Gå til innhold

Dere som har solet dere mye og nå er 30+


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere mye rynker, altså mer enn jevnaldrende? Har du funnet noe som hjelper mot rynker?

Lurer også på om dere som alltid har brukt solkrem i ansiktet har mindre rynker enn jevnaldrende?

Anonymkode: c572f...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og søsteren min er i begynnelsen av 30 åra. Jeg har aldri brydd meg så veldig om å sole meg og få farge. Har tatt solarium maks 5 ganger i løpet av livet. For hun har det vært veldig viktig, hun tok i åresvis solarium jevnlig og har solt seg mye. Ser nå tydelige forskjeller på huden vår, hun har mye mer rynker enn meg, rynker på brystet og. Jeg tror det har med solingen hennes og gjøre, men vett jo ikke.

Anonymkode: 82184...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere mye rynker, altså mer enn jevnaldrende? Har du funnet noe som hjelper mot rynker?

Lurer også på om dere som alltid har brukt solkrem i ansiktet har mindre rynker enn jevnaldrende?

Anonymkode: c572f...074

Jeg er 31år og er eneste i vennegjengen som ikke har fått pigmentflekker. Har 1 rynke i pannen, men ikke veldig dyp. Har alltid brukt hudpleie og beskyttet meg i solen. 

Har du først fått rynker som er dype er fukt og hudpleie veldig viktig. Du kan dra til hudpleier å få scannet huden for å se hvor dype de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har mye med gener å gjøre. På min mors side har selv damene på 70+ veldig lite rynker, til tross for at de neppe har brukt ansiktssolkrem noensinne og aldri har levd spesielt sunt. Glatt hud virker å gå i arv på den siden. Mens min farmor og tante på farssiden som er typisk jålete og har smurt seg med alle slags kremer har langt mer rynker.

Generelt så tror jeg solkremhysteriet er litt ubegrunnet. Ja, det er lurt å smøre seg om man skal være mye ute på en dag med sterk sol, men jeg har venninner som knapt drikker morgenkaffen på verandaen i halvskyet aprilvær uten å klæsse på med 50-faktor. Jeg synes ikke de ser noe bedre ut enn de som er mer avslappet på samme alder. 

Å grille seg i solarium eller ligge på beachen i Hellas med solfaktor 2 hver ferie er selvsagt noe annet. Det vil synes på et tidspunkt.

Anonymkode: 7ae93...70e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør vel litt rynker, i våre dager?

Kjør på, med botox og fillers, sol deg med god samvittighet! :nordvesta:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nærmere 50, har aldri brukt solkrem og har mye mindre rynker enn jevnaldrende. Bruker ikke sminke, smører meg med E-vitaminkrem fra Body Shop hvis huden føles tørr. Vasker meg med vann morgen og kveld.

Anonymkode: 8269c...48b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere mye rynker, altså mer enn jevnaldrende? Har du funnet noe som hjelper mot rynker?

Lurer også på om dere som alltid har brukt solkrem i ansiktet har mindre rynker enn jevnaldrende?

Anonymkode: c572f...074

Jeg har forsatt lite rynker. Må vise legg på polet når jeg kjøper vin, hver gang.... Jeg er 39......

Anonymkode: fe9f1...1c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 45 og har solet meg mye opp igjennom. Har kuttet veldig ned på solarium de siste 10 årene men soler meg mye i sommerhalvåret både hjemme og i Søreuropa dog med ganske høy faktor. Har svært lite rynker ift. mine jevngamle medsøstre. Tror gener har mer å si enn sol. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33 og tok mye solarium da jeg var mellom 16 og 20. Folk tror som regel jeg er ti år yngre, men har vært flink å holde meg borte fra solen siden slutten av 20-årene. 

Anonymkode: 6d7bb...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt solkrem ute og har aldri solt meg i solarium. Søsteren min har alltid vært glad i solen og ikke vært så nøye med solfaktoren. Når folk gjetter hvem som er eldst av oss gjetter de uten unntak henne selv om jeg er ni år eldre.

Anonymkode: 8152d...e23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 og har ikke alltid vært nøye med solkrem, og har solt meg endel opp igjennom. Ikke sånn at jeg har sittet timesvis i solen, men nok til å bli rød. Jeg var nærmere 30 før jeg begynte å bry meg mer om å bruke solkrem.

Jeg vil ikke si at jeg har særlig mye rynker, men har fet hud så det teller nok litt der.

Anonymkode: 96eff...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa

Å ha unngått sterke forbrenninger gang på gang har nok mye å si, både i forhold til rynker og pigmentflekker. Du har nok glemt hvor solbrent du ble den gangen for 10 år siden, men huden din glemmer det aldri...

Men genetikk og hudtype har også veldig mye å si. Fet hud har mindre rynker enn normal og tørr hud. Noen fordeler skal man jo ha. :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carressa skrev:

Å ha unngått sterke forbrenninger gang på gang har nok mye å si, både i forhold til rynker og pigmentflekker. Du har nok glemt hvor solbrent du ble den gangen for 10 år siden, men huden din glemmer det aldri...

Men genetikk og hudtype har også veldig mye å si. Fet hud har mindre rynker enn normal og tørr hud. Noen fordeler skal man jo ha. :nordvesta:

Jeg prøver å huske på det når jeg skinner som en discokule på i speilet på jobben.  Heldigvis lar det seg lett fikse av litt matt pudder.  Vi som har fet hud har smøring døgnet rundt.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40+

Blir fremdeles tatt for å være i 20 årene 

Det med rynker kan forebygges med bla å drikke mye vann + at gener spiller inn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carressa skrev:

Å ha unngått sterke forbrenninger gang på gang har nok mye å si, både i forhold til rynker og pigmentflekker. Du har nok glemt hvor solbrent du ble den gangen for 10 år siden, men huden din glemmer det aldri...

Men genetikk og hudtype har også veldig mye å si. Fet hud har mindre rynker enn normal og tørr hud. Noen fordeler skal man jo ha. :nordvesta:

Har blitt skikkelig forbrent flere ganger og har ikke fet hud men likevel minimalt med rynker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mye i solen. Jeg har mer rynker enn min bleke venninne. Men so what? Jeg har sett de fineste delene av verden, i det fineste solskinn. Hva vil du helst? Se skjønnhet, eller bli sett? Jeg blir på tross av rynkene mine noen ganger spurt om leg på polet som 38-åring. Men jeg tar synet til ekspeditørene til inntekt for dette, ikke at jeg liksom ser ung ut. Og uansett, ungdom er skjønnhet, vi kan ikke konkurrere med ungdom, uansett hvor lite rynker vi har for alderen. Vi som er heldige blir eldre, alternativet er mye verre, tross alt.

Anonymkode: f63a5...4bb

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere mye rynker, altså mer enn jevnaldrende? Har du funnet noe som hjelper mot rynker?

Lurer også på om dere som alltid har brukt solkrem i ansiktet har mindre rynker enn jevnaldrende?

Anonymkode: c572f...074

Jeg har rynker, men jeg er mann, så jeg blir bare dobbelt så sexy av det.

Anonymkode: 8f5da...01b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
7 minutter siden, Peonjenta skrev:

Jeg prøver å huske på det når jeg skinner som en discokule på i speilet på jobben.  Heldigvis lar det seg lett fikse av litt matt pudder.  Vi som har fet hud har smøring døgnet rundt.  

Haha ja, har alltid pudder i veska. Har du prøvd denne primeren fra Mac? https://m.maccosmetics.com/product/13848/343/products/makeup/face/glitter-pigment/matte Den fungerer veldig bra, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
8 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Har blitt skikkelig forbrent flere ganger og har ikke fet hud men likevel minimalt med rynker

Du har vel gode gener da, heldige deg. :-) Eller ikke blitt brent mange nok ganger til at det har gjort skikkelig skade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks 40 år. Solt meg masse og ikke flink med å bruke solkrem. Foreløpig ingen rynker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...