Gå til innhold

Jusjobber for en som ikke er så glad i å lese.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg nærmer meg slutten av jusstudiet og lurer på om det er noen jusrelevante jobber for oss med lav lesekapasitet. Jeg leser både tregt og trenger mange pauser.  Har lyst på en jobb hvor jeg får brukt juskunnskapene mine for jeg har likt å drive med jus. 

Har litt over B i snitt.  

Anonymkode: 26c18...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, hvordan kom du deg gjennom 5 år med tørr paragrafsjonglering da? Er jo endelig nå du får mer praksis og "mindre" tørrlesing

Anonymkode: a22ff...542

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi, hvordan kom du deg gjennom 5 år med tørr paragrafsjonglering da? Er jo endelig nå du får mer praksis og "mindre" tørrlesing

Anonymkode: a22ff...542

Lol, pensum er ikke tørt, men enig i at det er mye. 

Anonymkode: 88ab2...d75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lesing i de fleste jusjobber. Du leser så mye eller lite du selv vil.

De fleste jusjobber krever dermiot at du er glad i å skrive. Hvis du også misliker å skrive, er jobbmulighetene begrenset.

Anonymkode: 8d9cb...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I organisasjonslivet og generelt i privat sektor er det mye selskapsrett og arbeidsrett. Mye mennesker og reising 🙂

Anonymkode: f614e...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke så mange jussjobber hvor en må lese mye. En må heller ikke det normalt sett i det offentlige, men mye skriving er det. Tror det beste for deg er å søke jobb ut fra hva du ønsker å jobbe med, og ikke fokusere på dette med lesing.

Anonymkode: f02ea...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, så det blir mye mindre lesing i arbeidslivet enn på studiene?

Jeg synes det er helt greit å skrive. Det er all lesingen jeg har hatt problem med. 

TS

Anonymkode: 26c18...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar, så det blir mye mindre lesing i arbeidslivet enn på studiene?

Jeg synes det er helt greit å skrive. Det er all lesingen jeg har hatt problem med. 

TS

Anonymkode: 26c18...cf5

Ja, for de aller fleste så blir det mindre lesing. En kan jo metoden, og det er jo den man bruker. Det blir jo selvsagt litt lesing her og der, men det er langt fra så mye som man driver med på jussen. En sitter jo ikke å leser lærebøker fra A til Å i arbeidslivet - en plukker ut de delene som er relevant for akkurat det problemet en arbeider med der og da. 

Anonymkode: f02ea...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...