Gå til innhold

Nord-Korea truer med å avlyse toppmøtet med Trump


NordicViking

Anbefalte innlegg

Nord-Korea truer med å avlyse det kommende toppmøtet mellom Kim Jong-un og Donald Trump, melder det sørkoreanske nyhetsbyrået Yonhap. Grunnen skal være misnøye med militærøvelsen 'Max Thunder' som USA og Sør-Korea deltar i. Ifølge Yonhap har Nord-Korea også avlyst onsdagens samtaler med Sør-Korea.

What the f...... Hadde håpet at det skulle roe seg på Korea-halvøya nå, men neida. Kan ikke stole på "Rocketman".   :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er forståelig at Kim er redd for militærøvelsen, men samtidig forstår jeg USA og Sør-Korea som ikke ønsker å vise seg svake for Nord-Korea i et møte mellom de partene involverte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord-Korea sier de har ingen interesse av å møte Trump hvis ikke USA også kvitter seg med sine atomvåpen, ifølge landets utenriksminister. Det er jo helt urealistisk å tro at det vil skje. Vi burde kanskje ha forstått at det var for godt til å være sant at Nord-Korea var interessert i en avtale der de avsluttet sitt atomvåpenprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det alltid som om vi alltid får høre én side av saken. Hadde det vært Nord Korea som drev med opprustninger og millitærøvelser så hadde alle pekefingrene vært ute nå, men siden det er USA så får de bare holde på. At alle andre enn USA må kvitte seg med atomvåpen er jo dobbeltmoralsk. Det er skummelt at ett land skal ha så mye makt, iallefall når det ene landet så å si alltid er involvert i alle konfliktene i verden. Nei du, jeg er mest redd for USA en Nord Korea

Endret av Ulzzang
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, PussLe skrev:

Er forståelig at Kim er redd for militærøvelsen, men samtidig forstår jeg USA og Sør-Korea som ikke ønsker å vise seg svake for Nord-Korea i et møte mellom de partene involverte.

Hvis de ikke klarer å spille ydmyke i prosessen, finnes det ingen mulighet til forhandling.

Alle, ink Nord-korea skjønner styrkeforholdet mellom partene, så det er litt arrogant og viser liten interesse for å få til ett resultat når man kjører en militærøvelse i tidsrammen for forhandlinger. Jeg er i og for seg ikke overasket over USA. Trump omgir seg med folk som har klare ideer om Nord korea, men jeg er negativt overasket over Moon, som har jobbet så hardt og fått så stor støtte for innsatsen sin.

På den annen side kan dette være deler av forhandlingene. (For forhandlingene framover, trenger USA og Sør korea å styrke Kim sin posisjon i Nord- korea. Så vi får se hva som skjer i løpet av uka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Korean war, part II, Donald (p)Rump "Max Thunder". :)

 

Stutt-Tjukken i nord har ikke noe annet valg enn å protestere, hadde han ikke gjort det, ville HAN virket svak.

Øvelsene er SNAFU og burde ikke påvirke noe spesielt i forhold til samtaler.

 

De hadde samtaler under hele "Korea first blood" på det glade 50-tallet også.

Endret av HankySpanky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.5.2018 den 15.05, HankySpanky skrev:

Korean war, part II, Donald (p)Rump "Max Thunder". :)

 

Stutt-Tjukken i nord har ikke noe annet valg enn å protestere, hadde han ikke gjort det, ville HAN virket svak.

Øvelsene er SNAFU og burde ikke påvirke noe spesielt i forhold til samtaler.

 

De hadde samtaler under hele "Korea first blood" på det glade 50-tallet også.

Blir jo ikke noe krig om kim ikke møter, de har allerede signert avtale med Sør-Korea og flyttet klokken 30 min frem slik at det slår på samme tid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim Jong-Un er nok veldig redd for å bli en ny Gaddafi. Med god grunn. Tipper Trump drar det i land. Han utviser stor selvtillit og sier at det er bra om det ordner seg, men ok hvis det ikke gjør det også. Er nok bare en del av spillet. Kim er ferdig hvis han ikke innretter seg tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, KimKamTang said:

Kim Jong-Un er nok veldig redd for å bli en ny Gaddafi. Med god grunn. Tipper Trump drar det i land. Han utviser stor selvtillit og sier at det er bra om det ordner seg, men ok hvis det ikke gjør det også. Er nok bare en del av spillet. Kim er ferdig hvis han ikke innretter seg tror jeg. 

Det er jo pga atomvåpnene(samt alle de andre våpnene de kan sende inn mot Sør Korea) Kim ikke kommer til å bli en ny Gadaffi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Perfekt skrev:

Det er jo pga atomvåpnene(samt alle de andre våpnene de kan sende inn mot Sør Korea) Kim ikke kommer til å bli en ny Gadaffi. 

Tror vi alle vet at det er pga atomvåpen. Jeg mente at Kim er redd for å bli forrådt slik Gaddafi ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.5.2018 at 9:35 PM, NordicViking said:

Nord-Korea truer med å avlyse det kommende toppmøtet mellom Kim Jong-un og Donald Trump, melder det sørkoreanske nyhetsbyrået Yonhap. Grunnen skal være misnøye med militærøvelsen 'Max Thunder' som USA og Sør-Korea deltar i. Ifølge Yonhap har Nord-Korea også avlyst onsdagens samtaler med Sør-Korea.

What the f...... Hadde håpet at det skulle roe seg på Korea-halvøya nå, men neida. Kan ikke stole på "Rocketman".   :P

Det har ligget i kortene hele tiden at det ville bli noe kødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 21.35, NordicViking skrev:

Nord-Korea truer med å avlyse det kommende toppmøtet mellom Kim Jong-un og Donald Trump, melder det sørkoreanske nyhetsbyrået Yonhap. Grunnen skal være misnøye med militærøvelsen 'Max Thunder' som USA og Sør-Korea deltar i. Ifølge Yonhap har Nord-Korea også avlyst onsdagens samtaler med Sør-Korea.

What the f...... Hadde håpet at det skulle roe seg på Korea-halvøya nå, men neida. Kan ikke stole på "Rocketman".   :P

Så ble det Trump selv som avlyste toppmøtet med Nord-Korea. Den så jeg ikke helt komme.

Utenriksminister Mike Pompeo uttalte at amerikanerne ikke lenger hadde grunn til å tro at det planlagte toppmøtet kunne bli vellykket, og at det derfor ble avlyst. I et brev viser Trump til "voldsomt sinne og åpen fiendtlighet" fra Kim og det nordkoreanske regimet som hovedgrunnen til avlysningen. Trump skriver videre i samme brev at Kim bare kan ringe eller skrive dersom han skulle komme på andre tanker i forbindelse med et framtidig møte.

Så hva kan vi vente oss nå på den koreanske halvøya? 

Endret av NordicViking
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra at Trump ikke stenger døren for å få til et møte. Nå er det opp til Kim å vise at det er fred og frihet han vil ha. Litt sånn som Israel gjør. Israel ønsker fred, men palestinerene vil ikke det. Når noen ikke ønsker fred, så kan man ikke hjelpe dem på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, NordicViking skrev:

Så ble det Trump selv som avlyste toppmøtet med Nord-Korea. Den så jeg ikke helt komme.

Utenriksminister Mike Pompeo uttalte at amerikanerne ikke lenger hadde grunn til å tro at det planlagte toppmøtet kunne bli vellykket, og at det derfor ble avlyst. I et brev viser Trump til "voldsomt sinne og åpen fiendtlighet" fra Kim og det nordkoreanske regimet som hovedgrunnen til avlysningen. Trump skriver videre i samme brev at Kim bare kan ringe eller skrive dersom han skulle komme på andre tanker i forbindelse med et framtidig møte.

Så hva kan vi vente oss nå på den koreanske halvøya? 

Joda, var jo Trump som avlyste men det var jo en god grunn til å gjøre det så nå håper jeg bare at det blir en "peace talk" borti der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...