Gå til innhold

Er alle menn udugelige på å holde orden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke med i Ottar eller noe sånt... Men jeg spør seriøst, og litt fortvilt, om flere opplever at omtrent alle menn er håpløse i å holde orden og organisere/ferdigstille ting? Mulig jeg er veldig uheldig med menn i mitt liv. Men snakker seriøst om alt fra far, bror, sjef, samboer og ekser. For ikke å snakke om menn man er i kontakt med fra byggefirma og slike ting. Det er så sløvt og halvgodt. 

Mannen var hjemme i dag, og hadde ansvar for å ordne huset til 17. mai-selskap og pinsehelg. Ikke en voldsom oppgave, men rydde og tørke litt støv. Noe jeg kunne tatt på en time selv. Da jeg kom hjem så det om mulig verre ut enn da jeg dro. Han mener selv han virkelig har stått på. Ser han har tørket litt støv og støvsugd. Men eller er det rot på alle benker, klesvasken henger ennå, haug med håndduker, finklær til barna ikke strøket osv. Jeg mener at han har et ansvar for å fullføre hele jobben, ikke bare så forbannet halvveis. Problemet er at han ikke ser det, eller at det ikke er så nøye. Men nå går jeg faktisk og peker. Blir så sykt forbanna. Voksenopplæring! 

Anonymkode: 6d40c...edf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I feel you! Min samboer er helt lik og jeg holder det ikke ut.. Revurderer faktisk forholdet for jeg orker ikke dette og eventuelle barn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere bare har litt forskjellig standard? Det er ikke sikkert at det gjør noe for han at skjortene ikke er strøket eller at det henger litt klesvask oppe selv om det er 17.mai. Har dere snakket om dette? Dere må jo bli enige om hva som er den standarden dere forventer til en hver tid og så jobbe ut fra dette.

Om dere hadde blitt enige om at han skulle rydde, vaske, stryke og brette klær og dette var avklart, ville han ikke gjort det? Det er forskjell for meg i om han bare ikke orker å gjøre det (det er det ok å bli sint for) eller at han ikke ser jobben, da må man avklare hva forventningene er. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, TulleJenny skrev:

I feel you! Min samboer er helt lik og jeg holder det ikke ut.. Revurderer faktisk forholdet for jeg orker ikke dette og eventuelle barn. 

Han var faktisk ikke så ille før vi fikk barn. Men det er noe med at total mengde av ansvar og ting som må gjøres har steget. 

Anonymkode: 6d40c...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke med i Ottar eller noe sånt... Men jeg spør seriøst, og litt fortvilt, om flere opplever at omtrent alle menn er håpløse i å holde orden og organisere/ferdigstille ting? Mulig jeg er veldig uheldig med menn i mitt liv. Men snakker seriøst om alt fra far, bror, sjef, samboer og ekser. For ikke å snakke om menn man er i kontakt med fra byggefirma og slike ting. Det er så sløvt og halvgodt. 

Grøss...Er du ei med støv på hjernen som nesten måler lengden på gressstråene i hagen? Kvinner med sinnsyke standarder som må ha alt perfekt på grunn av ustabilt selvbilde er rimelig slitsomt det også.

Anonymkode: f69f0...8b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Arata skrev:

Kanskje dere bare har litt forskjellig standard? Det er ikke sikkert at det gjør noe for han at skjortene ikke er strøket eller at det henger litt klesvask oppe selv om det er 17.mai. Har dere snakket om dette? Dere må jo bli enige om hva som er den standarden dere forventer til en hver tid og så jobbe ut fra dette.

Om dere hadde blitt enige om at han skulle rydde, vaske, stryke og brette klær og dette var avklart, ville han ikke gjort det? Det er forskjell for meg i om han bare ikke orker å gjøre det (det er det ok å bli sint for) eller at han ikke ser jobben, da må man avklare hva forventningene er. 

Det er helt sant at det har noe med forventninger å gjøre. Min oppfatning av å rydde huset ordentlig er nok annerledes enn hans. Og litt rot kan jeg leve med. Hadde hatt null problem med litt småting. Men når det regelrett flyter, så er det ikke greit. Jeg kommer hjem fra en lang arbeidsdag. Nekter denne dobbeltarbeidende rollen. Så han får holde på til han er ferdig i kveld. Selv om det blir til midnatt. Nekter å akseptere dette. Er en del andre ting som skal gjøres også. Henge opp ett par bilder, selge noe barneutstyr på Finn, kjøre noen esker skrot på dynga. Og det skjer ikke noe. Det er ikke noe tak eller initiativ på fyren. Jeg kjenner jeg blir så sint!! 

Må legges til at jeg gjør min del og mer til altså. Men kanskje utrolig mye av det usynlige arbeidet. Han vet ikke hvor mye jeg gjør, rett og slett. 

Jeg trives ikke med rot rundt meg. Og jeg rydder og rydder. To minutter etterpå tømmer han lommene på benken jeg ryddet. 

Anonymkode: 6d40c...edf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Grøss...Er du ei med støv på hjernen som nesten måler lengden på gressstråene i hagen? Kvinner med sinnsyke standarder som må ha alt perfekt på grunn av ustabilt selvbilde er rimelig slitsomt det også.

Anonymkode: f69f0...8b1

Slutt å vær teit! Trenger ikke automatisk å ha støv på hjernen for å synes det er åkei at det ryddes litt til et selskap, og at det faktisk er like mye hans ansvar som mitt å sørge for det. 

Anonymkode: 6d40c...edf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke med i Ottar eller noe sånt... Men jeg spør seriøst, og litt fortvilt, om flere opplever at omtrent alle menn er håpløse i å holde orden og organisere/ferdigstille ting? Mulig jeg er veldig uheldig med menn i mitt liv. Men snakker seriøst om alt fra far, bror, sjef, samboer og ekser. For ikke å snakke om menn man er i kontakt med fra byggefirma og slike ting. Det er så sløvt og halvgodt. 

Mannen var hjemme i dag, og hadde ansvar for å ordne huset til 17. mai-selskap og pinsehelg. Ikke en voldsom oppgave, men rydde og tørke litt støv. Noe jeg kunne tatt på en time selv. Da jeg kom hjem så det om mulig verre ut enn da jeg dro. Han mener selv han virkelig har stått på. Ser han har tørket litt støv og støvsugd. Men eller er det rot på alle benker, klesvasken henger ennå, haug med håndduker, finklær til barna ikke strøket osv. Jeg mener at han har et ansvar for å fullføre hele jobben, ikke bare så forbannet halvveis. Problemet er at han ikke ser det, eller at det ikke er så nøye. Men nå går jeg faktisk og peker. Blir så sykt forbanna. Voksenopplæring! 

Anonymkode: 6d40c...edf

Jeg hadde én kjæreste som var skikkelig dårlig på sånt (og egentlig ganske grisete av seg). Ellers har alle mennene jeg har vært borti, både i kjærlighetslivet og ellers, vært svært ryddige og renslige av seg. Type "plettfritt hjem". Men vi er vel forskjellige, både kvinner og menn.

Endret av CoolSistah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både menn og kvinner er vel ganske udugelige på det de ikke har lært fra før. Når det gjelder å holde orden i huset, har mange menn rett og slett ikke lært stort om det. De er gjerne vant til at mor ordner opp, og forventer det samme av kone/samboer.

Det har vært en stadig kilde til frustrasjon i samboerforhold, sånn sett er jeg glad jeg bor alene nå.

Ønsker deg uansett en god 17.mai, TS! :flagg:

Anonymkode: c5940...25a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, jeg og bror min er litt for glad i system, symmetri, orden osv osv. Jeg må stadig minne han på at det er vi som er de sære tullingene og at de (noe over gjennomsnittet) rotete kvinnfolkene våre er helt normale. 

Endret av frekvens
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan menn holde orden, utføre kompliserte oppgaver og holde tidsfrister. Mange har det som yrke. 

Anonymkode: 0e753...eb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både menn og kvinner er vel ganske udugelige på det de ikke har lært fra før. Når det gjelder å holde orden i huset, har mange menn rett og slett ikke lært stort om det. De er gjerne vant til at mor ordner opp, og forventer det samme av kone/samboer.

Det har vært en stadig kilde til frustrasjon i samboerforhold, sånn sett er jeg glad jeg bor alene nå.

Ønsker deg uansett en god 17.mai, TS! :flagg:

Anonymkode: c5940...25a

Takk det samme:)

Anonymkode: 6d40c...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, frekvens skrev:

Neh, jeg og bror min er litt for glad i system, symmetri, orden osv osv. Jeg må stadig minne han på at det er vi som er de sære tullingene og at de (noe over gjennomsnittet) rotete kvinnfolkene våre er helt normale. 

Har aldri møtt en slik mann. Virker herlig! Hadde trivdes mye bedre med det. 

Anonymkode: 6d40c...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann er veldig god på å holde orden. Litt irriterende god, da han irettesetter hvis noe står galt plassert

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan menn holde orden, utføre kompliserte oppgaver og holde tidsfrister. Mange har det som yrke. 

Anonymkode: 0e753...eb3

Jeg må ha vært utrolig uheldig... 

Anonymkode: 6d40c...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, exictence skrev:

Min mann er veldig god på å holde orden. Litt irriterende god, da han irettesetter hvis noe står galt plassert

 

Tja, det finnes vel en mellomting;)

Anonymkode: 6d40c...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tja, det finnes vel en mellomting;)

Anonymkode: 6d40c...edf

Det er det aller beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå hadde vi selvsagt en kjempekrangel. Men Jeg har ikke tenkt å gi meg denne gangen. Innser at jeg må stille ordentlige og konkrete krav til han, og lage et helvete hvis han ikke gjør noe snart. Hvis ikke blir jeg gående å føle at han er tiltaksløs og særdeles uattraktiv, og mistrives med at det er jeg som må dra hele lasset alltid. 

Anonymkode: 6d40c...edf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene. Her måtte jeg ordne alt med kakebaking, husvask og skjortestryking før jeg gikk på kveldsvakt. Mannen vet ikke engang hvor sine egne klær ligger engang. Noen ganger går han uten boxer i dagevis fordi han ikke finner dem 😅 og jeg vil ikke finne dem for ham. Skal på jobb igjen imorgen tidlig så da måtte jeg bare gjøre alt klart, hvis ikke blir jeg nedringt med telefoner  om " hva skal jeg ta på ungen " , hvor er flagget m.m.  Dette er en oppegående mann ellers altså. 

Anonymkode: 6ec1c...6df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok mer velsignet med menn som har en sterk ordensans. Som faktisk må ha det ryddig rundt seg. Noen må til og med ha både struktur og orden. 

Så de finnes.. jeg synes det ligger i personligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...