Gå til innhold

Datteren min knakk fortenner på skolen i dag, må jeg betale?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Måtte til privat tannlege og jeg ringte som en gal rundt. Til og med på legevakta, men der ble vi henvist videre.

Hun knakk to fortenner på sfo på sparkesykkel. Kan kreve rotfylling og krone i fremtiden...Krevde over 2 timer hos tannlege.

Er jo bare det offentlige som dekker barn? Ringte tannlegevakt (kom ikke gjennom) og offentlige tannleger (men de stenger 16.00). Kom oss ikke til tannlege før 1 time og 15 min etter ulykken og da hadde jeg ringt 7-8 stykker! Hilsen alenemor til 9 åring :) (slapp å betale idag, skal kontakte de på fredag).. 

Anonymkode: e30f9...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skolen skal ha forsikring som dekker slike ting.

Anonymkode: ad380...f63

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor måtte hun til privat tannlege? Offentlig tannlege fikser nok dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen skal dekke det egentlig... men min erfaring er; om 5-10 år når man får problemer med tennene og er over 18. Så går alle rundt og legger ansvar på andre. Skolen sier NAV, NAV sier helfo, Helfo sier skole. 

 

Anonymkode: a2750...7f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke betale men sørg for å få papirer på dette her! Både fra skolen og tannlegen! For om hun får problemer pga dette i fremtiden skal hun ikke betale! 

Anonymkode: cdad3...5fc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, funginger skrev:

Hvorfor måtte hun til privat tannlege? Offentlig tannlege fikser nok dette.

Leste du innlegget mitt? Deler av tennene hennes var slått ut og ingen offentlige tok oss imot eller svarte på tlf! På legevakten fikk jeg beskjed å ringe rundt selv og ungen hadde vondt. 

Anonymkode: e30f9...6c9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å understreke noe viktig; få det registrert at det skjedde i skolesammenheng. Jeg slapp å betale 6000 av totalt 8000kr for en stund siden fordi jeg hadde plager med en tann jeg skadet i skolen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frekvens skrev:

Bare for å understreke noe viktig; få det registrert at det skjedde i skolesammenheng. Jeg slapp å betale 6000 av totalt 8000kr for en stund siden fordi jeg hadde plager med en tann jeg skadet i skolen.

Fikk beskjed av tannlege at det skal registreres som "yrkesskade" siden det skjedde på skolen. Skal fylle ut papirer fredag, idag måtte de gå to timer overtid pga oss. 

Anonymkode: e30f9...6c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med vi kan få en slags rapport fra skolen også? Dette er nytt for meg. TS. 

Anonymkode: e30f9...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måtte til privat tannlege og jeg ringte som en gal rundt. Til og med på legevakta, men der ble vi henvist videre.

Hun knakk to fortenner på sfo på sparkesykkel. Kan kreve rotfylling og krone i fremtiden...Krevde over 2 timer hos tannlege.

Er jo bare det offentlige som dekker barn? Ringte tannlegevakt (kom ikke gjennom) og offentlige tannleger (men de stenger 16.00). Kom oss ikke til tannlege før 1 time og 15 min etter ulykken og da hadde jeg ringt 7-8 stykker! Hilsen alenemor til 9 åring :) (slapp å betale idag, skal kontakte de på fredag).. 

Anonymkode: e30f9...6c9

En privatpraktiserende Norsk tannlege skal både vite prosedyrene ved denne typen skader og er pliktig til å gi deg relevant informasjon. 

Er det skrevet skademelding fra skolens side? Hva har du av forsikringer selv? 

Anonymkode: 14014...4b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en venninne knakk en fortann på barneskolen for ca 10 år siden. Den får hun fikset ubegrenset gratis hos offentlig tannlege. Den offentlige tannlegen i området er dessverre ubrukelig på det kosmetiske. Tannen så ikke ut. Hun  gikk privat til slutt. Da fikk hun dekket opp til taksten hos offentlig tannlege, mellomlegget måtte hun betale selv. Hun fikset den for ca 2 år siden. 

Pass på all dokumentasjon, du burde få noe tilbake i hvert fall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SFO skal ha skrevet skademelding som sendes til NAV, som skal betale skaden. Denne skademeldingen gjelder også for all fremtidig behandling av skaden. Spør SFO på fredag! Hilsen lærer 😊

Anonymkode: 46bd7...c69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En privatpraktiserende Norsk tannlege skal både vite prosedyrene ved denne typen skader og er pliktig til å gi deg relevant informasjon. 

Er det skrevet skademelding fra skolens side? Hva har du av forsikringer selv? 

Anonymkode: 14014...4b6

Om skolen har skrevet skademelding vet jeg ikke, dro i full fart fra sfo til legevakt. Har reiseforsikring på meg og barna som skal dekke oss alle med engang vi går ut av husets fire vegger her. 

Anonymkode: e30f9...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

SFO skal ha skrevet skademelding som sendes til NAV, som skal betale skaden. Denne skademeldingen gjelder også for all fremtidig behandling av skaden. Spør SFO på fredag! Hilsen lærer 😊

Anonymkode: 46bd7...c69

Takk for svar!

Anonymkode: e30f9...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om skolen har skrevet skademelding vet jeg ikke, dro i full fart fra sfo til legevakt. Har reiseforsikring på meg og barna som skal dekke oss alle med engang vi går ut av husets fire vegger her. 

Anonymkode: e30f9...6c9

Da har du rikelig med dekning både på forsikring og via Helfo. Det er feil at Nav skal dekke tannlege, tannlege sogner under Helfo. 

Få bekreftelse hos sfo og snakk med forsikringsselskapet, de kan søke regress hos Helfo. 

Vær nøye med å få ut tannlegejournalen til barnet i forbindelse med all behandling av skaden og oppbevar den på sikker måte, resten av barnets levedager. 

Anonymkode: 14014...4b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

SFO skal ha skrevet skademelding som sendes til NAV, som skal betale skaden. Denne skademeldingen gjelder også for all fremtidig behandling av skaden. Spør SFO på fredag! Hilsen lærer 😊

Anonymkode: 46bd7...c69

Er du sikker? Jeg er nemlig ganske sikker på at det hadde vært en selvfølge om det var i SKOLEtiden, men ikke når det er SFO. Dette fordi SFO er et frivillig tilbud. Og hvis sparkesykkelen var noe hun hadde med hjemmefra, er det «lost case». 

Anonymkode: 112fb...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen/SFO har ansvar uavhengig hvem som eier sparkesykkelen. Be om at det skrives skademelding på det (det skal de egentlig gjøre uten at du ber om det). 

Minstemann her var på skoletur og hadde med kniv for å spikke, han skar seg i fingeren, med egen kniv, men det ble jo likevel skrevet skademelding og registrert som yrkesskade.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...