Gå til innhold

Har jeg ødelagt metabolismen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har de 2,5 siste ukene spist kanskje litt lite. Ikke med meningen, men grunnet mye i livet som skjer.  Gikk gledelig ned 4 kg Holder fortsatt på å spise lite; men vekta står stille? betyr dette at metabolismen min er helt ødelagt nå? At når jeg får normal matlyst vil jeg legge masse på meg?? Takk for svar.

Anonymkode: 2af23...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du ødelegger ingenting av 2 uker. Hadde kroppen tålt så lite hadde vi dødd ut de periodene vi måtte klare oss på lite mat 

Du har gått ned de kiloene du ikke spiste nok til å opprettholde. Den mengden er nok til at du holder på den vekten du har fått nå, og du må spise enda mindre eller trene mer for å miste mer vekt. Det går også treigere å gå ned dess tynnere du er

Anonymkode: 3c834...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste lite i 5 mnd (flere årsaker), gikk ned 20 kg. Da sto det stille en god periode. Etter det så begynte jeg å spise normalt igjen, så da la jeg selvfølgelig på meg. Men ingenting er ødelagt for det, har da klart å gå ned i vekt igjen etterpå. 

Anonymkode: 2f426...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første kiloene kalles vannvekt, altså har du bare mistet vann fra kroppen. Du klarer ikke å miste 4kg fett på 2 uker, med mindre du er veldig overvektig og trener MYE. Forbrenningen din har det fint. 

Anonymkode: d6da0...d00

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har spist kanskje maks 1000 kcal da..trodde jeg vil forsette å miste? Har nå en BMI på 21. Men den er altså ikke ødelagt? Ble litt skremt

Anonymkode: 2af23...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 9.09, AnonymBruker skrev:

Men har spist kanskje maks 1000 kcal da..trodde jeg vil forsette å miste? Har nå en BMI på 21. Men den er altså ikke ødelagt? Ble litt skremt

Anonymkode: 2af23...4e9

Hvorfor vil du ned når du ikke er overvektig? Det eneste du eventuelt trenger å gjøre er å stramme litt opp om du ikke er fornøyd. 

Vektnedgang går i bølger, selv når man har mye å miste er det perioder man ikke går ned. Du som har veldig lite å miste (ingenting?) kommer til å stå stille på vekta lenger. Hva med å trene styrke, kaste vekta og bruke et målebånd for å se fremgang? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GoldenLioness
På 16.5.2018 den 8.30, AnonymBruker skrev:

Jeg har de 2,5 siste ukene spist kanskje litt lite. Ikke med meningen, men grunnet mye i livet som skjer.  Gikk gledelig ned 4 kg Holder fortsatt på å spise lite; men vekta står stille? betyr dette at metabolismen min er helt ødelagt nå? At når jeg får normal matlyst vil jeg legge masse på meg?? Takk for svar.

Anonymkode: 2af23...4e9

Du kan ikke ødelegge den. Du ka rote den til, men med normalt kosthold så stabiliserer det seg igjen på sikt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...