Gå til innhold

Alltid trodd jeg vil slite med å bli gravid. Andre med samme tanker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke alltid intuisjonen stemmer. Jeg trodde jeg skulle bli gravid på første forsøk, siden ingen av oss hadde hatt kjønnssykdommer, ikke hatt andre sexpartnere, begge var unge, friske og sunne. Og så endte vi opp som ufrivillig barnløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde også jeg ville slite. Hadde ubeskyttet sex og slurvet med pill da jeg var yngre. Samboer og jeg hoppet av i svingen, men hendte vi var litt for ivrige. Vi var sikre på at det kom til å ta tid da vi begynte å prøve aktivt og sluttet å hoppe av i svingen. 3 prøve periode skulle vi hoppe over pga vi ikke ville ha den termindato så vi hadde sex da vi trodde jeg ikke hadde eggløsning. Men så feil kunne vi ta, og nå sitter vi med ei nydelig jente som har bursdag i desember. Jeg var sjokkert over at det gikk så fort, men veldig glad for det :) vi og jeg har bare hatt flaks tidligere. Nå ønsker vi å vente med flere barn så nå bruker vi prevensjon(og har en jente som sørger for å våkne når mor og far vil kose seg stille😂) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde alltid det pga lange og uregelmessige sykluser, og fikk det også bekreftet av gynekolog da jeg var 19 («der kam hende du vil trenge hjelp til å bli gravid»). Men - ble gravid på første forsøk to ganger, og da jeg skulle få tredjemann tok det 7-8 mnd, men da var jeg noen år eldre (35), så ikke noe å klage på det heller akkurat. 

Ikke ta sorgene på forskudd!

Anonymkode: 9e686...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid trodd det samme selv. Fikk mensen da jeg var 10-11 år. Kraftige blødninger med store smerter. Fikk beskjed av legen at jeg hadde blodcyster på eggstokkene. Hadde så smerter at jeg lå bare i senga den første dagen av mensen. Hadde en sterk følelse på at når jeg en gang ville ha barn kom det til å ta lang tid, hadde det bare på følelsen.

Det viste seg derimot å være så feil som det gikk an. Full klaff på første forsøk da vi bestemte oss for at vi ville prøve bli gravide 😊

Anonymkode: ccca9...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at jeg kom til å få problemer med å bli gravid. Fikk mensen sent, og når den først kom var den svært uregelmessig. I tillegg var jeg undervektig, som ofte kan gjøre det enda vanskeligere. Men hos meg var det vel heller motsatt, jeg har blitt gravid to ganger, på prevensjon (p-piller og p-sprøyte). De ble til to veldig fine barn da, så satser vi på at hormonspiral + kondom gjør at vi ikke får flere på en stund. 

Anonymkode: 20a0f...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg skulle slite, pga mange år med spiseforstyrrelser, og at jeg hadde brukt snus. Men ble gravid to ganger på første forsøk, og har sunne og friske unger. 

Anonymkode: b8d18...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde aldri forestilt meg at det skulle være så vanskelig å bli gravid.

Blir kjempe lei meg hver gang jeg får mensen, vi går inn i vår 18'ende prøveperiode nå i juni. Ventetiden i det offentlige blir litt lang for vår del, fordi jeg var sen med å søke hjelp. Håper vi får ivf snarest.

Anonymkode: 953c3...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også alltid følt og fryktet at jeg ikke kunne bli gravid, eller ville få vanskeligheter med det. Jeg har tatt det opp med lege og ønsket utredning(fikk jo selvfølgelig ikke det som ung jente uten mann eller planer om barn). Hatt uregelmessig mens hele vegen, så uregelmessig at en gynekolog(i forbindelse med hyppige celleforandringer) uttalte at jeg trolig ikke hadde eggløsning når jeg beskrev syklusen min. På grunn av nevnte celleforandringer har jeg gått til privat gynekolog. Sist jeg var der sa han at jeg trolig kanskje kunne ha pcos pga mange eggposer. Tross denne følelsen av at jeg ikke kunne bli gravid og alle disse «tegnene» så har jeg blitt gravid to ganger på første forsøk! Ønsker også å nevne at denne følelsen hadde jeg også etter at jeg hadde blitt gravid.. trodde ikke at jeg hadde blitt det, trodde det var kjemisk graviditet eller kreft osv, tok utallige tester og tidlig UL. Når jeg så hadde fått bekreftet graviditet og bankende hjerte så gikk jeg hele vegen å trodde/fryktet at det hele ikke skulle ende i et friskt barn. Det endte jo selvfølgelig med friskt og velskapt barn.. PS: jeg tror dette er normale følelser/frykt. 

Anonymkode: 4c80d...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...