Gå til innhold

Gå fra Mac til Windows?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hold deg til det tråden handler om? Vi er faktisk flere som er uenig med deg her. Og det ér relevant for tråden.

Anonymkode: 9b6de...3c8

Nei, det finnes faktisk ikke relevant i det hele tatt. TS ber om råd om bytte av PC og mobil. Spørsmålene TS ber om hjelp med dreier seg om forholdet mellom Mac/Windows/Android. At mobilstråling er grunnen til byttet nevnes bare i forbifarten, og hvorvidt skadevirkningene av dette er innbilt eller ekte har ingen påvirkning på spørsmålene som stilles. 

TS: Mobilstråling er ganske omstridt ... Til en annen gang anbefaler jeg å ikke nevne det dersom det ikke er relevant for spørsmålet, så slipper du at tråden spores av med tull som dette. 

Anonymkode: c4c6d...24b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det finnes faktisk ikke relevant i det hele tatt. TS ber om råd om bytte av PC og mobil. Spørsmålene TS ber om hjelp med dreier seg om forholdet mellom Mac/Windows/Android. At mobilstråling er grunnen til byttet nevnes bare i forbifarten, og hvorvidt skadevirkningene av dette er innbilt eller ekte har ingen påvirkning på spørsmålene som stilles.

Anonymkode: c4c6d...24b

Hun nevner det "i forbifarten" at det er grunnen til at hun vil bytte, så at grunnen hennes er en misforståelse av årsakssammenhenger fra hennes side er høyest relevant for hva hun bør gjøre. Det er klart at man vil få andre svar hvis man lar være å nevne at den egentlige grunnen til at man vil gjøre noe er at man er overtroisk, men de er sannsynligvis dårligere siden ikke man tar tak i den underliggende årsaken.

Anonymkode: d606d...2e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Har hatt Windows i en årrekke, men fikk Mac i 2012. Hadde da fon og padde. En stund både Mac og Windows hjemme. Lot de stå i 3 måneder uten bruk. Windows fikk et kjempeproblem etter dette, jegbrukte TRE DAGER på den :raven:maskinen til å funke igjen. Det var noe som hadde gått galt inni der for maskinen ble enormt treg etterpå- å starte opp kunne glatt ta en time :glare: Mac? Som den aldri hadde hatt pause. Windows sa poff i 2015 (fikk i 2009). Mac’n har jeg ennå ^^, ZIP problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Cata said:

Tja, en av grunnene til at jeg byttet fra Nokia til iPhone var at det var lettere å synkronisere med mac. Når det er sagt så bruker jeg mac hjemme og Windows på jobb og i det store og hele er jeg mest fornøyd med mac. På jobb er alle systemer treeeeeege og det å hale opp et dokument eller regneark tar evigheter. (Har sikkert en del med det øvrige dataoppsettet og alle mulige sikkerhetsinstallasjoner å gjøre også). Men brukeropplevelsen min er at mac er raskere og smidigere og tuller mindre. Tror telefoner og PC'er i dag er såpass kompatible på kryss og tvers at kombinasjonen Samsung telefon og Mac PC ikke skulle ha stort å si. 

Det har du rett i! Jeg hadde android da jeg hadde Mac, og det var en pain in the ass. Så byttet jeg til iPhone, og jeg elsker den! Men jeg var ikke fornøyd med Mac (til mitt formål), så jeg byttet til PC, og PC+iPhone er absolutt ikke noe problem å få til å fungere sammen. Verre andre veien.

Anonymkode: 9b6de...3c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer for penga med PC, og lettere å konfigurere maskina. Men utover dette er det vel hipp som happ. PC har like gode maskiner som Mac, men du må opp i prisklasse.

Anonymkode: ae114...fae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Mer for penga med PC, og lettere å konfigurere maskina. Men utover dette er det vel hipp som happ. PC har like gode maskiner som Mac, men du må opp i prisklasse.

Anonymkode: ae114...fae

Jeg vil si 6-7000 og oppover for en god PC. Men du får en PC som er bedre enn en Mac for en lavere pris enn Macen.

Anonymkode: 9b6de...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 16.54, AnonymBruker skrev:

Jeg må bytte ut min gamle Macbook pro snart, og jeg er i tvil om jeg skal fortsette med Mac, eller gå tilbake til Windows. Har vært veldig fornøyd med Mac, lite tull i forhold til gamle windows maskiner jeg hadde. Men så var det også i den lavere prisgruppen jeg hadde da, noe som sikkert også gjenspeilet seg i holdbarheten.

Har Iphone, eneste smarttelefonen jeg har hatt. Det er jo veldig enkelt og greit når man holder seg til Apple. Men jeg merker at jeg sliter med strålingen fra Iphone, og har derfor bestemt meg for at jeg må kjøpe en tlf som har langt lavere SAR verdi (iphone er versting). Vurderer sterkt Samsung s7 edge.

Hvis jeg går over til Samsung, bør jeg da gå fra Mac til Windows hvis jeg likevel skal bytte pc? 

Har noen her hatt Mac/Iphone i lang tid, og gått over til Windows/Android? Hvordan var det isåfall?

Anonymkode: 5f1bc...81c

Du kan selv se hvor enkelt det å avsløre for mye stråling, i programmet Folkeopplysningen som NRK laget for få år siden. Klikk på lenken så kommer du rett til den. https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/KMTE50007212/sesong-2/episode-2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows 10 har blitt veldig greit å bruke, det er absolutt ikke noe som står tilbake for MacOS/OSX lenger. Stabilt og fint, innebygd antivirus osv. 

Produsentene har vel i disse dager apper for både Windows og Mac til mange av sine telefoner i dag, så her ville jeg undersøkt hva som støttes best med tanke på telefonen du skal ha. Generelt bør det ikke være så veldig stor forskjell. 

Anonymkode: b2bd2...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...