Gå til innhold

Er det bare jeg som syns bunad er stygt?


Gjest Catalina Culès

Anbefalte innlegg

Jeg syns bunad er superflott. Skulle ønske jeg hadde det selv. 

Greit nok å ikke like bunad.  Men å si at alle ser tykke ut i den, er rett og slett for dumt. Og dessuten ikke sant. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så mange misoppfattelser, faktafeil og vas i denne diskusjonen at jeg ikke har tid til å komm. alle men husk at bunadene er fra en tid der kvinner ikke var interesserte i å vise frem fitta til vilt fremmede. Bunadene våre er basert på plagg fra en helt annen tid og selv om vi snakker om en tid som ikke er mer enn 150-200 år tilbake tid vet folk flest så godt som ingenting om det samfunnet disse menneskene levde i og som naturlig nok ble reflektert i de klærne de brukte.

Det er fristendeå tro at den gjengse KG bruker knapt har fullført ungdomsskolen. 

 

Anonymkode: 384ca...1a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en, men gidder ikke gå i den. Synes ikke det er så flott. Kan ikke selge, da oldemor ditt, og grandtante datt har brukt x antall timer på broderi etc. 

Anonymkode: 536b9...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvem som bærer bunaden så er de alltid finere enn de som har pyntet seg i "vanlige" klær. Dette var en av grunnene til at jeg kjøpte meg bunad, følte meg aldri fin nok når jeg var blant bunadkledde mennesker. 

Anonymkode: 1cdfb...f1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin smak! Jeg føler meg iallfall ekstra fin i bunaden min, ikke ser jeg tykkere ut enn vanlig heller :fnise: 

Ha en flott dag i morgen alle sammen, med eller uten bunad! 

Endret av Nappetass1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig ikke redd for å bli oppfattet som feit. Veldig fornøyd med min bunad. 

Anonymkode: dab8a...57d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mange misoppfattelser, faktafeil og vas i denne diskusjonen at jeg ikke har tid til å komm. alle men husk at bunadene er fra en tid der kvinner ikke var interesserte i å vise frem fitta til vilt fremmede. Bunadene våre er basert på plagg fra en helt annen tid og selv om vi snakker om en tid som ikke er mer enn 150-200 år tilbake tid vet folk flest så godt som ingenting om det samfunnet disse menneskene levde i og som naturlig nok ble reflektert i de klærne de brukte.

Det er fristendeå tro at den gjengse KG bruker knapt har fullført ungdomsskolen. 

 

Anonymkode: 384ca...1a9

Siste setning stemmer. De fleste i tråden henger her døgnet rundt. Man kan undre seg hvorfor. 

Anonymkode: dab8a...57d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
4 timer siden, Catalina Culès skrev:

Nå banner jeg nok i kjerka, men jeg har aldri forstått denne, fascinasjonen av bunad, ingen er jo fine og alle ser feite ut i dem...:ninja:

Det er noen veldig få som er fine. Feks den lilla stakken som er oslos jubeleumsbunad (?) . Husker ikke nøyaktig tilhørighet til den, men mener det er  en lilla beltestakk som tilhører oslo men som telemarkingene mener er deres.  Så finnes det noen fine festdrakter. Personlig hadde jeg aldri brukt så mye penger på et antrekk og det høres ut som mye pes med stryking  ,rensing, puss av søljer etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hvem som bærer bunaden så er de alltid finere enn de som har pyntet seg i "vanlige" klær. Dette var en av grunnene til at jeg kjøpte meg bunad, følte meg aldri fin nok når jeg var blant bunadkledde mennesker. 

Anonymkode: 1cdfb...f1b

Enig. Hadde bunad før men fordi jeg "vokste fra den" valgte jeg å gi den videre til datteren min. Føler meg aldri pyntet lenger på 17 mai selv om jeg har en kjempefin kjole eller skjørt. De med bunad er 10 ganger finere. 

Anonymkode: 6c833...a51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad er helt greit det, men særlig flatterende er det ikke. Man skal være ganske så smal for å ikke få stor rumpe i foldeskjørt (som mange bunader har), men for all del, gjør ikke noe det. 

Men jeg synes bunad er hauset noe veldig opp. Man blir jo nesten sett ned på om man ikke har en. Og alle disse reglene, herregud! 

Anonymkode: b922f...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad er ekstremt usexy syns jeg. Og jeg har hatt en selv, men solgte den. Mine amerikanske venner ble helt horrified da de så bilder av meg i bunad, de sa faktisk: "Why are you dressed like an Amish woman?" :fnise:

Anonymkode: e2309...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at bunad er stygt, selv om jeg selv aldri kunne tenkt meg å ha det.

Anonymkode: 70bc6...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad er dritstygt og Harry. Bare sauer bruker bunad. Bæ. Bæææ. Bææææææææææh! 

Anonymkode: 96704...636

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingrid78

Det er med bunader som det meste annet. Noen er fine, men det er mange grusomt stygge der ute. Noen har håpløse fasonger, andre har bedre fasonger. Jeg gikk i over 20 år og ønsket meg bunad uten å klare å få råd til det. Men så fant jeg ut at det alt i alt er et fryktelig upraktisk plagg sånn egentlig, og at jeg like gjerne kan finne meg en fin kjole hvert år i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er mange flotte bunader. Og mange har et slikt snitt at de med former, ser flotte ut i bunad. Særlig de med bryster, hofter og rumpe. Jeg er virkelig uenig. 

Anonymkode: 570cd...751

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Jeg synes noen er finere enn andre, men generelt sett synes jeg bunader er stygge. Jeg vet om veldig mange stygge bunader. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest N-Nøff
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Hadde bunad før men fordi jeg "vokste fra den" valgte jeg å gi den videre til datteren min. Føler meg aldri pyntet lenger på 17 mai selv om jeg har en kjempefin kjole eller skjørt. De med bunad er 10 ganger finere. 

Anonymkode: 6c833...a51

Men de er jo ikke finere, det er bare noe du tror. I virkeligheten ser de ut som slitne, halvgamle budeie-kjerringer som har spist alt for mye ribbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig lekkert ass! :hoho: Syns damen på bildet har et noe påklistret smil. :hoho: 

image.thumb.jpeg.4c45db517daf8dc056725fd263b88699.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Catalina Culès skrev:

Nå banner jeg nok i kjerka, men jeg har aldri forstått denne, fascinasjonen av bunad, ingen er jo fine og alle ser feite ut i dem...:ninja:

Ja, det er bare du som synes det. 

Anonymkode: 07a49...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere pyntet  bikkja til i morgen? :fnise:

1282688-1-1400178414954.jpg

Anonymkode: 70bc6...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...