Gå til innhold

Fotball VM 2018


Gjest Catalina Culès

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Catalina Culès said:

Spot on!! Ronaldo har i tillegg et vemmelig vesen og væremåte.

Kan nok si hva du vil om Ronaldo ...men et fysisk og mentalt unicum har man ikke sett maken til. 

Å sette det siste frisparket kaldt og rolig etter 88min ...med så mye på sine skuldre av press er oppsiktsvekkende. 
Spanske myndigheter forsøker å psyke han ut i forkant med å gi dommen i skattesaken før kampen itillegg. 

Hvis man ikke klarer å bli inspirert av vinnerviljen, det mentale ..og prestasjonene ute på banen ..så vet ikke jeg. 
Han kommer til å sprenge grensene for hva man trodde var mulig å prestere på høyt nivå av spillere over 35+år. Dette blir ikke hans siste VM for å si det slik. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, Xcase33 said:

Kan nok si hva du vil om Ronaldo ...men et fysisk og mentalt unicum har man ikke sett maken til. 

Å sette det siste frisparket kaldt og rolig etter 88min ...med så mye på sine skuldre av press er oppsiktsvekkende. 
Spanske myndigheter forsøker å psyke han ut i forkant med å gi dommen i skattesaken før kampen itillegg. 

Hvis man ikke klarer å bli inspirert av vinnerviljen, det mentale ..og prestasjonene ute på banen ..så vet ikke jeg. 
Han kommer til å sprenge grensene for hva man trodde var mulig å prestere på høyt nivå av spillere over 35+år. Dette blir ikke hans siste VM for å si det slik. 

Er vel kanskje vinnerviljen som gjør han mindre karismatisk.  Tror det er vanskelig å nå toppen(som spiss) og holde deg så lenge uten å være narsissist.  Enkelte er flinkere til å kamuflere det enn andre. Ronaldo virker å spille på det, Instagramen hans er  omtrent kun han som viser frem kroppen sin). 

 

Anonymkode: 2b12c...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er vel kanskje vinnerviljen som gjør han mindre karismatisk.  Tror det er vanskelig å nå toppen(som spiss) og holde deg så lenge uten å være narsissist.  Enkelte er flinkere til å kamuflere det enn andre. Ronaldo virker å spille på det, Instagramen hans er  omtrent kun han som viser frem kroppen sin). 

 

Anonymkode: 2b12c...2ec

Vel det ligger mye hard trening bak den kroppen ..blir vel litt som at dem med fine dyre biler liker å vise dem frem? 

Ronaldo er nok bare menneskelig der ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drikkeflaska skrev:

Jeg er enig i at Lise Klaveness kan være irriterende å høre på, men han som kommenterer sammen med henne er hundre ganger verre syns jeg! Det høres så utrolig krampaktig ut.

Men hvorfor kan hun ikke kommentere hendelser som skjer bare fordi hun ikke har spilt på et slikt nivå? Mener dere at feks Petter Myhre eller Jesper Mathisen heller ikke kan kommentere slike hendelser da? 

Christian Nilssen er og en dårlig kommentator også har han en tendens til og overdrive hendelser ute på banen med den skrikete stemmen hans. Men Lise Klaveness er den kleineste kommentatoren som jeg noensinne har hørt.

Lise Klaveness kan kommentere situasjoner som skjer ute banen men hun trenger ikke og analysere og fortelle hver hendelse i detalj eller og forklare hva fotballspillere i VM gjorde feil i den og den situasjonen eller og si at VM spillere gjorde feil og at han skulle ha gjort ditt og datt isteden, Det blir det samme som at en 15-åring forteller hvordan Cristiano Ronaldo skal agere ute på banen. Jesper Mathisen har spilt i Tippeligaen for Start og Petter Myhre har vært trener for VIF så de begge vet hvordan fotball på toppnivå for herrer fungerer.

Anonymkode: c5819...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Christian Nilssen er og en dårlig kommentator også har han en tendens til og overdrive hendelser ute på banen med den skrikete stemmen hans. Men Lise Klaveness er den kleineste kommentatoren som jeg noensinne har hørt.

Lise Klaveness kan kommentere situasjoner som skjer ute banen men hun trenger ikke og analysere og fortelle hver hendelse i detalj eller og forklare hva fotballspillere i VM gjorde feil i den og den situasjonen eller og si at VM spillere gjorde feil og at han skulle ha gjort ditt og datt isteden, Det blir det samme som at en 15-åring forteller hvordan Cristiano Ronaldo skal agere ute på banen. Jesper Mathisen har spilt i Tippeligaen for Start og Petter Myhre har vært trener for VIF så de begge vet hvordan fotball på toppnivå for herrer fungerer.

Anonymkode: c5819...f66

Nei, de vet ikke hvordan fotball på toppnivå for herrer fungerer. Tippeligaen er ikke toppnivå hvis du skal sammenligne det med nivået i VM, og særlig de beste lagene der. 

Lise Klaveness har da også vært fotballspiller (hun har til og med spilt på landslaget), og selv om herre- og kvinnefotball egentlig ikke er sammenlignbart, så kan jeg ikke se noen grunn til at hverken Petter Myhre eller Jesper Mathiesen skulle ha bedre grunnlag for å kommentere enn henne. 

I tillegg har du jo de i studio. Aleksander Schau har, så vidt jeg vet, ingen fotballkarriere, men er likevel mer enn kompetent nok til å kommentere og mene noe om det som skjer ut på banen. Det er ikke nødvendigvis en sammenheng mellom det å ha spilt fotball og det å ha gode analytiske evner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xcase33 skrev:

Kan nok si hva du vil om Ronaldo ...men et fysisk og mentalt unicum har man ikke sett maken til. <snip>

Jepp! Når det gjelder hans ego og væremåte er jeg forsåvidt enig i en god del av kritikken, men Ronaldo er en aldeles vanvittig idrettsutøver! FourFourTwo synes jeg sa det veldig bra i sin kåring av tidenes 100 beste spillere - skjønt de siktet nok litt lavt da de satte ham på femteplass... 

«We all know his attributes: instinctive finishing, sharp movement, unrivalled focus. He has the explosiveness of a sprinter, the musculature of a cage fighter, the leap of an NBA player. His repertoire includes dizzying solo runs, gravity-defying free-kicks, headers in which he appears to hang in the air. As a goalscorer, he is as close to complete as imaginable.

Sir Alex Ferguson said he never managed a more talented player, and yet talent is only part of what makes Ronaldo impressive. Even more formidable is his mental fortitude. If some have been better, very few – if any – have been as professional, disciplined and dedicated».

100 Greatest Footballers of All Time

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Drikkeflaska skrev:

Nei, de vet ikke hvordan fotball på toppnivå for herrer fungerer. Tippeligaen er ikke toppnivå hvis du skal sammenligne det med nivået i VM, og særlig de beste lagene der. 

Lise Klaveness har da også vært fotballspiller (hun har til og med spilt på landslaget), og selv om herre- og kvinnefotball egentlig ikke er sammenlignbart, så kan jeg ikke se noen grunn til at hverken Petter Myhre eller Jesper Mathiesen skulle ha bedre grunnlag for å kommentere enn henne. 

I tillegg har du jo de i studio. Aleksander Schau har, så vidt jeg vet, ingen fotballkarriere, men er likevel mer enn kompetent nok til å kommentere og mene noe om det som skjer ut på banen. Det er ikke nødvendigvis en sammenheng mellom det å ha spilt fotball og det å ha gode analytiske evner. 

Jo, Både Mathisen og Myhre vet hvordan fotball på toppnivå funker. Med det så mener jeg ikke å si at Mathisen hadde nok kvalitet til å spille i PL eller i La Liga, Eller at Myhre har kompetanse nok til å være sjefstrener i Serie A eller i Bundesliga. Men de har begge spilt/vært trener på øverste nivå i Norge og tiltross for at norsk fotball suger så kreves det fortsatt hard trening fra tidlig av og hundrevis timer med løkkefotball for at engang komme i nærheten av Tippeligaen, Og selv om Myhre ikke hadde så stor suksess med VIF i Tippeligaen så har han likevel vært trener i 2. Div, Assi.Trener og trener for VIF også har han itillegg tatt trenerkurs i England og Italia så man kan trygt si at Myhre kan fotball langt bedre enn hva Klaveness kan. Du har rett fotball og kvinnefotball kan ikke sammenlignes, Tempoet, Fysikken, Teknikken, Taktikken og nivået er det veldig,veldig stor forskjell på, Og derfor så synes jeg at det blir for dumt når Lise Klaveness prøver og forklare seerne hva VM spillerne gjorde feil og hva de skulle ha gjort istedenfor i den og den situasjonen når hun selv har spilt fotball som er på barne/ungdomsnivå som best. Også med den bergensdialekten..

Aleksander Schau er bare en vanlig fotballsupporter, Men han sammen med de andre gjestene sier hva de selv synes om kampene de prøver ikke å fremsto som om de vet og kan alt om fotball. Mener du å si at Aleksander Schau er like bra til å analysere fotballkamper som det Tom Nordlie, Petter Myhre eller Drillo er?

Anonymkode: c5819...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:


Mange som klager på hun der. Hun har kanskje kunnskap, men er fryktelig å høre på det stemmeleie. Ser på svensk tv de gangene hun kommenterer. Liker ikke hun nornorske i studio heller. Tåpelig og irriterende kvinnemenneske, passer ikke inn i det hele tatt. Julie i Tv 2 derimot er helt ok. 

Anonymkode: ee22d...dbc

Så kul du er, som bryr deg så mye om hva en kommentator sier at du må se på svensk TV. 

Anonymkode: 4c090...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi høres kanskje litt simple ut nå, men NRK er helkt på trynet når de satser LK som ekspert/sidekommentator. Eneste grunn er nok et eller annet kvoteringsgreier, feminister i ledelsen elns.  Helt  fullstendig uprofft.

Anonymkode: ee22d...dbc

Skulle heller hatt Tom «metoo» Nordlie, kanskje?

Anonymkode: 4c090...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nesten like fæl å høre på som LK, bare for å si det. JM er en helt grusom masekopp, klarer han ikke.

Jeg har ikke ment at de må ha spilt på et nivå. Det er jo tull å si, enig med deg i det. Ellers er det sikkert en smaksak hvem man liker og misliker såklart, men LK syns nesten alle er fæl å høre på, med ytterst få unntak.

Anonymkode: ee22d...dbc

Du verden. Nesten alle er visst grusomme å høre på. Du må leve et hardt liv.

Anonymkode: 4c090...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal Sverige og England i ilden, mot henholdsvis Sør-Korea og Tunisia. Jeg er fryktelig spent på hvordan England klarer seg i dette mesterskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, pinar skrev:

Heier på Colombia idag, men får ikke sett kampen

Colombia spiller i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Undermann skrev:

Colombia spiller i morgen.

Ah men jeg får fortsatt ikke sett 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på de svenske fotballsupporterne og sammenlign de mot de norske supporterne :laugh:

Anonymkode: c5819...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Se på de svenske fotballsupporterne og sammenlign de mot de norske supporterne :laugh:

Anonymkode: c5819...f66

Ja, hva ser du?

Anonymkode: 4c090...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg har aldri fulgt med på VM før.. Men kan bare ett lag fra hver gruppe komme videre? Eller kan for eksempel to lag fra gruppe D møtes i finalen?

Anonymkode: a9f09...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg har aldri fulgt med på VM før.. Men kan bare ett lag fra hver gruppe komme videre? Eller kan for eksempel to lag fra gruppe D møtes i finalen?

Anonymkode: a9f09...f03

De to lagene som går videre fra hver gruppe havner også på hver sin halvdel av sluttspill-treet, og kan eventuelt møte hverandre igjen i finalen eller bronsefinalen (men ikke før). Vinneren av gruppe A møter toeren i gruppe B (og omvendt) i neste runde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...