Gå til innhold

Noen som kjenner til Lil Tay


Nera

Anbefalte innlegg

Gjest orfeus
6 minutter siden, Newroz skrev:

Hva i alle dager er dette? 

Det her syns jeg bare var utrolig trist. Jenta er 9 år, og eksponeres for hele verden og spiller tydeligvis en slags rolle foran kamera. Barn skal ikke bli satt foran kamera på denne måte, og være pengemaskin for foreldrene. Jeg forstår ikke at foreldrene vil gjøre dette mot dattera si.

Jeg aldri vi får se det samme i Norge. Og gjør vi det håper jeg noen griper inn - det være seg naboer eller barnevern, for slik bruk av barna sine er absolutt ikke greit. 

Nemlig. Og den naive troen på at dette er styrt og regissert av det lille barnet selv, er ikke til å forstå.

Endret av orfeus
Rettet autokorrekt 🤪
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Newroz
Akkurat nå, orfeus skrev:

Nemlig. Og den naive troen på at dette er styrt og redigert av det lille barnet selv, er ikke til å forstå.

En unge på 9 år har ikke en gang mulighet til å forstå konsekvensen og rekkevidden av å eksponeres i slike kanaler. Nettopp derfor er det foreldrene som må være de ansvarlige og edrulige - men i USA virker det som det er fritt frem å tjene penger på barna sine, og at det er noe som har blitt gjort i mange, mange år. 

Heller en lavmælt befolkning her i kalde nord enn galskapen som herjer over dammen! Og der fikk jeg presset inn litt selvskryt om Norge på 17. mai også :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
11 minutter siden, Newroz skrev:

En unge på 9 år har ikke en gang mulighet til å forstå konsekvensen og rekkevidden av å eksponeres i slike kanaler. Nettopp derfor er det foreldrene som må være de ansvarlige og edrulige - men i USA virker det som det er fritt frem å tjene penger på barna sine, og at det er noe som har blitt gjort i mange, mange år. 

Heller en lavmælt befolkning her i kalde nord enn galskapen som herjer over dammen! Og der fikk jeg presset inn litt selvskryt om Norge på 17. mai også :):)

Hurra for Norge, som fremdeles har troen på at barn skal og må beskyttes :flagg: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nera skrev:

Ut ifra det du har skrevet viker det som du kun har vært innom Instagramen hennes, hun sier ting som gir mening. En 9 åringer pleier å si dumme og helt meningsløse ting. Men det hun her sier gir mening. Det er ikke så mange 9 åringer som i det hele tatt vet hvordan man holder seg interessant både for pengene og populæriteten uten at det skal virke dumt og meningsløst. 

Det stemmer ikke at de fleste niåringer sier dumme og meningsløse ting. Jeg jobber med aldersgruppen og de er ofte fantastisk reflekterte og sier sjelden ting uten grunn. Voksne sier mye mer dumt.

denne ungen sier jo åpenbart ting som ikke er aldersadekvat, men er nøye coachet av en voksen.

Endret av minister-mio
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Belle âme skrev:

Gå inn og sjå du, kva slags foreldre lar ungen sin holde på slikt? Er bare trist heile greiene

Ser ikke hva som er så trist med det, hun tjener jo massevis av penger i tillegg så foreldrene er jo nok uansett fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Nera skrev:

Ut ifra det du har skrevet viker det som du kun har vært innom Instagramen hennes, hun sier ting som gir mening. En 9 åringer pleier å si dumme og helt meningsløse ting. Men det hun her sier gir mening. Det er ikke så mange 9 åringer som i det hele tatt vet hvordan man holder seg interessant både for pengene og populæriteten uten at det skal virke dumt og meningsløst. 

Er hun virkelig forbildet ditt? Hvilke andre forbilder har du? Og hva slags smarte ting sier hun? Alt jeg finner er bare tåpelig - kan du linje til en smart video?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Newroz skrev:

En unge på 9 år har ikke en gang mulighet til å forstå konsekvensen og rekkevidden av å eksponeres i slike kanaler. Nettopp derfor er det foreldrene som må være de ansvarlige og edrulige - men i USA virker det som det er fritt frem å tjene penger på barna sine, og at det er noe som har blitt gjort i mange, mange år. 

Heller en lavmælt befolkning her i kalde nord enn galskapen som herjer over dammen! Og der fikk jeg presset inn litt selvskryt om Norge på 17. mai også :):)

Jeg er nesten 100% sikker på at hun alltid har vært slik, hun hadde livestrem da hun var 7 år, og akkurat på samme måte er det hun reagerer. Hun «flexer» penger på skolen mot de barna som prøver å plage henne. Så pengene har også nesten alltid vært slik, bare at hun begynnere å få flere og flere av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, minister-mio skrev:

Det stemmer ikke at de fleste niåringer sier dumme og meningsløse ting. Jeg jobber med aldersgruppen og de er ofte fantastisk reflekterte og sier sjelden ting uten grunn. Voksne sier mye mer dumt.

denne ungen sier jo åpenbart ting som ikke er aldersadekvat, men er nøye coachet av en voksen.

Det er ikke så ofte en 9 åringer sier «smarte» ting og som gir mening, assa at de har poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ellevill skrev:

Er hun virkelig forbildet ditt? Hvilke andre forbilder har du? Og hva slags smarte ting sier hun? Alt jeg finner er bare tåpelig - kan du linje til en smart video?

Se livestrem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nera skrev:

Se livestrem

Link til et eller annet smart, det burde være enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare søk lik Tay livestrem eller noe om fighten. (Livestrem, ikke video)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nera skrev:

Bare søk lik Tay livestrem eller noe om fighten. (Livestrem, ikke video)

Men jeg finner ikke noe smart, derfor ber jeg deg linke til noe som er smart eller i det minste gi eksempler på det.

Alt jeg finner er idiotiske greier som dette. Du mener det er smart og forbilledlig??

https://youtu.be/P2pZJCGi-Vs

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nera skrev:

Det er ikke så ofte en 9 åringer sier «smarte» ting og som gir mening, assa at de har poeng.

For noe vås

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ellevill skrev:

Men jeg finner ikke noe smart, derfor ber jeg deg linke til noe som er smart eller i det minste gi eksempler på det.

Alt jeg finner er idiotiske greier som dette. Du mener det er smart og forbilledlig??

https://youtu.be/P2pZJCGi-Vs

 

Du finne ikke noe smart, og derfor ber meg sende link? Så du har trua på at jeg kommer til å sende den så kalte smarte videoen. Den linken du sendte var fra da hun var ca 7 eller 8 år gammel, bare lett videre til du finner en video av henne med gult hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus

@Nera Det er vanlig kutyme å legge ved dokumentasjon for egne påstander i en diskusjonstråd som dette. Hvis du mener at vi her har med et geni å gjøre får du jammen meg bevise det. Det jeg ser er en liten unge som blir utnyttet av familien. Hun har blitt lært opp til å være frekk og å banne masse, mens noen filmer og legger ut på YT. Hadde dette skjedd i Norge ville foreldrene hennes blitt meldt til politi og barnevern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Belle âme
7 timer siden, Nera skrev:

Ser ikke hva som er så trist med det, hun tjener jo massevis av penger i tillegg så foreldrene er jo nok uansett fornøyde.

Og at du tydeligvis synes dette er greit er berre så leit at det er til å grine av:fnise::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
7 timer siden, Nera skrev:

Ser ikke hva som er så trist med det, hun tjener jo massevis av penger i tillegg så foreldrene er jo nok uansett fornøyde.

 

7 timer siden, Nera skrev:

Jeg er nesten 100% sikker på at hun alltid har vært slik, hun hadde livestrem da hun var 7 år, og akkurat på samme måte er det hun reagerer. Hun «flexer» penger på skolen mot de barna som prøver å plage henne. Så pengene har også nesten alltid vært slik, bare at hun begynnere å få flere og flere av det.

Du ser ut til å tenke at bare man har mye penger så er man vellykket. De fleste mennesker som har levd en stund har nok erfart at slik er det ikke. 

Det er ikke noe likhetstegn mellom penger og det å ha et godt liv. 

Jeg gjetter at du mangler en del livserfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 18.12, Nera skrev:

hahahaha, Ja, kan være litt barnslig når man går inn på hennes instagram. Men på youtube der hun har livestrem er hun flink til å roaste, og hun klarer å kontrollere hennes følelser ovenfor hatere og heller velger å tru de er sjalue og «broke ass « som hun liker å si. Hun er veldig smart til å være en 9 åring. På youtube (livestrem) Snakker hun om Daniella eller noe, (fight) og har gode poenger. Det hadde jeg ikke hatt om jeg var 9 år. hun er i tillegg med på en musikk video og vet allerde som 9 åring hvordan hun holder seg populær. Har mer og fortelle men avslutter her.

Det har du ikke nå heller, sånn til opplysning.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å diskutere barn her på rampelysforumet, men her har man alikevel en egen tråd dedikert til et barn som åpenbart blir utnyttet for klikk og penger. Hvor er moderatorene? Denne tråden burde slettes. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...