Gå til innhold

Er alle menn udugelige på å holde orden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grøss...Er du ei med støv på hjernen som nesten måler lengden på gressstråene i hagen? Kvinner med sinnsyke standarder som må ha alt perfekt på grunn av ustabilt selvbilde er rimelig slitsomt det også.

Anonymkode: f69f0...8b1

Dette. Petimeterforelder som ungene vil ta skade av i det lange løp.

Fordi de ser fasaden og intet annet.

Ganske kvalmende igrunn.

Anonymkode: fb872...ec9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror rett og slett det handler om hvilken standard man har. Mange menn har ikke i nærheten samme krav som kvinner når det kommer til orden, rett og slett. Hvis dette er et problem, bør disse kvinnene finne seg en mann som er på hennes nivå, så får han finne seg en kvinne som er glad i han og respekterer han for noe annet enn hans ordenssans.....

Anonymkode: 0a9a2...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror rett og slett det handler om hvilken standard man har. Mange menn har ikke i nærheten samme krav som kvinner når det kommer til orden, rett og slett. Hvis dette er et problem, bør disse kvinnene finne seg en mann som er på hennes nivå, så får han finne seg en kvinne som er glad i han og respekterer han for noe annet enn hans ordenssans.....

Anonymkode: 0a9a2...8f0

Problemet er jo at ikke så rent få har som standard at det er greit at det flyter og gror igjen av møkk og rot. 

Anonymkode: d02cd...cf2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er også fryktelig lat og udugelig. Sliter meg ut med både hus, barn og jobb. 

Det slår meg som interessant hvordan kvinnen får skylden uansett hva det dreier seg om. Er det mannen som ikke bidrar er det kvinnens feil. Enten stiller hun for høye krav eller tillater latskap. Kvinnen har gjort mannen lat, selvfølgelig. Ingen mann kan stilles ansvarlig for å være oppegående nok til å ta ansvar. 

Bare vit det TS at uansett hva du skriver her så er det din feil at huset flyter og mannen ikke drar sin del av lasset. 

Anonymkode: 595b2...cd3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og har det mer rotete når jeg bor alene enn når jeg er sammen med en mann. Mitt rot som ikke skjemmer andre. 

Har vært sammen (bodd) med par menn. En lot det meste være til meg, men laget ofte middag, oppvask, vasket klær og tok skippertak som å rense stekeovn, vaske vinduer, rense kaffetrakter, ta alle bøkene ut av hyllene og tørke støv av dem. Vi hadde omtrent samme standard til å ha det ryddig, og jeg ble aldri overveldet av husarbeid selv om det daglige mest var mitt ansvar (ikke å rydde). Jeg hadde barn. Det hadde ikke han. Vi fungerte bra sammen på det med huslige ting. 

Men, jeg har også vært sammen med en som overlot nesten alt til meg. Han skulle pusle med bilen. Jeg spurte om vi kunne bytte. Foretrekker å vaske og polere bil når det er varmt ute fremfor å støvsuge en enebolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er mye mer ryddig og opptatt av å ha det rent og pent enn meg. Han får spasmer når ungen går rundt og spiser eller får en kopp melk i sofaen. Nesten. Hehe. Alle søsknene er sånn, svigermor har støv på hjernen så de har nok blitt smittet derfra. Jeg syns litt rot er sjarmerende og «ser» kanskje ikke støv og skit på samme måte som han. Men jeg både rydder og vasker, altså. Bare for å ha sagt det :) bare ikke like bra og ofte som min mann kunne ønske. Hehe.

Sist han var alene hjemme en helg vasket han alle vinduene og renset sofaen og rengjorde hele ventilatorsystemet i tillegg til grundig husvask. Uten at jeg ba han om det på noen måte, og uten at han «skrøyt» eller ga noe forvarsel om at jeg kom hjem til et strøket hjem. Ble bare veldig positivt overrasket når jeg kom hjem. Det er hyggelig og noe han vet jeg setter stor pris på, så jeg er flink til å fortelle han det også 😊 jeg har heldigvis andre gode sider... håper jeg 😂

Anonymkode: 10aec...641

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dama var hjemme i dag, og hadde ansvar for å gjøre bilen klar til pinsetur med stasjonsvognen. Ikke en voldsom oppgave, men skifte motorolje og tennplugger. Noe jeg kunne tatt på en time selv. Da jeg kom hjem så det om mulig verre ut enn da jeg dro. Hun mener selv hun virkelig har stått på. Ser hun har jekket opp bilen og startet på arbeidet. Men ellers er det olje utover garasjegulvet, en haug med verktøy, pluggledningene henger løst, bilen fortsatt på bukker osv. Jeg mener at hun har et ansvar for å fullføre hele jobben, ikke bare så forbannet halvveis. Problemet er at hun ikke ser det, eller at det ikke er så nøye. Men nå går jeg faktisk og peker. Blir så sykt forbanna. Voksenopplæring!

Anonymkode: c5fd9...225

Ser hva du prøver på. Kunne vært en skikkelig innertier hadde det ikke vært for at bilen er min, og mannen har mindre peiling på bil enn meg. På den fronten skjer det dessverre heller ingenting om ikke jeg tar ansvar for å få bilen på service/verksted. 

Synes heller ikke at du scorer særlig med kjønnsrolle-vinklingen, med tanke på at både hus og bil burde vært begges ansvar i et likestilt hjem. Dog kan vel ikke det å skifte tennplugger sammenlignes med å tørke støv. 

Anonymkode: 6d40c...edf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Petimeterforelder som ungene vil ta skade av i det lange løp.

Fordi de ser fasaden og intet annet.

Ganske kvalmende igrunn.

Anonymkode: fb872...ec9

Petimeterforelder faktisk. Prøv heller utslitt og utbrent forelder som må ta ansvar for alt på hjemmebane i tillegg til hundre prosent jobb. Det eneste som er kvalmende er at det liksom skal være greit at mannen ikke gjør noe, og kvinnen gjør alt. Nåde den som prøver å endre på det. 

Anonymkode: 6d40c...edf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mann er også fryktelig lat og udugelig. Sliter meg ut med både hus, barn og jobb. 

Det slår meg som interessant hvordan kvinnen får skylden uansett hva det dreier seg om. Er det mannen som ikke bidrar er det kvinnens feil. Enten stiller hun for høye krav eller tillater latskap. Kvinnen har gjort mannen lat, selvfølgelig. Ingen mann kan stilles ansvarlig for å være oppegående nok til å ta ansvar. 

Bare vit det TS at uansett hva du skriver her så er det din feil at huset flyter og mannen ikke drar sin del av lasset. 

Anonymkode: 595b2...cd3

Har skjønt det. En del som føler seg truffet kanskje? 

Anonymkode: 6d40c...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...