris på apoteket i Sverige er 69 SEK for to... Så ikke akkurat noen vits i å smugle da... I tillegg kommer prisen på stempel i pass, på kr 100,- det er uavhengig om man har tablett selv eller ikke. Anonymkode: b1b2c...ccd Har reglene for normal kur for innvollsorm (normal bendel-, hake- eller spoleorm) endret seg slik dette ikke lenger kan kjøpes i Sverige og tas med hjem? Spør siden du bringer inn smugling. Anonymkode: 9807f...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #18 Del Skrevet 18. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har reglene for normal kur for innvollsorm (normal bendel-, hake- eller spoleorm) endret seg slik dette ikke lenger kan kjøpes i Sverige og tas med hjem? Spør siden du bringer inn smugling. Anonymkode: 9807f...90f Det er forbudt å ta med legemidler til dyr. Og det har det vært i noen år... Siden ormekurer er på resept, så går jeg ut i fra (og det samme gjør veterinæren jeg jobber for) at det er et legemiddel) Sjekk toll.no Anonymkode: b1b2c...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå