Gå til innhold

Noen som har bestilt fra cdon, og hvordan hente pakke?


TrekStar

Anbefalte innlegg

Fikk i dag en e-post, hvor det sies at min pakke innholdende en enkel usb-lader, fra cdon, var ankommet.

Ved nærmere inspeksjon av e-posten, så står det at pakken er å hente hos en Esso-stasjon ikke langt unna meg. Ifølge cdon, så trenger jeg å ta med legitimasjon og bestillingsnr for å få utlevert pakken.

Jeg møtte opp ved Esso, og tok med ordrenr, som var det eneste nummeret jeg fikk fra cdon. Personen på Esso sier at jeg trenger et bestillingsnummer fra cdon, som er et 5-sifret tall, og ikke et 8-sifret tall. Jeg spurte om han ikke kunne finne frem pakken, ved å lete etter mitt navn. Men, nei, dette gikk ikke, da han trengte bestillingsnummeret for å klare å finne pakken.

Nå har jeg søkt på nettet og funnet ut at bestillingsnummeret tydeligvis er ordrenummeret, slik jeg prøvde å få Esso-fyren til å forstå. Da hadde jeg visst rett, og fyren på Esso enten løy, eller er uvitende. Jeg hadde følelsen når jeg var ved Esso, at noe skurret, og at denne fyren ikke fortalte sant.

Er det riktig som jeg tror, at nummeret han skal ha, er et 8-sifret ordrenummer og ikke et 5-sifret bestillingsnummer? Noen som kan bekrefte? Er lei av slike uvitende typer eller at jeg ble bevisst løyet til. Å stå der på Esso, å virke dum, er ikke noe morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker på at der ikke er et hentenummer i e-posten? Lett å overse da det kan stå øverst sammen med adresse. Mulig mannen på esso sa bestilingsnummer, men mente hentenummer. 

Anonymkode: 88687...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sender med Postnord, da er det et 5-sifret nummer/hentekode. Pleier å komme på SMS når pakken er klar til henting.

Anonymkode: 42d20...c80

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Sikker på at der ikke er et hentenummer i e-posten? Lett å overse da det kan stå øverst sammen med adresse. Mulig mannen på esso sa bestilingsnummer, men mente hentenummer. 

Anonymkode: 88687...c59

De sender med Postnord. Dem opererer litt annerledes, dessverre, og litt tungvindt. Kan ikke gå i Posten for å hente noe, da det ikke havner der.

5 hours ago, AnonymBruker said:

De sender med Postnord, da er det et 5-sifret nummer/hentekode. Pleier å komme på SMS når pakken er klar til henting.

Anonymkode: 42d20...c80

Fikk ikke SMS, sikkert fordi jeg oppga 00000000 som mitt telefonnummer. Jeg holder mitt tlfnr privat og gir det ikke til slike tjenester....hehe. Da vet jeg årsaken, og det skal visst komme et brev i dag fra Postnord ang. henting.

Men uansett, så regnet jeg med at jeg skulle evt. få slik hentekode o.l, på e-post, slik det er med Posten, men tydeligvis ikke.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, TrekStar skrev:

De sender med Postnord. Dem opererer litt annerledes, dessverre, og litt tungvindt. Kan ikke gå i Posten for å hente noe, da det ikke havner der.

Fikk ikke SMS, sikkert fordi jeg oppga 00000000 som mitt telefonnummer. Jeg holder mitt tlfnr privat og gir det ikke til slike tjenester....hehe. Da vet jeg årsaken, og det skal visst komme et brev i dag fra Postnord ang. henting.

Men uansett, så regnet jeg med at jeg skulle evt. få slik hentekode o.l, på e-post, slik det er med Posten, men tydeligvis ikke.

Takk for svar :)

Cdon er pålitetlig, og det er tåpelig å gi feil nr når du bestiller noe. Din egen feil.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 0.55, TrekStar skrev:

Er lei av slike uvitende typer eller at jeg ble bevisst løyet til. Å stå der på Esso, å virke dum, er ikke noe morsomt.

 

På 16.5.2018 den 13.08, TrekStar skrev:

Fikk ikke SMS, sikkert fordi jeg oppga 00000000 som mitt telefonnummer. Jeg holder mitt tlfnr privat og gir det ikke til slike tjenester....hehe

 

På tide med den gode, gamle *facepalm*.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 CDON er vel en av de aller største nettbuikkene i Norden.  

De skal jo være temmelige pålitelige da... 

Anonymkode: c18b5...b23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/16/2018 at 1:08 PM, TrekStar said:

De sender med Postnord. Dem opererer litt annerledes, dessverre, og litt tungvindt. Kan ikke gå i Posten for å hente noe, da det ikke havner der.

 

?? Hvordan var det relevant til det jeg skrev?

Anonymkode: 88687...c59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/17/2018 at 2:23 AM, Drakan said:

Cdon er pålitetlig, og det er tåpelig å gi feil nr når du bestiller noe. Din egen feil.

Det er slik jeg alltid bestiller, ved å ikke oppgi mobilnummer. Det har alltid virket uten problemer. Jeg er forsiktig med å utgi mitt nummer, grunnet dårlige erfaringer med nettbutikker før. Da har jeg havnet på deres sms-tjenester og får reklamer, og blir ikke kvitt det. Men det er mange år siden. Jeg har skiftet telefonnummer nok ganger opp gjennom årene, og er nå forsiktig.

At jeg ikke oppga mobilnummer til Cdon, var en bevisst handling, ikke en feil, og samtidig grunnet min tidligere erfaring med å bestille fra utlandet. Bestillinger fra Tyskland havner alltid i postkassen. Det samme med bestillinger fra MyTrendyPhone. Cdon har vist seg å benytte andre transportører, og Postnord har andre utleveringssteder enn hva posten benytter seg av.

Har bestillt mye fra inn og utland, i en periode på 16 år, og det har alltid gått fint. Det er nå nylig og første gang jeg har opplevd vanskeligheter, da postgangen har gått "litt andre veier" og tatt turen innom Esso, og ikke havnet i post-i-butikk eller min postkasse. Egentlig er det ikke et problem å ikke oppgi mobilnummer, da en bare må vente 1-2 dager ekstra på å få brev fra Postnord i postkassen.

I utsendelser som er kjørt ut av posten, så er det ikke problemer i det hele tatt, og man får både e-post og\eller sms om pakkens ankomst og medfølgende hentekode. Da fungerer det fint uten å oppgi mobilnummer.

Men fyren på Esso ville spesifikt ha et 5-siffret bestillingsnummer. Det kan være at han forvekslet hentekode og bestillingsnummer, men det var da uansett et 5-siffret nummer han ville ha fra meg. Ingen andre måter kunne jeg få ut pakken på. Jeg måtte ha hentekoden, sa han.

Spurte uansett Cdon samme dag, om det ikke er mulig å hente ut pakken uten hentekode på 5 tall, og fikk til svar at personen på Esso må ha vært feilinformert, da jeg også kunnet benytte meg av sporingsnummeret for å hente pakken. Hadde fyren på Esso sagt dette, da hadde jeg hentet pakken med sporingsnummeret og sluppet vente. Det betyr at å ikke oppgi mobilnummer ikke var et direkte problem, men bare en bekvemlighet. Å bruke sporingsnummer går fint det, ifølge Cdon. Fyren på Esso gjorde feil ved å ikke la meg hente pakken uten hentekoden. Sporingsnummeret og ordrenr hadde jeg tilgjengelig, men han ville ikke ha dette.

Har uansett hentet pakken på Esso nå.

On 5/19/2018 at 8:52 AM, AnonymBruker said:

?? Hvordan var det relevant til det jeg skrev?

Anonymkode: 88687...c59

Leser det nå, og har ingen anelse hvorfor jeg skrev dette. Derfor skal man ikke multitaske, ihvertfall hvis du er en mann....hahaha.

Men jeg tror jeg ikke fikk med meg at du skrev "e-posten", men at jeg leste det som "posten". Da hadde jeg nok det i tankene at du trodde at pakken skulle komme i Posten, det vil si, i post-i-butikk, eller på postkontoret.

Noen ganger, så stokker ordene om, og jeg leser ting feil, spesiellt hvis jeg har hastverk eller mye å gjøre samtidig. Da kan det oppstå misforståelser. :fnise:

On 5/17/2018 at 8:28 PM, Calypso said:

 

 

På tide med den gode, gamle *facepalm*.

Jeg er ikke dum. Jeg forstår hva du prøver å si, og at det å ikke oppgi mobilnummeret slo tilbake på meg. Jeg kan faktisk le av det selv. Hadde regnet med at pakken skulle komme i postkassen, siden innholdet var såpass liten, og da hadde ikke hentekoder vært nødvendig.

Å ikke oppgi mobilnummer har aldri vært nødvendig i noen nettbutikker jeg har bestillt fra, og det har aldri før, gitt uheldig utslag, før nå. Av vanlig erfaring, så ser jeg ingen grunn til å ikke fortsette med dette. At jeg ikke vil oppgi mobilnummer, gjør meg ikke til dum. Jeg vet hva jeg gjør, utifra erfaring tidligere og hva hva som kan skje med opplysninger jeg gir butikker eller nettbutikker. Jeg prøver å tenke fremover og velger å ta sjansene og konsekvensene ved å ikke utgi mitt mobilnummer. Bare min nærmeste familie får tilgang til mitt mobilnummer, enkelt og greit.

Konsekvensene var at jeg måtte vente i 1 til 2 dager ekstra, på å få et brev fra postnord, med en påskrevet hentekode. At noe slikt kunne skje, hadde jeg tenkt på i forveien, som jeg allltid gjør før jeg trykker bestill, uten å oppgi mobilnummer. Så dette var noe som var i tankene, men som jeg vurderte som akseptabelt. Jeg visste såklart at postnord ville sende meg brev med henteinformasjon, uansett, hvis pakken ikke passet i postkassen.

Hvor mange dumme tenker vel slik? Jeg tenkte dette mulige scenario før det skjedde.

Det var ikke snakk om en risiko for ikke å få en pakke utlevert, eller at jeg taper penger, men bare det å risikere å måtte vente 1-2 dager ekstra før jeg får pakken. No big deal.

Hadde jeg gått fra huset, ved å la kokeplaten stå på, og samtidig vært bevisst på det, da kan en kalle meg dum i hodet. Men jeg vet hva jeg gjør, og er ikke dum i hodet.

Er det noe mere, så er det are å rin..., jeg mener,...svare i tråden. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang laster du ned appen til postnord og legger inn sporingsnummeret der. Der får du opp en "hentelapp" med strekkode som kan scannes når pakken har ankommet utleveringsstedet. Så slipper du vente på hentelapp i postkassen :)

Anonymkode: e1cf1...c90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Neste gang laster du ned appen til postnord og legger inn sporingsnummeret der. Der får du opp en "hentelapp" med strekkode som kan scannes når pakken har ankommet utleveringsstedet. Så slipper du vente på hentelapp i postkassen :)

Anonymkode: e1cf1...c90

Godt tips! Takk skal du ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet hos dem i årevis. Forstår ikke helt hva som skulle være farlig med å oppgi telefonnummer. Herremin. 

Anonymkode: 84cc3...0d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en svindelmail du har fått. Jeg venter på en pakke selv, fikk en Mail og dro til post i butikk. Nummeret i mailen var feil sa hun der og nevnte også at hun hadde hatt flere kunder samme dagen med samme Mail. Til og med samboeren min som er litt i overkant flink med data, hacking osv hadde problemer med å se noe feil med mailen, men fant visst ut av det til slutt etter litt jobbing

Anonymkode: dffc1...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Handlet hos dem i årevis. Forstår ikke helt hva som skulle være farlig med å oppgi telefonnummer. Herremin. 

Anonymkode: 84cc3...0d5

Jeg har ikke handlet der før, derfor blant annet. Jeg gir ikke ut mitt mobilnummer til noen. Dette kan kanskje mange synes er sært. Jeg velger å ikke oppgi det, pakken kommer da frem uansett. Jeg foretrekker å ikke utgi mitt mobilnummer. Hvis å utgi mobilnummmer, er en nødvendighet, så bestiller jeg fra noen andre.

I årenes løp har jeg hatt mange mobilnumre. Jeg vil ikke skifte nummer på nytt. Det handler ikke om Cdon spesifikt akkurat, men generelt. Hvis jeg hadde hatt 2 mobilnummere, så kunne jeg benyttet et privat for familie, og et nummer bare for jobb og butikker\nettbutikker.

I dag, så spør mange fysiske butikker også om mobilnummer. For meg, så er mobilnummeret personlig og noe en bare gir ut til familie og venner. Før kunne en kjøpe noe på elkjøp f.eks, uten å oppgi mobilnummer. Mange butikker bruker nå mobilnummer som et kundenr, og det liker jeg ikke. Kjøper jeg noe på elkjøp, så skal jeg rope ut nummeret mitt. Nei takk!

Jeg tenker fremover og vil ikke gi butikker tilliten til å holde på mitt mobilnummer. Man skal ikke stole på alle slike løsninger, er til det beste for forbrukerne. Jeg holder muligheten for å få målrettet reklame eller informasjon, direkte til min mobil, borte fra min smarttelefon, bare for i tilfelle. Jeg vil ikke ha sånt på min mobil.

Jeg vil liksom ikke bli frelst til å tro på en Gud, bare fordi andre tror på denne Guden. På samme måten vil jeg ikke gi bort mitt mobilnummer, bare fordi at alle andre gjør det.

De små konsekvensene er jeg som sagt villig til å ta, da det bare koster meg litt ekstra venting på å få pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

:skratte: 

Anonymkode: 851ad...512

Hææ? Kan du dele, hva som er så morsomt? Du er vel ikke ute etter mobilnummeret mitt, du og?

Endret av TrekStar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, TrekStar skrev:

Hææ? Kan du dele, hva som er så morsomt? Du er vel ikke ute etter mobilnummeret mitt, du og?

Hva tror du CDON har tenkt å gjøre?

Anonymkode: 851ad...512

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tror du CDON har tenkt å gjøre?

Anonymkode: 851ad...512

Dem trenger ikke gjøre noe med det. Jeg vil ikke gi ut nummeret til noen, bare familie og venner, eller nettbanken.

Jeg er ikke nødvendigvis redd for at dem skal misbruke det, men jeg vil ikke gi det ut uansett. Dem får det ikke, ingen får det.

Jeg vil ikke gi mobilnummeret mitt ut, er det så gæli det da?! Nå går det fra at hentekoden, til at mobilnummeret mitt blir en "issue". Kan jeg ikke få ha mitt mobilnummer i fred?! Hvorfor skal alle ha nummeret mitt?!

Legg på, vær så snill! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TrekStar skrev:

Dem trenger ikke gjøre noe med det. Jeg vil ikke gi ut nummeret til noen, bare familie og venner, eller nettbanken.

Jeg er ikke nødvendigvis redd for at dem skal misbruke det, men jeg vil ikke gi det ut uansett. Dem får det ikke, ingen får det.

Jeg vil ikke gi mobilnummeret mitt ut, er det så gæli det da?! Nå går det fra at hentekoden, til at mobilnummeret mitt blir en "issue". Kan jeg ikke få ha mitt mobilnummer i fred?! Hvorfor skal alle ha nummeret mitt?!

Legg på, vær så snill! :laugh:

Da er nok ikke netthandel noe for deg :)

Anonymkode: 851ad...512

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er nok ikke netthandel noe for deg :)

Anonymkode: 851ad...512

Jo, det fungerer utmerket. Bare fordi jeg nekter å oppgi mobilnummeret, så betyr det ikke at netthandel ikke fungerer. Istedet for å oppgi mitt mobilnummer, så taster jeg siffrene 00000000, og vipps, nettbutikken godtar min bestilling. Jeg tror nettbutikken er glad for at jeg bestiller fra dem, og dri**r i at jeg bruker et ugyldig nummer, som veldig sannsynlig ikke er i bruk uansett.

Bestilte fra elefun i forrige uke, og oppga 00000000, og pakken kom frem dagen etter, rett ned til min post-i-butikk og med en e-post til min rette e-post adresse, men med en hentekode til den som har nummeret 00000000. Det er klart at 00000000, helst sannsynlig, ikke er et gyldig nummer,

Du kan jo gjerne prøve dette nummeret selv, og se hva som skjer. Du vil garantert få pakken i posten, og det kan jeg si etter 16 år med bestilling på dette mobilnummeret. Hvis det er noen der ute som er sur, fordi det hele tiden sendes sms med hentekoder, så er det sikkert grunnet meg. Hvis evt. eier av dette nummeret da får en ny hentekode, så ikke hent pakken, da det mest sannsynlig er en pakke til meg.

Noen fysiske butikker gjør det samme som meg og setter 00000000, som mitt nummer, hvis jeg sier til selger jeg ikke vil oppgi det.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...