Gå til innhold

Norsk gutt på lekeplassen ropte "Allahu akbar"..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ulike tolkninger av bibelen, å tro at din er den eneste rette er vel ikke helt forenelig med å elske din neste som deg selv. Du og jeg tilhører ikke samme trosretning engang. Men dette er nok ikke riktig tråd for den diskusjonen.

Anonymkode: 4a79d...02b

de sentrale tingene som frelse o.l i bibelen er ikke mulig å missforstå hvis man er litt kjent i bibelen. ved tro er vi frelst, ikke via gjerninger, dette står repetert flere ganger, det utelukker at man kan komme til himmelen ved å være "snill og god", men at veien dit på helt grunnleggende nivå går om å søke tilgivelse fra Gud for det onde man har gjort, som kan være alt fra baksnakking og sladder, til ran og mord. Og det er med det utgangspunktet der jeg diskuterer her inne.

noe begrunnelse for at å "tro at min tro er den eneste rette som ikke er forenlig med å elske din neste som deg selv" har du heller ikke, og du demonstrerer verken i ord eller handling at dette her er en verdi du besitter, så når du mer eller midnre anklager meg for mangel på kjærlighet når jeg fremmer evangeliet der du kaster deg på trådene mine og argumenterer mot evangeliet og er med forumtrollene her i å angripe meg som person, så hvis du skal fremme kjærlighetsbudskapet som du påstår at du representerer så får du gå i deg selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...