Gå til innhold

Har du lidenskap for jobben din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes mange her forveksler trivsel med lidenskap. Jeg liker jobben, men det er veldig få ting jeg er lidenskapelig opptatt av. Jeg liker feks å gå på konsert, lage mat og gå på museum, men det er ikke en lidenskap, det er hobbier, på sammemåre liker jeg jobben, men det er ingen lidenskap selv om jeg trives når jeg er der.

Anonymkode: fa2ca...824

Eller lidenskap og engasjement? Jeg er veldig engaskert i jobben min, men lidenskaplig er litt vel heavy.

Anonymkode: b6e37...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes mange her forveksler trivsel med lidenskap. Jeg liker jobben, men det er veldig få ting jeg er lidenskapelig opptatt av. Jeg liker feks å gå på konsert, lage mat og gå på museum, men det er ikke en lidenskap, det er hobbier, på sammemåre liker jeg jobben, men det er ingen lidenskap selv om jeg trives når jeg er der.

Anonymkode: fa2ca...824

Det spørs vel egentlig helt hva man legger i å trives. Det vil ikke si at man forveksler det slik du påstår. 

Anonymkode: 60efc...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 10.40, AnonymBruker skrev:

Det har ikke jeg, og jeg syns det er greit. Jeg brenner ikke for faget mitt, jeg anser det kun som jobb. Er dette positivt eller negativt? Vil gjerne ha andres tanker rundt dette. Har du lidenskap for jobben eller ikke?

Sjefen min insisterer på at jeg har lidenskap for jobben et eller annet sted innerst inne i meg, men det mener jeg bestemt at jeg ikke har. Men er det dumt å anse jobben som nettopp det? En jobb?

Anonymkode: 797ee...bd6

Det er ufattelig vanskelig å få uttrykke lidenskap i Norge på bakgrunn av mekanismene i norsk kultur og jantelov. I USA ville du vært er helt annet menneske. Natt og dag. 

Anonymkode: d3291...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 10.40, AnonymBruker skrev:

Det har ikke jeg, og jeg syns det er greit. Jeg brenner ikke for faget mitt, jeg anser det kun som jobb. Er dette positivt eller negativt? Vil gjerne ha andres tanker rundt dette. Har du lidenskap for jobben eller ikke?

Sjefen min insisterer på at jeg har lidenskap for jobben et eller annet sted innerst inne i meg, men det mener jeg bestemt at jeg ikke har. Men er det dumt å anse jobben som nettopp det? En jobb?

Det viktigste er ikke din lidenskap for en jobb, men at du gjør det som forventes av deg, leverer det du skal. Mer forventer ingen av deg :)  Jeg har da lidenskap for jobben min, det er noe jeg kan til fingerspissene og leverer det jeg skal hele tiden innenfor gitte frister, men ikke så mye lidenskap at dette er hele livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er regnskapsfører.

Jobber for pengene.

Anonymkode: ebf8d...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt yrke må man være lidenskapelig opptatt av faget og villig til å prioritere jobb fremfor fritid og familie når det trengs, for å lykkes. Det syns jeg er helt supert, og det er deilig å komme på jobb sammen med andre som er like engasjerte som meg. Det hadde merkes (negativt) om noen bare var derfor lønna.

Jeg har alltid ønsket å leve for jobben (hvorfor ikke gjøre noe man elsker når man uansett må møte opp hver dag), og jobben er på mange måter livet mitt. 

Anonymkode: c39db...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I mitt yrke må man være lidenskapelig opptatt av faget og villig til å prioritere jobb fremfor fritid og familie når det trengs, for å lykkes. Det syns jeg er helt supert, og det er deilig å komme på jobb sammen med andre som er like engasjerte som meg. Det hadde merkes (negativt) om noen bare var derfor lønna.

Jeg har alltid ønsket å leve for jobben (hvorfor ikke gjøre noe man elsker når man uansett må møte opp hver dag), og jobben er på mange måter livet mitt. 

Anonymkode: c39db...ed0

Jeg blir veldig nysgjerrig... hva jobber du med, som virker å slik lidenskap for jobben din? :a034:

Anonymkode: 918af...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...