Gå til innhold

Norsk gutt på lekeplassen ropte "Allahu akbar"..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Allahu akbar betyr Gud er størst (større) på arabisk. Akbar er superlativ av kabir som betyr stor. Det har det alltid betydd. At folk forbinder det med ekstrem islamisme er et nyere problem. Bedre at han roper det enn "stikk til helvete". Vi muslimer bruker denne frasen daglig, og er ikke medlem av noe terror greier. 

Anonymkode: 3b78c...10f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Allahu akbar betyr Gud er størst (større) på arabisk. Akbar er superlativ av kabir som betyr stor. Det har det alltid betydd. At folk forbinder det med ekstrem islamisme er et nyere problem. Bedre at han roper det enn "stikk til helvete". Vi muslimer bruker denne frasen daglig, og er ikke medlem av noe terror greier. 

Anonymkode: 3b78c...10f

Hvis jeg har telt riktig så har jeg kommet fram til at vi sier Allaho Akbar 85 ganger daglig. Forutsatt at man kun ber fem tidebønner.

Allaho Akbar er meget sentral blant muslimer.

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, minister-mio skrev:

Så barnet så veldig norskt ut?

Jeg vet ikke. Det var ikke jeg som så barnet. Jeg bare påpekte at man noen ganger kan se på folk hvor de er fra. Hvilken nasjonalitet og etnisk bakgrunn man har.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan ser "svenske" barn ut kontra "norske" barn??? 

Og det heter forøvrig ikke hvitt folk.......

Anonymkode: 11c88...db9

Nehei? Hva ville du sagt da? Hvite mennesker? Går ut på det samme!

Svensker og nordmenn ser, om man generaliserer, litt forskjellige ut. Det er som sagt ikke på alle man kan se forskjell, men noen ser veldig svenske ut og noen ser veldig norske ut. Min kjæreste som ikke er fra Skandinavia ser lettere forskjell på nordmenn og svensker enn jeg som nordmann gjør.

For øvrig var svensker og nordmenn bare et eksempel på at man kan se forskjell på selv så like mennesker.

Anonymkode: 039a4...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Det var ikke jeg som så barnet. Jeg bare påpekte at man noen ganger kan se på folk hvor de er fra. Hvilken nasjonalitet og etnisk bakgrunn man har.

Nehei? Hva ville du sagt da? Hvite mennesker? Går ut på det samme!

Svensker og nordmenn ser, om man generaliserer, litt forskjellige ut. Det er som sagt ikke på alle man kan se forskjell, men noen ser veldig svenske ut og noen ser veldig norske ut. Min kjæreste som ikke er fra Skandinavia ser lettere forskjell på nordmenn og svensker enn jeg som nordmann gjør.

For øvrig var svensker og nordmenn bare et eksempel på at man kan se forskjell på selv så like mennesker.

Anonymkode: 039a4...7f8

:alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er da ingenting. Da jeg var liten sang jeg av full hals det jeg husket av en låt med stygg tekst, skjønte selvsagt ikke hva jeg sang, men mor fikk det travelt da, for å si det sånn. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/15/2018 at 9:42 PM, AnonymBruker said:

Link til gjerningsmann som ropte "halleluja" før utløsning av bombevest, knivstakk tilfeldige eller tilsvarende??

Anonymkode: 73839...c23

"Med kampropet «Det er Guds vilje! Det er Guds vilje!» strømmet korsfarerne inn gjennom Antiokias porter. Åtte måneders frustrerende venting ble forvandlet til en blodrus. I de tidlige morgentimene hørtes lyden av redselsfulle skrik gjennom Antiokias gater mens de hellige krigerne slaktet vilt rundt seg."
http://historienet.no/krig/korstog/foerste-korstog-kristne-slaktet-for-fote-med-god-samvittighet

On 5/15/2018 at 9:13 PM, AnonymBruker said:

Og uansett så var det ikke det som var poenget her. Poenget var at jeg syntes det var uhørt å rope ut det.

Anonymkode: 6124c...2ff

Å rope ut at Gud er stor er uhørt?

Anonymkode: bb524...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Med kampropet «Det er Guds vilje! Det er Guds vilje!» strømmet korsfarerne inn gjennom Antiokias porter. Åtte måneders frustrerende venting ble forvandlet til en blodrus. I de tidlige morgentimene hørtes lyden av redselsfulle skrik gjennom Antiokias gater mens de hellige krigerne slaktet vilt rundt seg."
http://historienet.no/krig/korstog/foerste-korstog-kristne-slaktet-for-fote-med-god-samvittighet

Du fant ikke noe av litt nyere dato da? 

Anonymkode: 7d534...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Med kampropet «Det er Guds vilje! Det er Guds vilje!» strømmet korsfarerne inn gjennom Antiokias porter. Åtte måneders frustrerende venting ble forvandlet til en blodrus. I de tidlige morgentimene hørtes lyden av redselsfulle skrik gjennom Antiokias gater mens de hellige krigerne slaktet vilt rundt seg."
http://historienet.no/krig/korstog/foerste-korstog-kristne-slaktet-for-fote-med-god-samvittighet

Å rope ut at Gud er stor er uhørt?

Anonymkode: bb524...258

ikke at jeg støtter korsfarerne, men det er historieløst å ikke nevne det faktum at islam startet krigen mot europa.. dette her var mer et europeisk millitærtokt mot islam enn noe de hentet ifra bibelen. Her er et kart over hvordan krigen mellom islam og europa foregikk, ikke inkludert slaveraid mot europa og europeiske skip (godt over en million hvite europeere satt i slaveri i diverse muslimske land, og mens europeere får høre om hvor ille den translatlantiske slavetrafikken var så nevnes av en eller annen merkelig grunn ikke det faktum at muslimene tømte afrika for slaver i enda større utstrekning, en trafikk som hadde holdt på flere hundre år før europeerne kom dit, og det faktum at muslimene skammer seg ikke over dette engang, slaveri holder på til dags dato og saudiarabia avskaffet det ikke senere enn i 1962 etter påtrykk fra vår del av verden):

islams krigføring mot europa som holdt på mer eller mindre 1200 år, var faktisk medvirkende til kolonitiden (spania dro over atlanteren til amerika i 1492 - samme år som de drev ut de siste muslimene, på jakt etter en handelsrute til india for å gjenreise økonomien etter alle årene med borgerkrig mot islam utenom de slaveraid-infiserte islamske områdene rundt afrikakysten som var alt for farlige) og det faktum at europeere så på mørkhudede som "fienden" som en konsekvens av denne sivilisasjonskrigen.

og uansett hva du mener om det, å henge dette her på Jesus og folk som følger bibelen, blir rett og slett for dumt.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, den1m skrev:

ikke at jeg støtter korsfarerne,

Dette er ikke poenget.

Hvem som startet førte eller andre verdens krig eller at det bar muslimer er uvesentlig i denne sammenhengen, men vi skjønner du driver en sverte kampanje mot islam.

Hold deg til sak!

Anonymkode: 86047...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke poenget.

Hvem som startet førte eller andre verdens krig eller at det bar muslimer er uvesentlig i denne sammenhengen, men vi skjønner du driver en sverte kampanje mot islam.

Hold deg til sak!

Anonymkode: 86047...879

Var det du som postet den irrelevante artikkelen om korsfarere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, den1m skrev:

Var det du som postet den irrelevante artikkelen om korsfarere?

Nei, jeg har aldri postet noe om krig på dette forumet.

Anonymkode: 86047...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har aldri postet noe om krig på dette forumet.

Anonymkode: 86047...879

Da blander du deg inn i debatter du ikke har noe å gjøre i. Jeg har svart til jehovas vitner o.l her inne, hvem jeg svarer har du ingenting med å legge deg i. Men siden du har lagt lista så lavt at du begynner å diskutere MEG som person, så får jeg forsvare meg med at i motsetning til jehovas vitner, så er ikke islam bare folk som lærer beviselig er feil ting men er og et voldsproblem. Tåler du ikke å høre det, er det hos deg problemet ligger, og da kan du ha deg vekk fra dette forumet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, omarel skrev:

Hvis jeg har telt riktig så har jeg kommet fram til at vi sier Allaho Akbar 85 ganger daglig. Forutsatt at man kun ber fem tidebønner.

Allaho Akbar er meget sentral blant muslimer.

For mange av oss ikke muslimer er uttrykket blitt kuppet av ekstremister er jeg redd.

"Gjerningsmann skal ha ropt Alluh Akbar" er en gjenganger. 

Anonymkode: 73839...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

For mange av oss ikke muslimer er uttrykket blitt kuppet av ekstremister er jeg redd.

"Gjerningsmann skal ha ropt Alluh Akbar" er en gjenganger. 

Anonymkode: 73839...c23

Kuppet av nyhetsreportere mener du vel.

Anonymkode: bb524...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, den1m said:

og uansett hva du mener om det, å henge dette her på Jesus og folk som følger bibelen, blir rett og slett for dumt.

Jeg henger hvafornoe på hvafornoe? Hva jeg "mener" om det? Jeg mener ingenting! Det som er for dumt er at du og omarel kupper enhver tråd om religion med å krangle om hvem som har rett og hvem som er verst og best etc. Min post var et svar på en historieløs poster som mente at kristne aldri har ropt noe slikt som hallelujah før de dreper noen, men det har de! Det var ikke hvem som startet jeg skulle frem til. Jeg er hverken kristen eller muslim, og jeg har ingenting til overs for noen av dem, bare så du vet det.

Anonymkode: bb524...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg henger hvafornoe på hvafornoe? Hva jeg "mener" om det? Jeg mener ingenting! Det som er for dumt er at du og omarel kupper enhver tråd om religion med å krangle om hvem som har rett og hvem som er verst og best etc. Min post var et svar på en historieløs poster som mente at kristne aldri har ropt noe slikt som hallelujah før de dreper noen, men det har de! Det var ikke hvem som startet jeg skulle frem til. Jeg er hverken kristen eller muslim, og jeg har ingenting til overs for noen av dem, bare så du vet det.

Anonymkode: bb524...258

hva du mener om meg, omrael, kong harald eller ole brumm gir jeg fullstendig blaffen i, men det burde demre for deg at det faktisk er noe som heter "ignore" funksjon her hvis innleggene mine gjør deg sår i øynene. kanskje en stor reklameplakat for funksjonen hadde vært på sin plass så vi slipper dette gnålet? eventuelt at du bare forsvinner herfra, som jeg foreslo før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 hours ago, omarel said:

Da vil jeg si at mangelen ligger hos den som ikke klarer å kategorisere budskap.

Hva med hun norske som påsto seg voldtatt i Dubai, som endte opp med å bli fengsler for hor? 

Mulig du ikke definerer dette som ISLAM heller, men det gjør nok styresmaktene der, og veldig mange muslimer. 

Hvem kan definere hva som er Islam? Deg? Hver ankler muslim?

Vi definerer det jo slik at barn ikke kan samtykke til sex med voksne, derfor er det voldtekt. Slik sett er det voldtekt når en 12-13 åring blir giftet bort, og han fullbyrder «ekteskapet». 

Mulig du ikke definerer voldtekt likt, mulig du ikke definerer slike skikket som Islam, men veldig mange muslimer gjør nettopp det. 

Du kan ikke bare snakke flertallet i mot, når du ikke har definisjonsmakt. 

Når visse ting er satt i system av religiøse statsledere i en islamsk stat (ikke ISIL), men andre Sunni og Shia muslimske stater, så har de større definisjonsmakt, enn deg. Det de preiket er ISLAM for millioner av innbyggere.  

Hva er ISLAM? 

Anonymkode: 4312e...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva er ISLAM? 

Anonymkode: 4312e...881

Hva er islam og hvem definerer islam, stat eller skrift? Det er et annet emne og bør vel være et nytt tråd!?

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene i nabolaget syntes en periode det var hysterisk morsomt å rope "allu albar" eller hvordan det nå staves. De får jo med seg ting på nyheter/ youtube m.m. Som barn har en ikke helt utviklet de sosiale antennene / empati og tester grenser.  De vokste det av seg og er idag fine ungdom. 

Anonymkode: 35982...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Guttene i nabolaget syntes en periode det var hysterisk morsomt å rope "allu albar" eller hvordan det nå staves. De får jo med seg ting på nyheter/ youtube m.m. Som barn har en ikke helt utviklet de sosiale antennene / empati og tester grenser.  De vokste det av seg og er idag fine ungdom. 

Anonymkode: 35982...d3e

Det var kult her også en stund. Da min sønn sa det, etterfulgt av *poooschhh* (altså en eksplosjonslyd, var ikke så lett å skrive ned lyden) så tok jeg en alvorsprat med han om at jeg aldri ville høre noen av de ordene igjen  og i hvert fall ikke i den sammenhengen. Mulig de andre ungene fortsatt sier det, min gjør ikke det flere ganger.

Anonymkode: 039a4...7f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...