Gå til innhold

Kan jeg støvsuge på 17. mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det bor ingen under meg og er ikke lytt. Jeg venter gjester fredag og har ikke tid før de kommer da jeg er på jobb. De blir til 2. pinsedag. 

 

Anonymkode: f49b1...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle du ikke kunne gjøre det? Ja, noen vil sikkert mene du bryter helligdagsloven men så lenge du ikke starter klokken 7 om morgenen eller etter 23 om kvelden gjør det vel ingenting! Det hadde vært verre om du skulle ha vasket bilen med høytrykksspyler eller motorsag på trær eller lignende!

Anonymkode: 9c1e4...0e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle du ikke kunne gjøre det? Ja, noen vil sikkert mene du bryter helligdagsloven men så lenge du ikke starter klokken 7 om morgenen eller etter 23 om kvelden gjør det vel ingenting! Det hadde vært verre om du skulle ha vasket bilen med høytrykksspyler eller motorsag på trær eller lignende!

Anonymkode: 9c1e4...0e2

:riste: det gjør hun ikke. Det er lov å bråke på 1.  og 17. mai.

Anonymkode: 0a739...fc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke lage lyd på rød dager. Ikke bare må du vente med støvsuging, må du prompe skal du holde deg til fredag.

Anonymkode: be8b6...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke lage lyd på rød dager. Ikke bare må du vente med støvsuging, må du prompe skal du holde deg til fredag.

Anonymkode: be8b6...531

Se her: "

Men hva med de røde fridagene som ikke er religiøse helligdager, som 1. og 17. mai? Disse er ifølge loven kategorisert som høytidsdager, og skal være likestilt med søndager og helligdager. Altså skulle man tro at gressklipping og trefelling heller ikke er tillatt disse dagene.

Men det er feil. Selv om mange av reglene for disse dagene sammenfaller med regler for helligdager, er unntaket helligdagsfreden.
Lov om 1. og 17. mai som høgtidsdager

1. og 17. mai er høgtidsdager og skal være jamstelt med søndager, men ikke når det gjelder føresegner om kirkelige handlinger eller helligdagsfreden.

Kilde: Lovdata.no"

Anonymkode: 0a739...fc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor støvsuger du ikke nå? :klo:

Anonymkode: 03949...1e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bor ingen under meg og er ikke lytt. Jeg venter gjester fredag og har ikke tid før de kommer da jeg er på jobb. De blir til 2. pinsedag. 

 

Anonymkode: f49b1...d3d

Hvem frykter du da? Støvsugeroppsynet:fnise:?

Anonymkode: 542ba...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...