Gå til innhold

Dere som har solet dere mye og nå er 30+


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for hyggelig tilbakemelding :) Jeg håper at dette jeg nevnte om kreft ikke gir deg bekymringer. Det er viktig  å være observant  på hudforandringer, med tanke på hudkreft og spesielt dersom man har blitt kraftig solbrent en eller flere ganger i løpet av livet, og derfor nevnte jeg det i tråden.

Anonymkode: 4d4f1...69b

Neida, bekymrer meg ikke før jeg eventuelt ser noen forandringer, men fint å få en heads up på at jeg bør observere! Da kan jeg jo minimere faren om det skjer noe :) Har faktisk ikke tenkt så mye på det, selvom jeg egebtlig vet at det er en potensiell fare når man blir brent. 

Anonymkode: b32d8...906

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, Peonjenta skrev:

Jeg fikk en kraftig forbrenning av høyfjellsol (lampe man brukte for å bli brun for 100 år siden) da jeg var 16 år.  Annengradsforbrenning i hele ansiktet.  Jeg er nå 45 og syns jeg har lite rynker sammenlignet med andre på min alder.  Tror ikke jeg fikk varig mèn. 

Okei, så bra :) kanskje jeg også er heldig! Er mange på min alder også, altså 24 som faktisk har litt rynker alt. Jeg har ingen... enda 😀 selvom jeg også har røyka i 9 år, huff. Men har solt meg veldig lite ellers da, kun når jeg er i syden en gang i skuddåret. 

Anonymkode: b32d8...906

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 20.46, kjøttkaker skrev:

Alle på KG har fin hud tydeligvis🙊 

For ikke å glemme at de også at alle 10 år yngre ut. 

Anonymkode: 2c739...267

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ikke å glemme at de også at alle 10 år yngre ut. 

Anonymkode: 2c739...267

He he jeg er 40 og de færreste tror det. MEN jeg tror at hovedgrunnen er at folk har en slags forventning om hvordan er 30-40- 50 åring ser ut, og at de ikke stemmer overens med virkeligheten, at folk tror for eks en 40 åring generelt skal se eldre ut enn de fleste på 40 faktisk gjør. Alle ser yngre ut nå enn for 50 år siden. 

Anonymkode: 8e74e...d47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står i butikk i en liten by. Her ser jeg mange forskjellige folk og kjenner jo ganske mange av de som kommer innom. (I 30års alderen) Mange som jeg har gått i klasse med og jeg husker hvem som var ivrigste på å sole seg.

De ivrigste solbaderene ser eldre ut! Ser det ikke så godt når de har et nøytralt ansikt, men med en gang de smiler blir rynkene/linjene svært tydelige. Dette er ikke kvinner som soler seg en kort norsk sommer. De soler seg året rundt. 

De med blek, tynn og nordisk hud ser også litt eldre ut. Selv om de ikke har utsatt seg selv for så mye sol. Så her bestemmer nok genene mer enn ytre faktorer.

Selv har jeg en slags mellom hud. Ikke akkurat blek og nordisk men kanskje midt i mellom. Jeg har stort sett solet meg i sommer månedene, uten solkrem (shame on me). Jeg synes jeg ser litt eldre ut enn mine jevnaldrende, men tror ikke det bare er pga jeg har solet meg uten solkrem. Jeg har ingen pigmentflekker eller linjer. Huden er bare tynn og "slapp". Det har nok mest med genene mine å gjøre. :P

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i likhet med en annen i tråden her at alle dere med flott hud kan legge ut bilder.

Jeg er 29 år og har begynt å få rynker rundt øynene. Har også pigmentflekker i pannen.

Anonymkode: c1680...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.5.2018 den 2.04, AnonymBruker skrev:

Du kan holde dem friske lengre ja, men vis meg en suntlevende nittiåring med en pen og fungerende kropp den dagen hun dør.

Anonymkode: 8f5da...01b

Jeg vet ikke om det teller, men min onkel sin mor går Stolzekleiven på 24 minutter og hun er 88 år.
Vil absolutt kalle henne velfungerende! Hørte min fetter måtte kaste inn håndkleet da han var med henne på tur fordi hun løp fra han (han er 23).

På 19.5.2018 den 0.54, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg eventuelt følge med på det da ? Må jeg skjekke huden hos hudlege da ? Eller ser jeg en forandring der om det "begynner å bli" kreft. 

Anonymkode: b32d8...906

Min tante fikk hudkreft, og det var da et sår på neseryggen som ikke grodde. 

Selv har jeg hatt 2. grads forbrenning etter å ha tatt på et varmt strykejern, det er 20 år siden og jeg har ikke fått rynker eller hudkreft i hendene - hvis det er noen trøst. :P 

Når det kommer til rynker, selv er 25 år, har en mor som har solt seg manisk hele livet og ser ut som en rosin. Hun er dog veldig undervektig og kronisk syk, så jeg tror egentlig det har mer med det/gener å gjøre. Mormor var også veldig rynkete! Min far er overvektig og har solt seg minst like mye (men uten solkrem), og har ingen rynker. Selv har jeg litt rynker, som jeg ifølge nevrolog har fått fordi jeg konstant myser pga migrene. Soler meg ikke pga migrenen.

Anonymkode: efd16...afa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 år gammel kvinne her, har ikke rynker. Har solt meg hver dag jeg ser solen om sommeren. Ikke så flink med solkrem gjennom årene, ofte solbrent. 

Klarer ikke tanken på de UV kistene om det har noe å si. Noen kaller jo det «sol».

Anonymkode: 0d29e...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 34, straks 35. Har solet meg 'mye'. Solkrem av og til, mesteparten av tiden ikke. Og aldri høy faktor, maks 15. 

Har ikke rynker, blir alltid fortalt at jeg ser yngre ut enn jeg er. Både fra folk jeg møter, og f eks blir jeg alltid spurt om leg når jeg handler vin på polet. 

Tror kanskje det har litt med hudtype osv å gjøre. 

Anonymkode: bb13d...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en litt markant rynke i pannen, en såkalt mimikk rynke fra at jeg løfter på pannen. Har også noen små svake linjer på siden av pannen og under øynene.

Jeg syns jeg har mye rynker for min alder (34), men når jeg ser andre som er yngre enn meg og jevnaldrende, så er det ikke så ille likevel. Men skulle ønske jeg hadde tatt bedre vare på huden når jeg var yngre. I mine svake øyeblikk så har jeg lyst å ta botox og fylle i den ene rynken, men andre dager så lurer jeg på hvorfor jeg vil se ut som jeg er 10 år yngre. Jeg hater det at jeg er så hjernevasket at jeg syns det er trist å eldres naturlig.

Anonymkode: 85da0...0b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr  hud  blir ofte fortere rynkete enn fet hud.

Anonymkode: 4d4f1...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tørr  hud  blir ofte fortere rynkete enn fet hud.

Anonymkode: 4d4f1...69b

I følge hudlegen min

Anonymkode: 4d4f1...69b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudpleieren jeg går til sier at det viktigste Og beste man kan gjøre for en fin hud med minst mulig rynker er å bruke solfaktor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.5.2018 den 0.22, AnonymBruker skrev:

Dette forumet er stappa av 40-åringer som ser ut som rødruss.

Helt normalt. 

Anonymkode: 2e2ff...d06

Er 43. Lite rynker da det ikke ligger i genene. Men synes da  jeg ser ut som 43. 

Tror de fleste gjerne ikke ser seg selv slik andre ser de. Og dermed hører på de som er flinke til å si #jøss så ung du ser ut. Selv om de ikke gjør det.

Anonymkode: 6d78a...af0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes i likhet med en annen i tråden her at alle dere med flott hud kan legge ut bilder.

Jeg er 29 år og har begynt å få rynker rundt øynene. Har også pigmentflekker i pannen.

Anonymkode: c1680...617

Hvorfor det? Tror du det er noen som vil gi opp anonymiteten sin for å bevise noe for mistroiske fremmede på internett? r?

Her svarer folk på det som spørres om, intet mer og intet mindre.

Anonymkode: f352c...180

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes i likhet med en annen i tråden her at alle dere med flott hud kan legge ut bilder.

Hvorfor skulle du stole mer på et bilde? Du kan jo ikke vite av hvem det er..!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.5.2018 den 22.52, AnonymBruker skrev:

Har dere mye rynker, altså mer enn jevnaldrende? Har du funnet noe som hjelper mot rynker?

Lurer også på om dere som alltid har brukt solkrem i ansiktet har mindre rynker enn jevnaldrende?

Anonymkode: c572f...074

Alltid brukt solkrem med 35 i faktor, har tørr/atopisk hud, ikke røyking eller noe nevneverding alkohol eller mye stress. Har lite rynker. Er snart 40 år. Har smilerynker ved øynene.

Jeg har også fregner. Tåler ikke sol, og blir brent om jeg ikke smører meg og må vente på bussen i 10 minutter under stekende sol. Har fått 2.grads forbrenning noen ganger. Det er ikke noe å spøke med. Men rynker er også mye gener, som man ikke kan gjøre noe med.

 

Jeg gikk på p-piller i 3 år og så ikke ut pga. pigmentflekker. Kuttet det ut tvert!

 

 

Litt sånn har jeg. Hatt det i ca 10 år nå, fra 28-38 år

4833a390b290e89b8a0ca9f251067161.jpg

Endret av Wonders
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 17.38, AnonymBruker skrev:

For ikke å glemme at de også at alle 10 år yngre ut. 

Anonymkode: 2c739...267

Jeg får hele tida høre at jeg ser yngre ut enn jeg er. Blir spurt om legg på polet titt og ofte. MEN jeg ser jo meg selv i speilet hver morgen og ser godt at det ikke er sant! Jeg synes faktisk jeg ser et par år eldre ut enn det jeg er. :) jeg har nok litt mer ungdommelig utstråling/væremåte. Utseendet alene er ikke så mye å skryte av. :P

Når det gjelder det å bli spurt om legg på polet så synes jeg ikke det har så mye å si. Kassadamen på vinmonopolet kjenner meg GODT men spør meg om legg allikevel. Tror de er pålagt å spørre opptil en hvis synlig alder/ta stikkprøver e.l. selv om de vet. Hørte også ei dame fortelle meg at hun pleide å spørre damer om legg bare sånn at de kunne bli glade & føle seg vel med seg selv. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skriver at dere ofte får kommentarer om at dere ser så unge ut for alderen, skjønner dere ikke at folk sier dette for å være hyggelig? Det er da ingen som går rundt å sier til en venn (eller en ukjent) at "oi, er du bare 30år? jeg trodde du var minst 40 jeg"..

Og når folk skal gjette alderen på andre så trekker man gjerne et par 5år eller noe ifra for å være sikker på å ikke såre vedkommende..

Folk flest ser nok ut som alderen sin, men det er ingenting galt i å ha selvtillit 😉

Anonymkode: 15fb3...183

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Rynker er en blanding av soleksponering+ gener+ livsstil. Mor er storrøyker, solt seg uten solkrem store deler av livet, ser virkelig 10år eldre ut enn det hun er. Du ser på huden at den er ødelagt, type lærhud. Jeg bruker alltid minimum 25 i faktor, har  lys hudtype og blir fort brent. Har tippet 30 og standardkommentaren når folk får vite alderen min er at jeg ser mye yngre ut. synes faktisk det er litt flaut, gleder meg faktisk til å få litt rynker. Man ser klokere ut og det gir ansiktet mer mimikk og liv 🤠🤶 🙂

Anonymkode: 6f477...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...