Gå til innhold

Streiken i NRK


Drizzt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestinnom
Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Da løy han til deg. Slike konyrollører glir dessverrr glatt inn i NRKs generelle mangel på moral.

Han sa også: «snart må alle med PC betale lisens. Alle boliger med uttak i veggen er lisenspliktige».

Merkelig om han skulle lyve? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Gjestinnom skrev:

Han sa også: «snart må alle med PC betale lisens. Alle boliger med uttak i veggen er lisenspliktige».

Merkelig om han skulle lyve? 

Om det er merkelig eller ikke spiller ingen rolle, løgn var det okke som.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemoren
11 timer siden, Inspektøren skrev:

 

Det som er også er interessant, er jo at dama til Trond Giske er uorganisert...... En morsom liten detalj i saken :)

Eller kanskje hun er organisert i et annet forbund enn de som er tatt ut i streik er?
(På min arbeidsplass var vi i alle fall organiserte i 3 ulike forbund)

 

Når det gjelder streiken er jeg likegyldig til den, bortsett fra at jeg misliker sterkt at begge sider bruker eldre og syke mennesker som pressmiddel i en arbeidskonflikt.  (17.mai-sendingen)

Endret av Rosemoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gjestinnom skrev:

Han sa også: «snart må alle med PC betale lisens. Alle boliger med uttak i veggen er lisenspliktige».

Merkelig om han skulle lyve? 

Når "snart" blir, er egentlig uvesentlig og påvirker uansett ikke lisenskontrolløren rettigheter nå på noe som helst vis. At alle med mediemottakere av noe slag (dvs. at man gjør det teknologiuavhengig, ikke bare for apparater eller dingser som har tradisjonell tv mottaker) må betale lisens er bare en av flere lisens/finansieringsmodeller som diskuteres i offentligheten og på stortinget. En annen modell er at hele lisensen tas over skatteseddelen. Men det spiller ingen rolle før det eventuelt blir vedtatt en endring av dagens lisensordning, inntil da må man kun betale om man har et apparat med tradisjonell TV-inngang, altså den typiske antenneinngangen. Apparater som har dette er typisk TV'er, dekoderbokser fra Get/Canal Digital etc. og videre enkelte DVD/Bluerayspillere osv. Det er kun hvis man har et eller flere av slike apparater man må betale lisens. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets 17. mai-sending er vel tidenes beste fra NRK? Streiken gjør at man blir kvitt mesteparten av det idiotiske pjattet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært forfriskende herlig å nyte solskinnsdagene uten NRK de siste dagene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Husholdning1 skrev:

Hva med å heve standarden på jobben de gjør først og deretter kreve økt lønn?

Nææææ, nå krever du for mye! :P

 

Tittet litt på Tv2 sin sending fra Oslo og ble forferdet over hvor mange jentebarn med hijab jeg så i toget :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
Akkurat nå, Drizzt skrev:

Nææææ, nå krever du for mye! :P

 

Tittet litt på Tv2 sin sending fra Oslo og ble forferdet over hvor mange jentebarn med hijab jeg så i toget :(

Jeg også hadde på Tv 2, og ble rett og slett trist av å se på sendingen fra Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Leifern skrev:

Årets 17. mai-sending er vel tidenes beste fra NRK? Streiken gjør at man blir kvitt mesteparten av det idiotiske pjattet.

Da er det bare å streike hvert år eller hva? :fnise: Jeg har lyden av som regel og har bildene i bakgrunnen mens vi gjør oss klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Drizzt skrev:

Nææææ, nå krever du for mye! :P

 

Tittet litt på Tv2 sin sending fra Oslo og ble forferdet over hvor mange jentebarn med hijab jeg så i toget :(

Det la jeg merke til også, noe jeg syntes skurrer mer en om en mot formodning skulle se et utenlandskflagg, sett fra en annen side så er det jo faktisk bedre at de går i toget en at de sitter hjemme med hijaben sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/16/2018 at 9:05 PM, Rosetelys said:

Kanskje hun ikke trenger tryggheten ved å være organisert? Kanskje hun ikke syns det er så viktig å være solidarisk? Her blir det bare spekulasjoner...

Det er som om dama til Nils Arne Eggen skulle heiet på Brann når Eggen var hovedtrener for Rosenborg.

https://www.dagbladet.no/nyheter/vi-har-itj-rad-te-a-mist-han-trond-giske/69760454

"Vi har ikke råd til å miste han Trond". Nei, men LO får ikke dama hans som medlem, så dypt strekker interessen for LO seg i familien Giske.

Er hun innbitt LO-motstander, , eller gir hun bare faen, de som er mannens viktigste støttespillere i hans politiske karriere er ikke viktig? Sånn som tusener andre unge arbeidere som ikke synes LO er noe viktig?

Oh, Arbeiderpartiet. Det nye slagordet: "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør". :)

Endret av ops2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Apis skrev:

Det la jeg merke til også, noe jeg syntes skurrer mer en om en mot formodning skulle se et utenlandskflagg, sett fra en annen side så er det jo faktisk bedre at de går i toget en at de sitter hjemme med hijaben sin

Enig at det er bedre at de går i toget, men da blir også problemet enda mer synlig og vanskelig å benekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
6 minutter siden, Drizzt skrev:

Enig at det er bedre at de går i toget, men da blir også problemet enda mer synlig og vanskelig å benekte.

Hva er galt med at problemet blir mer synlig? For min del er det bare bra. Det er lettere å argumentere når folk faktisk får sett det med egne øyne.

Hvis feks jeg hadde vært turist fra et annet land og dro til Oslo spesifikt på 17. mai fordi jeg ville oppleve den mest storslagne nasjonaldagsfeiringen som finnes i verden, jeg hadde blitt så skuffet jeg. Skuffet og lei meg. Når jeg er ute og reiser er jeg ute etter å oppleve kulturen, maten, menneskene som er der og severdigheter. Dette er, i tillegg til utvanning av folket, det tristeste med innvandringen. Vi mister det særegne europeiske som våre forfedre har jobbet så hardt for å bygge opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Rosetelys skrev:

Hva er galt med at problemet blir mer synlig? For min del er det bare bra. Det er lettere å argumentere når folk faktisk får sett det med egne øyne.

Hvis feks jeg hadde vært turist fra et annet land og dro til Oslo spesifikt på 17. mai fordi jeg ville oppleve den mest storslagne nasjonaldagsfeiringen som finnes i verden, jeg hadde blitt så skuffet jeg. Skuffet og lei meg. Når jeg er ute og reiser er jeg ute etter å oppleve kulturen, maten, menneskene som er der og severdigheter. Dette er, i tillegg til utvanning av folket, det tristeste med innvandringen. Vi mister det særegne europeiske som våre forfedre har jobbet så hardt for å bygge opp.

For min del er det bare positivt at problemet blir mer synlig :) Men det er ikke alle som er så begeistret for å få servert realiteten i fjeset. Da blir det vanskeligere å selge løgnene. Men enig med deg ellers. Jeg vil også oppleve det lokale når jeg er ute og reiser et sted og kommer til å bli veldig skuffet hvis jeg ser noe annet. Tross alt kan jeg reise til Midt-Østen eller Afrika hvis jeg vil oppleve det de har å tilby. Men når det gjelder barnehijab er det ekstra sårt for det viser bare at integreringen der har feilet og kvinneundertrykkelse applauderes i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner ikke nyheter fra NRK, de har en politisk vinkling i alt de driver med. Derimot er nok Ap, Sv og Lo litt redde for at folk skal finne andre nyhetskilder. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var herlig å se en sending uten all praten!

Journalistene har rett til å streike for sine rettigheter, så det er helt greit! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...