Gå til innhold

Norsk gutt på lekeplassen ropte "Allahu akbar"..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er et barn, ta deg sammen ts. 

Anonymkode: 7d534...069

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn sier alt mulig rart, så det er ingen stor sak.

Det er  ikke til å komme bort fra at uttrykket assosieres med terrorisme, siden det er noe islamistiske terrorister roper når de angriper. Sikkert irriterende for fredelige muslimer, men sånn har det blitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ku klux klan vs ISIS: https://m.huffpost.com/us/entry/5818688

Korstogene:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Spanish_Inquisition 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism

 

 

Nok å ta av synes jeg.

 

Anonymkode: 98d29...f09

Inkvisisjonen drepte mellom 3000-10.000 paa 200 aar og har ikke eksistert siden Napoleon. KKK er en marginalgruppe som hadde sin storhetstid rundt 1864.

Det er ikke pga av inkvisisjonen vi fikk metalldektetorer paa flyplasser koranklosser paa Karl johan.

Ikke gjoer deg dum. Mellom jan 2015 og mai 2017 ble 556 mennesker drept I Europa alene. Hvor mange som er avverget er ikke godt aa si men bare I UK ble 25 avverget I fjor.

   

Anonymkode: 73839...c23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokstavtro muslimer tillater ikke drap og voldtekt. Islam som religion tillater verken drap, voldtekt eller løyn. 

Man finner mange voldelige sekter hos muslimer som ikke muslimer.  Å ta den mest avvikende lære og male det over alle muslimer er voldtekt og løyn i seg selv.

Samtlige muslimske land har gått ut og fordømt is, det samme har ortodokse muslimske fløyer blant salafister og andre. 

IS er i islamsk terminologi kategorisert som khawarij. Det vil si utbrytere. Disse har profeten Mohammad advart mot i klare ordlag. Han beskrev dem for 1400 år siden som "haditho al asnan" som betyr nye utvokset tenner" dvs unge. Han sa at de har langt hår, militær makt, kommer fra Irak osv. Deres doktrine startet rett etter Mohammad død og har utviklet seg over tid. Det som skiller dem er at de har snever tolkning av islam og bruker det meste vers fra Koranen som tas ut av sammenheng.

Les mer om dem her.

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Link til gjerningsmann som ropte "halleluja" før utløsning av bombevest, knivstakk tilfeldige eller tilsvarende??

Anonymkode: 73839...c23

Hva eller om de roper ting vet jeg ikke, men "kristne" terrorister er det mer enn nok av. Ikke på langt nær så populært å skrive om som "muslimsk" terrorisme, men de er der, og har vært der siden kristendommens spede begynnelse.

https://www.salon.com/2015/04/07/6_modern_day_christian_terrorist_groups_our_media_conveniently_ignores_partner/

http://www.upworthy.com/a-troll-demanded-a-muslim-man-show-examples-of-christian-terrorists-he-delivered

Allahu akbar, inshallah osv. er en del av dagligtalen til veldig veldig mange muslimer og betyr ikke noe ondt. Det er bare sånn de uttrykker at de tror på en gud som er større enn dem, og at det er ham som leder veien videre for dem. Selvsagt kan ordene brukes i feil sammenheng, som alle andre ord. Satanister har sikkert sine fraser også, men jeg tror neppe alle som sier " Faen ta deg" oppriktig mener at styggen sjøl skal dukke opp og ta med seg vedkommende rett til helvete:)

Legger ved et eksempel som kanskje kan hjelpe noen og enhver til et litt mer normalisert forhold til "Allahu Akbar". Her i duett med en "Ave Maria". Det er sånne ting verden ikke "gidder" å legge merke til. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, omarel said:

Bokstavtro muslimer tillater ikke drap og voldtekt. Islam som religion tillater verken drap, voldtekt eller løyn.

Det er fordi de definerer seg bort fra hva som f.eks. er voldtekt. Det er ikke noe som heter voldtekt av ektefelle, siden har menn krav på sex med koner. Slavehandel er greit i følge islam, sex med slaver er lov. Den eneste grunnen til at de fleste islamske land offisielt har sluttet med slavehandel er press fra vestlige land. I mange tilfeller skjedde det ikke før i siste halvdel av 1900-tallet, og i noen muslimske land skjer det fortsatt. Alle som vet noe særlig om islam vet at glansbildet du prøver å gi er feil.

Anonymkode: c4791...f7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi de definerer seg bort fra hva som f.eks. er voldtekt. Det er ikke noe som heter voldtekt av ektefelle, siden har menn krav på sex med koner. Slavehandel er greit i følge islam, sex med slaver er lov. Den eneste grunnen til at de fleste islamske land offisielt har sluttet med slavehandel er press fra vestlige land. I mange tilfeller skjedde det ikke før i siste halvdel av 1900-tallet, og i noen muslimske land skjer det fortsatt. Alle som vet noe særlig om islam vet at glansbildet du prøver å gi er feil.

Anonymkode: c4791...f7b

Voldtekt i ekteskap kommer fremkommer i alle samfunn, det er kun i den siste tiden at man har bevisstgjort problemet i forhold. Det er et problem som gjelder enten man er norsk, spanjol eller tilhører en religion. Slavehandel har eksistert siden tidenes morgen. Hvis man skal se på hvem etnisitet er det som har overskredet alle former for moralske og etiske grenser innenfor slavehandel så er det vesten, den kristne vesten. Slave lov finnes i det gamle testamente og si at det bare er islams problem er feil. 

Jeg prøver ikke å gi noe glansbilde av islam, men jeg sier ifra når man promoterer falsk lære eller sier noe om islam som ikke stemmer.

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, omarel said:

Voldtekt i ekteskap kommer fremkommer i alle samfunn, det er kun i den siste tiden at man har bevisstgjort problemet. Det er et problem som gjelder enten man er norsk, spanjol eller tilhører en religion. Slavehandel har eksistert siden tidenes morgen. Hvis man skal se på hvem etnisitet er det som har overskredet alle former for moralske og etiske grenser innenfor slavehandel så er det vesten, den kristne vesten. Slave lov finnes i det gamle testamente og si at det bare er islams problem er feil. 

Jeg prøver ikke å gi noe glansbilde av islam, men jeg sier ifra når man promoterer falsk lære eller sier noe om islam som ikke stemmer.

For å oppsummere: Først sier du at voldtekt og drap ikke er lov i islam. Så sier jeg at det er feil siden islam bare definerer seg bort fra hva som er hva. Du er i første del av dette innlegget enig i det, men ror deg bort med at "alle andre" mente det samme på den tiden islam ble til. Så gjentar du påstanden jeg nettopp har tilbakevist. Religiøs "compartmentalization" på sitt beste.

Anonymkode: c4791...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For å oppsummere: Først sier du at voldtekt og drap ikke er lov i islam. Så sier jeg at det er feil siden islam bare definerer seg bort fra hva som er hva. Du er i første del av dette innlegget enig i det, men ror deg bort med at "alle andre" mente det samme på den tiden islam ble til. Så gjentar du påstanden jeg nettopp har tilbakevist. Religiøs "compartmentalization" på sitt beste.

Anonymkode: c4791...f7b

Gjentar meg selv, voldtekt og drap er ikke tillatt i islam. Dette er teologi og lov.

Så begir jeg meg på historie. Er det vanskelig å forstå eller er det feil?

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn og klassekamerater har ropt Allahu Akbar! Jeg snakket med h*n om det. Synes ikke det var greit.

Anonymkode: 8336d...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, minister-mio skrev:

Hvordan vet du at han var norsk?

Ofte er det veldig lett å se på en person hvor de kommer fra. Noen ser veldig norske ut, andre ser veldig svenske ut. Selv om nordmenn og svensker er begge et hvitt folk, så kan det ofte være lett å skille en nordmann fra en svenske kun på utseende. Noen ser ut som et "vanlig hvitt menneske" fra et hvilket som helst land uten at kan se på de hvor de kommer fra, andre er det lett å se hvor de kommer fra fordi de har veldig sterke trekk fra den etnisiteten de tilhører.

Anonymkode: 039a4...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, omarel said:

Gjentar meg selv, voldtekt og drap er ikke tillatt i islam. Dette er teologi og lov.

Så begir jeg meg på historie. Er det vanskelig å forstå eller er det feil?

Det er feil, av årsaken jeg har beskrevet og som du ignorerer.

Anonymkode: c4791...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er feil, av årsaken jeg har beskrevet og som du ignorerer.

Anonymkode: c4791...f7b

Da vil jeg si at mangelen ligger hos den som ikke klarer å kategorisere budskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inkvisisjonen drepte mellom 3000-10.000 paa 200 aar og har ikke eksistert siden Napoleon. KKK er en marginalgruppe som hadde sin storhetstid rundt 1864.

Det er ikke pga av inkvisisjonen vi fikk metalldektetorer paa flyplasser koranklosser paa Karl johan.

Ikke gjoer deg dum. Mellom jan 2015 og mai 2017 ble 556 mennesker drept I Europa alene. Hvor mange som er avverget er ikke godt aa si men bare I UK ble 25 avverget I fjor.

   

Anonymkode: 73839...c23

kan jo like godt ta med masse-selvmordet i jonestown fra en som visstok leste bibelen, mormonere og tja, hvorfor ikke islam i samme slengen .. fellesnevner for alle er jo at det kommer fra folk som mener å ha hatt en ny genial åpenbaring av det som står i bibelen, også lagt til en masse ting som ikke hører hjemme der, som bibelen advarer mot. Ser jo bare hvor mye rart som kommer ut av jehovas vitner som er en slags "avgrening" av kristendommen, hvor det sklir ut i det som mer eller mindre må kalles for en sekt, og som påstår ting jeg som kristen ikke kan se stemmer med det som står i bibelen i det heletatt. samme greia når den katolske kirken forfulgte folk som påstod at jorda var rund og truet med dødsstraff, jeg kan ikke se det står noe sted i bibelen at jorda er flat, og heller ikke at det skal være dødsstraff for å tro på det, når Jesus ber oss elske våre fiender og det advares mot å gjøre ondt. At Jesus er verdens lys, har jeg ingen vanskeligheter med å se.

faktisk var en del av det jeg fant vanskelig med å være kristen, at jeg møtte meg selv i døra, og måtte gå i meg selv, for eksempel mht mine egne voldelige tendenser/raseri, hadde jeg blitt muslim kunne jeg gitt fritt utløp for sånne destruktive sider av meg selv, f.eks reist ned til syria, vervet meg i isis og argumentert med at oppførselen min faktisk forsvares i koranen, å være jihadist er jo det edleste du kan være som muslim. men heldigvis for dere andre her inne, søkte jeg Gud på ordentlig og ble istedet kristen.

Endret av den1m
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn og klassekamerater har ropt Allahu Akbar! Jeg snakket med h*n om det. Synes ikke det var greit.

Anonymkode: 8336d...4be

Du vet at det kan bety alt fra "takk" til "så bra/så flott". 

Ganske vanlig frase blant muslimer. Og blir ofte brukt som når vi nordmenn sier takk. 

Verre er det ikke.

Anonymkode: 2fdfb...2ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, den1m skrev:

 

faktisk var en del av det jeg fant vanskelig med å være kristen, at jeg møtte meg selv i døra, og måtte gå i meg selv, for eksempel mht mine egne voldelige tendenser/raseri, hadde jeg blitt muslim kunne jeg gitt fritt utløp for sånne destruktive sider av meg selv, f.eks reist ned til syria, vervet meg i isis og argumentert med at oppførselen min faktisk forsvares i koranen, å være jihadist er jo det edleste du kan være som muslim. men heldigvis for dere andre her inne, søkte jeg Gud på ordentlig og ble istedet kristen.

Nyansert tendens, overblikk og selvinnsikt er et godt tegn. Stå på!

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, idag når jeg gikk forbi lekeplassen ved her jeg bor så både så jeg og hørte en Norsk gutt rope eller si høyt "Allahu akbar". Jeg vet hva ordene betyr, og syntes rett og slett at det ikke var noe å rope ut..

Er det bare jeg som syntes at det er helt uhørt at barn går å roper slike ord som forbindes med IS?  Eller rettere sagt jeg forbinder disse ordene med IS.. 

Anonymkode: 6124c...2ff

Kan det være at gutten hadde fått med seg noe fra nyhetene? Bl.a. dette?:"Mann skutt og drept utenfor politistasjon i Paris: - Ropte «Allahu akbar»"https://www.dagbladet.no/nyheter/mann-skutt-og-drept-utenfor-politistasjon-i-paris---ropte-allahu-akbar/60521445

eller dette? "så hører man "allahu akbar" bli ropt"https://forum.kvinneguiden.no/topic/960463-massaker-på-ikea-i-sverige/

Barn bearbeider ting gjennom lek.

 

 

Anonymkode: 58982...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ofte er det veldig lett å se på en person hvor de kommer fra. Noen ser veldig norske ut, andre ser veldig svenske ut. Selv om nordmenn og svensker er begge et hvitt folk, så kan det ofte være lett å skille en nordmann fra en svenske kun på utseende. Noen ser ut som et "vanlig hvitt menneske" fra et hvilket som helst land uten at kan se på de hvor de kommer fra, andre er det lett å se hvor de kommer fra fordi de har veldig sterke trekk fra den etnisiteten de tilhører.

Anonymkode: 039a4...7f8

Så barnet så veldig norskt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ofte er det veldig lett å se på en person hvor de kommer fra. Noen ser veldig norske ut, andre ser veldig svenske ut. Selv om nordmenn og svensker er begge et hvitt folk, så kan det ofte være lett å skille en nordmann fra en svenske kun på utseende. Noen ser ut som et "vanlig hvitt menneske" fra et hvilket som helst land uten at kan se på de hvor de kommer fra, andre er det lett å se hvor de kommer fra fordi de har veldig sterke trekk fra den etnisiteten de tilhører.

Anonymkode: 039a4...7f8

Og hvordan ser "svenske" barn ut kontra "norske" barn??? 

Og det heter forøvrig ikke hvitt folk.......

Anonymkode: 11c88...db9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men norske og vestlige unger som løper rundt og roper herregud og faen og hore, det er innafor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...